PDA

Se fuld version : Brænde .avi ned på en CD-R

DonkeyRoller0
07-12-2007, 08:27 PM
Når jeg har downloadet en film på 700 MB eller under, hvordan brænder jeg den så ned på en cd så den kan afspilles på en DVD-afspiller?

Når jeg tilføjer filen til Nero, som SVCD, overskrider filen de de 700MB og jeg har søgt efter problemet på nettet uden held, og er snart ved at blive skør. Jeg har nemlig før brændt en fil ned som min DVD/DivX-afspiller kunne genkende.

Hvad skal jeg gøre uden at rode mig ud i alt for mange konverteringer?

VowOfSilence
07-13-2007, 01:55 AM
Min XviD/DivX kan læse .avi filerne, når jeg brænder dem som en data-cd - prøv det

DonkeyRoller0
07-13-2007, 03:57 PM
Det har jeg prøvet og det er det, jeg mener at jeg gjorde dengang hvor det virkede. Det virker bare ikke nu. Afspilleren kan slet ikke genkende den. I øvrigt er filmen i XviD (af DiAMOND).

lalf
07-20-2007, 12:56 AM
"hvordan brænder jeg den så ned på en cd så den kan afspilles på en DVD-afspiller?"

Brug Nero, men brænd det som data cd og _ikke_ som SVCD. Om filmen kan afspilles afhænger af, hvordan den er blevet "encoded". Se om du kan afspille den på computeren, kan du og virker den derefter ikke på din stationære DivX/XviD-afspiller, så må du enten hente en ny film ned eller konvertere den du har til en regulær dvd med et program såsom DVDFlick.

http://www.dvdflick.net/

/lalf

soren_lp
08-06-2007, 07:19 PM
Problemet ligger måske i din dvdafspiller. min nye kan sagtens afspille dem, men min gamle kunne ikke (grunden til jeg fik en ny :) )
Det er nemlig ikke alle der kan afspille. på næsten alle afspillere er der en række ikone på fronten eller toppen hvor der bl.a. står "dolby digital" og "compact disc" min ven har en hvor der er et ikon hvor der står "DivX" ved (betyder at den kan afspille .avi filer) men jeg har adrig fundet det ikon på min, men den sluger dem alligevel. :D

/Søren

Sir_Tigerdyret
08-06-2007, 10:01 PM
Der er en guide her ...

http://www.videohelp.com/faq#740

den er godt nok på engelsk og af ældre dato ... det er længe siden jeg har brugt det, men så vidt jeg husker vælger man mode 2 under ISO på Nero