PDA

Se fuld version : Langsom forbindelse: CPH-Metronet 8 Mbit

Montago
09-10-2007, 07:32 PM
Hey fellas :)

jeg undre mig lidt over at jeg pludselig oplever en meget langsom forbindelse til usenet serveren ?

jeg har kunnet download med 6-7 Mbit på 2 slots i hele sidste måned, og har nok hentet omkring 120 GB eller mere... men så pludselig... kan jeg kun med 50 kbs

skal jeg forvente at CPH-Metronet har sat en Caps på min forbindelse ??

TDC speedtest siger at jeg stadig har en 8Mbit forbindelse...

jeg har derfor prøvet at bruge Usenet SSL forbindelse, uden nogen effekt :(

er der andre som har problemer ?

Sir_Tigerdyret
09-10-2007, 07:55 PM
Til at starte med kan man som tommelfingerregel hente ca. 8 gb i døgnet med en 1 megabit forbindelse, så hvis du har brugt en uge på at hente ca. 120 gb, har du kun kørt ca. 2,1 megabit i sekundet.

Nå det til side, hvilken udbyder har du hentet via ?

Prøv evt. på en anden port, f.eks. port 8080 og brug alle de slots du må bruge, almindeligvis 10.

Montago
09-10-2007, 08:12 PM
Tjae...

den har trofast kørt med 100 til 700 kbs... men som sagt er den nede på 25kbs

jeg deler de slots der er med 2 andre.. dvs jeg kun får 2 slots til mig selv

jeg har prøvet alle SSL porte samt ikke-SSL porte.

Sir_Tigerdyret
09-10-2007, 10:11 PM
Jeg gætter på du har news.powerusenet.com, ud fra 6 forbindelser/3 = 2 pr. person.

Hmm .... Jeg kan ikke se at de har ip routing tool, eller om de har problemer med deres hastighed, spørg de andre 2 om de har samme problem hvis ikke vil jeg tro at din udbyder har problemer med hastigheden (hvilket din speedtest ikke tyder på).

Hvis de har problemer, så vil det nok være en ide at 2 af jer dropper download i et par dage og den sidste tager alle 6 porte og beder om hjælp, da det kører af lort. Så burde personen få hjælp i løbet af en times tid ... det kan jo skyldes at de har tekniske problemer eller en dårlig routing ....

(https://monitor.usenetserver.com/cgi-bin/routeselect)

Montago
09-12-2007, 09:06 AM
Jeg har fundet ud af, at jeg om natten downloader med max hastighed...

jeg satte den til at hente 2 "filer" på hhv 5GB pr styk... time to finish var omkring 100 timer da jeg kiggede klokken 23:00 - hen over natten blev den færdig, dvs. inden jeg tjekkede klokken 7:00

tilsyneladende er der problemer om dagen - så spørgsmålet er om CPH har caps på news om dagen, eller om det er usenet som har problemer...

jeg overlever nok på denne måde, 10-15 gb pr nat er jo fint nok :grin: