monicim7
09-12-2007, 12:06 AM
€€€ POSTER LIGE TEKSTEN NEDENFOR €€€
http://38.114.207.13/49c4c4df7d16f83bfb8a28f6ed7bbeb66g.jpg
monicim7
09-12-2007, 12:08 AM
€€€ POSTER LIGE TEKSTEN IGEN, DA BILLEDET VIST FIK NOGET TIL AT FORSVINDE UDE I KANTEN €€€
hej er lige ved at tjekke relakks tjenesten ud her i dag. Har så lagt mærke til, at der ved cirka halvdelen af indloggningerne til deres server(e) kommer megen indgående trakkik, som det kan ses på screenshot ovenfor.
Det går i gang, selvom jeg ikke har nogen applikationer som f.eks. torrent kørende.
Har så tænkt, om det kunne have noget at gøre med, at jeg, når jeg logger ind, kan få tildelt en IP fra Relakks, hvor der inden mig har været en på, som har haft sin torrent-klient kørende, så der stadig kommer en hel masse requests???
Kunne det tænkes... for som sagt, ved nogen indloggninger er der kun lidt indgående firewall aktivitet, mens andre gange (cirka 50-60% af gangene) er der måske adskillige requests per sekund, som det kan ses på screenshot.....
Nogen herinde, der ved noget om det eller om, at det godt kunne tænkes at være forklaringen med selve torrent-netværk arkitekturen...... for der er sikkert mange af de tildelte Relakks IP adresser, som bruges til torrent-klienter ik :o)
For tror ikke, det bare er nogen der portscanner, da det jo som f.eks. ovenfor er lidt de samme porte på min indgående adresse 83.233.181.86 (IP tildelt af Relakks), der går igen ....... 14540, 49152.... og det er IKKE de samme porte, der går igen, ved de forkskellige indloggninger.
Desuden kommer de indgående requests jo fra vidt forskellige IP adresser..... nå men der er sikkert nogen herinde, der har lidt mere teknisk indsigt end moi :o)
All inspiration is appreciated .. tak :-)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.