Se fuld version : PowerPoint-programmet
Stardustgirl
10-08-2007, 02:32 PM
Hej allesammen :) ..
Skal til at lave et større powerpoint-projekt her i gymnasiet og har lige fundet ud af, at jeg ikke har power-point (kun fremvisning) på min computer. Og jeg har simpelthen ikke råd til at købe programmet...
Så hvad skal jeg gøre? Kan man downloade det et sted, eller?
Er virkelig ikke lige helt inde i alt det her pirat-halløj, så ville virkelig være super, hvis nogen gad hjælpe :-) .. Evt. over msn?
Kh.
Kristina
Runiat
10-08-2007, 04:18 PM
http://www.openoffice.org/
Mener at "Impress" er deres udgave af PowerPoint, og som altid vælger du selv om du vil gemme det du laver på deres formater eller Microsoft's (hvilket vil lade dig vise det fra en computer som kun har PowerPoint).
Generelt kan OpenOffice pakken alt hvad Office kan, bare lidt hurtigere, uden at bruge så meget plads, og desuden fuldstændigt gratis. Download-siden er her (http://download.openoffice.org/index.html).
Stardustgirl
10-08-2007, 04:30 PM
Ah, tusind tak.. Det vil jeg helt sikkert prøve. Det eneste problem er bare lige, ifb. med mit projekt, at de andre har PowerPoint og vi skal lave fremvisningen sammen, så skal helst have PowerPoint :/ ..
Er der nogen, der kan hjælpe?
VowOfSilence
10-08-2007, 05:15 PM
Jeg har sendt dig en pm
Ah, tusind tak.. Det vil jeg helt sikkert prøve. Det eneste problem er bare lige, ifb. med mit projekt, at de andre har PowerPoint og vi skal lave fremvisningen sammen, så skal helst have PowerPoint :/ ..
Du mener vel ikke seriøst, at dit gymnasium *tvinger* dig til at *købe* power point for at lave en lille opgave??
Er du sikker på at din skole ikke har en student-aftale med Microsoft, så du har adgang til deres akademiske program, hvor du kan hente programmerne gratis?
Kan openoffice ikke åbne og gemme power point filer?
Stardustgirl
10-09-2007, 03:48 PM
Tja, det mener jeg heller ikke er fair. Når de forlanger det på powerpoint, så kan man da ikke forvente, at folk har programmet - men åbenbart.. Lærerne tror åbenbart at det er en selvfølge, at man har powerpoint og hvis ikke, kan man bruge skolens computere fra når vi har fri 13.45 til 15.30 (kan man jo ikke nå noget i).
Det tror jeg ikke, har spurgt bibliotekaren og rektoren, om man på en eller anden måde kan få programmet, så man kan lave den powerpoint-præsentation, som lærerne forlanger. Men det kunne man ikke, sagde de...
Double-G
10-09-2007, 07:24 PM
Kan openoffice ikke åbne og gemme power point filer?
Jo OpenOffice kan den sagtens afspille pps filer. Den kan også lave et show og gemme det i pps format, så det bagefter kan afspilles i Micro$oft's PowerPoint.
Men det kan give problemer at skiftevis åbne og gemme i OpenOffice og PowerPoint. Hvis det bare er et almindeligt slideshow giver det dog sjældent problemer, men jo flere overgangseffekter og andet eyecandy der lægges på, jo større chance er der for at der går ged i noget.
Så hvis der skal arbejdes på et projekt på flere computere, så er bedste løsning at installere OpenOffice på dem allesammen og først tilsidst eksportere projektet som en *.pps fil.
Runiat
10-09-2007, 09:36 PM
Du mener vel ikke seriøst, at dit gymnasium *tvinger* dig til at *købe* power point for at lave en lille opgave??
Er du sikker på at din skole ikke har en student-aftale med Microsoft, så du har adgang til deres akademiske program, hvor du kan hente programmerne gratis?
Du skulle prøve DTU.. først tvinger de en til at installere OpenOffice samt lytte i et par timer på hvor elendig Windows er (hvilket jeg er enig i), så nævner de at man gratis kan få alt det microsnot man lyster fra deres hjemmeside.
Stardustgirl
10-10-2007, 01:08 AM
Okay, tusind tak for din hjælp! :-) ...
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.