PDA

Se fuld version : IP sporing - VIGTIGT!!!

Loise
09-15-2007, 05:37 PM
Hej!

Jeg er meget glad for at have fundet denne side. Jeg er fuldstændig lost :shock:
Håber at der er nogen her på forum, som kan hjælpe mig med sporing af IP adresse. Hvordan gør man? Jeg er gået ind i en mail, klikket 'brevhoved' og dér skulle man kunne finde IP adresser. Men der står sindssygt meget, og jeg anti-IT-nørd aner ikke, hvordan jeg kan sammenligne 2 brevhoveder for at finde ud af, om det er den samme person, der har sendt mig mail.

Jeg er en pige - jeg er totalt anti-nørd - jeg har fået en trussel. Derfor er dette virkelig meget vigtigt for mig at finde ud af. Jeg tror, jeg ved, hvem der har sendt den... men man kan jo aldrig være sikker :confused: :confused: :confused:

Håber meget at nogen vil hjælpe mig...

~ Loise

LoveWarez
09-15-2007, 07:53 PM
Det er en lidt forkert kategori, du har skrevet dette topic i. Nok også derfor det sene svar. :)

Hvis du har to E-mails, du ved hvem der har sent den ene og det ikke er webmails såsom Forum.dk, Gmail.com og Hotmail.com så kan du se i brevhovedet hvilken IP adresse vedkommende har. Så kan du simpelthen se "Hostnavnet" via denne hjemmeside f.eks: http://myip.dk/CMyip.dll . Gå ned til: "Write the ip you want the hostname for" og skriv den fulde IP adresse. Du vil nu få en strimmel alá denne her: "0x53435swdc.hgnxss.adsl-dhcp.tele.dk" .. Det er den strimmel, som står i det hvide som er hostnavnet. Det som står med sort på grønt er dit eget hostname.

Tag så den anden IP adresse, fra den person, som du ikke ved hvem er. Gør det samme med den IP adresse.
Hvis Hostnavnet er det samme som med den person du kendte, så er den samme person. Hvis ikke, så er det en anden. ;)

eMpi
09-15-2007, 10:52 PM
Hvis du har fået en trussel, så fortæl da politiet om det.. De kan spore emailadressen langt bedre end du selv kan ;)

Guss
09-15-2007, 11:35 PM
Hvis du endelig finder ip'en, så kan du højst se hvilken by personen kommer fra. ellers skal du politi anmelde det.

LoveWarez
09-16-2007, 01:16 AM
Hvis du endelig finder ip'en, så kan du højst se hvilken by personen kommer fra. ellers skal du politi anmelde det.

Hvis manden/drengen, som har truet vedkommende har dynamisk IP adresse, og hun allerede har en mail fra manden/drengen behøver hun kun at sammenligne hostname'sne. Hvis de matcher, så er det den samme person. :wink: