Se fuld version : 238816 gange ØV
Øv7000
07-27-2007, 12:57 PM
Hej...
Sikken en sommer. Har netop modtaget et brev fra en advokat, der på vegne af APG, gerne vil have mig til at betale over 230.000,-Kr.:confused:
Det er sq ikke så lidt for en almidelig gut, som de mener, har delt knapt 7000 musikfiler...
De har været flinke og medsende en udskrift fra DC++.
Ved sq ikke helt hvad jeg skal gøre...
Skaery
07-27-2007, 01:47 PM
Kontakt PiratGruppens advokat!
Hvad med deres såkaldte "venligheds-maks" på 100.000 kr. ?
Skaery
07-27-2007, 03:37 PM
Hvad med deres såkaldte "venligheds-maks" på 100.000 kr. ?
Ja, har du ikke fået en form for 'et tilbud'?
Ved sq ikke helt hvad jeg skal gøre...
Som der står på forsiden af "hitchhikers guide to the galaxy": Don't Panic!
Dernæst:
1. Tæl til ti og tag den med ro.
2. Brows rundt i dette fine forum, der er masser af tidligere indlæg fra personer i lignende situationer
PelleDK
07-27-2007, 03:48 PM
Nu har der vel snart været så tilpas mange sager vedr. DC++ at folk snart holder fingrene fra det..
230.000,- det er da også noget af et beløb.
Men som Skaery siger, skal du kontakte piratgruppen's advokat, han har så vidst jeg har forstået ikke sin egen mail adresse herinde længere, men prøv at kontakt piratgruppen's administrator for flere oplysninger ;)
Øv7000
07-27-2007, 04:52 PM
Jeg har ringet til en advokat.... (Har fået navnet via Piratgruppen.org.)
Og lige nu trækker jeg da stadig vejret.
De flinke mennesker fra APG har da også tilbudt/dikteret et "forlig", som holder sig lige under de 100K
hansenper
07-29-2007, 07:18 PM
Nu har der vel snart været så tilpas mange sager vedr. DC++ at folk snart holder fingrene fra det..
230.000,- det er da også noget af et beløb.
Men som Skaery siger, skal du kontakte piratgruppen's advokat, han har så vidst jeg har forstået ikke sin egen mail adresse herinde længere, men prøv at kontakt piratgruppen's administrator for flere oplysninger ;)
Jeg skal lige høre, hvad er DC++ for et sted, eller nærmere hvad er det for noget???
netværk, fungere ved at man forbinder til hubs, der er guides osv. i piratgruppens guide sektion, men du bør absolut ikke bruge det!
Klausize
11-26-2007, 10:25 PM
Hvordan er det endt ?
Jqnsson
11-27-2007, 07:22 PM
Ville også gerne vide!
Øv7000
12-08-2007, 07:59 PM
har intet hørt (gudskelov). siden advokaten kontaktede ApG
malkde
12-11-2007, 01:28 PM
Et helt typisk APG forløb. Du hører garanteret aldrig fra dem igen. Når først du er gået til en advokat og ikke vil indgå forlig med dem, finder APG løverne andre (og nemmere) græsgange. ;-)
Sir_Tigerdyret
12-11-2007, 05:40 PM
Jeg kan ikke huske det præcise antal år, men de har så vidt jeg husker 20 år til at reagere - og hvis personen de tager er 18, så vil jeg da vente til de er først i 30erne før jeg reagere ... mest fordi så har de en mulighed for at kradse pengene ind.
malkde
12-12-2007, 01:01 AM
De har præcis 5 år til at reagere efter de har stillet kravet. Kan ikke præcist huske hvilke lovtekst og paragraf, men kan godt finde den hvis det er.
Efter 5 år kan man vælge at sagsøge APG.
Det vidste jeg godt nok ikke. Hvad kan man sagsøge dem for?
malkde
12-13-2007, 03:14 PM
Ved det ikke helt præcist. Men som minimum kan der kræves eventuelle advokat omkostninger dækket.
I dette tilfælde vil det sandsynligvis yderligere være muligt at søge dem for svie og smerte. I og med at det ikke er spor sjovt at have et erstatningskrav på flere hundredetusind hængende over hovedet, uden at dem der stiller erstatningskravet gør noget yderligere ved det.
Så når tiden er udløbet (snart ang. de første erstatningskrav) for APG, så skal det nok blive rigtig spændende. For der står sandsynligvis en hel del inplicerede klar med et massesøgsmål.
Sir_Tigerdyret
12-14-2007, 12:34 AM
De har præcis 5 år til at reagere efter de har stillet kravet. Kan ikke præcist huske hvilke lovtekst og paragraf, men kan godt finde den hvis det er.
Jeg må sige at jeg som sædvanlig havde glemt reglerne, men vi har diskuteret det tidligere ....
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=82219&highlight=for%E6ldelse
Justitsministeriet har dog været nogle dumme svin og ændret deres link ... men det ligger her.
http://www.justitsministeriet.dk/presse/nyhedsarkiv/arkiv-visning/print.html?tx_ttnews%5Byear%5D=2005&tx_ttnews%5Bpointer%5D=4&tx_ttnews%5Btt_news%5D=229&tx_ttnews%5BbackPid%5D=22&cHash=72035c5a9b
Jeg kan dog stadig ikke se hvad du vil sagsøge APG for ...
malkde
12-14-2007, 03:54 PM
Som jeg skrev så er det som minimum for at få APG til at dække alle de impliceredes advokat omkostninger.
Resten vil jeg helst ikke komme ind på her, da dette er et offentligt forum og APG helt sikkert kigger med. Synes ikke jeg vil være så flink at ligge alle kortene på bordet. Men du kan jo selv overveje hvad det f.eks. kunne være. Men ved fra pålidelige kilder, at der er flere punkter APG helt sikkert vil få umådeligt svært ved at forsvare sig mod i retten.
Sir_Tigerdyret
12-14-2007, 08:07 PM
Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med det ... men min fornemmelse (som ikke bygger på Jura) tror jeg ikke på at du kan vinde en sådan sag i Danmark - egentlig vil jeg mene at det er rimeligt at du vil kunne få erstatning for evt. omkostninger du har haft til advokat ...
Mictlan
02-25-2008, 08:50 AM
Jeg håber for dig at der ikke bliver gjort mere ud af den her sag.
Øv7000
06-23-2008, 12:18 AM
I'm Back.
Så er der gået godt og vel et år... Har ikke hørt fra Aberne siden jul. Per O. virker til at have godt styr på de stoddere.... Meeeen; vi holder nok lige en pause med nettet ;0)
Jilij
06-23-2008, 06:15 PM
Det er sgu godt at høre. :D
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.