PDA

Se fuld version : hey

hotpirat
10-14-2007, 01:33 PM
hey nogle der kan fortælle mig hvor dan jeg laver en admin database i HTML

tek
10-15-2007, 04:47 PM
Hejsa, det var da en farlig masse html-relaterede spørgsmål du har. Prøv at starte med at låne en bog på biblioteket og læs den. Så ved du det mest banale og så skal vi nok hjælpe med resten :)

PS: Fedt emne

PPS: Man laver ikke en database i html

hotpirat
10-15-2007, 06:10 PM
nej ups men vores bib har ik en bog har kigget heheh og det der PHPmyadmin kan jeg ik finde ud af at bruge eheh men måske kan du hjælpe mig:-D

Guss
10-15-2007, 07:44 PM
Uden at være helt 100% sikker, så vil jeg mene du skal bruge ASP, og hvis biblioteket ikke har dine bøger, så vil jeg anbefale http://www.html.dk/tutorials/

PS. Lav nogle ordenlige overskrifter istedet for hjælp, hey og hey hjælp, så tror jeg også du for flere svar :)

deepblue
10-16-2007, 12:23 PM
PS. Lav nogle ordenlige overskrifter istedet for hjælp, hey og hey hjælp, så tror jeg også du for flere svar :)

Oh yes! Mon ik!

Anyway, man laver aldrig databaser i HTML. Mht. ASP, så kan det sagtens bruges eller rettere man laver heller ikke databaserne i ASP eller PHP eller noget som helst.

Man laver databasen i et databaseprogram. Du kan nøjes med Access eller Excel for den sags skyld. Vælg program ud fra, hvor avanceret din database skal være. Det eneste vigtige er, at du har et matrix setup med kolonner, rækker og overskrifter, hvor du kan pege direkte ned på en specifik celle. Og derved trække en bestemt oplysning.

Måden du får din hjemmeside til at kommunikere med databasen, er ved hjælp af SQL.

Så det er SQL der er det centrale her. Læs om det, og du er godt på vej. For du kan skrive SQL koder i alle web-sprog. Uanset om det er HTML, XML, ASP eller PHP eller noget andet.

Det rigtig gode ved det er så, at SQL ikke er særligt svært at lære. Der er relativt få kommandoer og de er ret nemme at huske.

Men ellers vil jeg blot give samme råd, som allerede givet: Nemlig, gå på biblioteket og lån nogle bøger om det. Og husk, at biblioteker er sådan indrettede, at har de det ikke, så kan de låne det fra andre biblioteker, der har det.

Og i dag kan det meste klares over nettet, så du behøver ikke engang at møde op personligt.

Det var så lige en oplysning til de af jer, der tror, at Google er det eneste internetbaserede bibliotek i landet. :-)

hotpirat
10-16-2007, 01:42 PM
hvordan for jeg så min side ud på nettet:-D når jeg har server plads

tek
10-16-2007, 02:45 PM
hvordan for jeg så min side ud på nettet:-D når jeg har server plads

Det letteste er formentlig via ftp

Guss
10-16-2007, 03:08 PM
Jep, bare upload det via ftp. og brug evt et ftp program som SmartFTP.