PDA

Se fuld version : Tillades der for meget på PG forummet?

Wingless Angel
07-10-2007, 06:18 PM
Først vil jeg lige sige, at jeg mener at moderatorne gør et kæmpe stykke arbejde for siden, og at denne afstemning blot er et forsøg på at se om der er brug for visse korrigeringer af hvornår man bryder ind og advarer/retter/sletter indlæg.

Personligt synes jeg der ofte tillades for mange "taber!" "uvidende røvhuller!" og lignende.
Derudover sker det alt for ofte, at tråde kapres til at fungere som offentlig brydering for personlige og irrelevante skænderier.

Hvis Piratgruppen skal tages seriøst, er det vigtigt at man ikke får en øjeblikkelig følelse af at være i en skolegård, når man kigger på forummet.

Hvad synes i?

iShare
07-10-2007, 06:32 PM
Er enig, synes der bliver tilladt form eget offtopic, og for meget mudderkastning .. synes moderaterne skal slette indlæg der er for meget offtopic, og bare lukke topics der er blevet mudderkastning ..

LoveWarez
07-10-2007, 06:40 PM
Synes nu egentlig det er ret passende.
Bevares, nogle gange går der lidt for meget hurlumhej og had i nogle tråde, men ellers plejer trådene at blive lukket og låst, når det går FOR meget over gevind.

Jeg synes heller ikke vi skal have et sted, hvor vi ikke kan diskutere, uden at der pludseligt bliver lukket for tråden. Det er irriterende når gode tråde bliver lukket. Så er det ligegyldigt om det er offtopic, hvis bare det er en god diskussion, skal der ikke lukkes.

Kan godt lide at Piratgruppen er et sted, hvor man må ytre sig frit og bruge lidt store ord, uden den store pegefinger kommer frem.
Kender nogle fora der er alt for modereret. Dem gider jeg slet ikke at besøge mere.
Selvfølgeligt skal der låses, hvis det er et internt raseri mellem to personer. Sådan noget klares over PM.

Men som sagt synes jeg især SRJ har været ret god til at vurdere, om der skulle lukkes eller ej. Så synes ikke det skal ændres.

Edit: Ups. Mente selvfølgelig SRJ og ikke SAN. ;)

SRJ
07-10-2007, 06:46 PM
Hey!
Jeg er moderator (surprise!) ..
Lige pt. er jeg dog på lavt blus, da jeg er i udlandet for en periode.

Jeg kan da lige en tilføje en kommentar til emnet her.. Jeg læser ikke alle emner, det tager for meget tid.. Nogle emner kan jeg se topic emnet på og allerede der vide at jeg ikke er interesseret ..
Hvad nogle folk gør er at sende mig en PB/PM når de finder noget der er upassende - det er helt, i det tilfælde tager jeg et kig på det, og vurderer om der skal gøres et eller andet.. (Hvilket der i de fleste tilfælde skal.. :-) )

Jeg er rimelig sikker på at det fungerer mere eller mindre på samme måde for SAN .. :)

Just my comment.. :) Have fun guys.. !

Shive
07-10-2007, 07:29 PM
Jeg har stemt på at det er meget passende hvad der tillades.

I den sidste ende er det selvfølgelig moderatorenes ansvar at diskutionerne ikke kører af sporet. Men sker det, at der er en der er ved at gå over stregen, er der som reglen, en erfaren bruger som får sagt et par kloge ord, og får diskutionen ned i det rigtige leje igen, hvilket jeg har set flere gange. Dette kan være derfor at moderatorerne ikke har ment at der har været flere tilfælde hvor de har været nød til at gribe ind. Dette er vel også den måde en god diskution skal/kan køre på. Efter min mening skal der også være plads til at kalde en skovl for en skovl en gang imellem.

PelleDK
07-10-2007, 09:05 PM
Har stemt: Det er passende

Jeg synes moderatorne herinde gør det godt, de forstår at lukke tråde når de skal lukkes, og gribe ind når folk sviner hinanden for meget til.
Samtidig er de altid venlige og hjælpsomme. Så alt i alt synes jeg de gør det rigtig godt herinde.

Thumbs up for SAN & SRJ ;)

Skaery
07-10-2007, 11:04 PM
Er sådan set enig med LoveWarez, men jeg hader også låste tråde og slettede indlæg. Selvfølgelig skal der lukkes, hvis det bliver alt for personligt, men lidt flame og offtopic skal der da være plads til.

btw, så mangler vi en 'Report' knap.

LoveWarez
07-11-2007, 12:09 AM
Hey!
Jeg er moderator (surprise!) ..
Lige pt. er jeg dog på lavt blus, da jeg er i udlandet for en periode.

Jeg kan da lige en tilføje en kommentar til emnet her.. Jeg læser ikke alle emner, det tager for meget tid.. Nogle emner kan jeg se topic emnet på og allerede der vide at jeg ikke er interesseret ..
Hvad nogle folk gør er at sende mig en PB/PM når de finder noget der er upassende - det er helt, i det tilfælde tager jeg et kig på det, og vurderer om der skal gøres et eller andet.. (Hvilket der i de fleste tilfælde skal.. :-) )

Jeg er rimelig sikker på at det fungerer mere eller mindre på samme måde for SAN .. :)

Just my comment.. :) Have fun guys.. !

Ups, ja. Det var også dig jeg mente i min anden post. :)

Godt gået af dig stadigvæk i alt fald. :wink:

TwoZero
07-11-2007, 04:30 AM
;-)

Så da gerne der var mere kontrol, hvilket kunne havde stoppet et par af de 'bitche-tråde' jeg har været involveret i. Der skal naturligvis være plads til debat, der også afviger fra den røde tråd, men det kan også blive for meget. Skal ærligt indrømme at jeg let lader mig provokere, men jeg forsøger samtidig at holde mig på et sagligt niveau. Føler jeg ikke at det lader sig gøre, så trækker jeg mig hellere ud af debatten, end at synke til et lavere niveau. Nå ja, så er jeg ofte pedantisk ;-)

Noget andet er, hvis man er uenig i andres meninger, holdninger og erfaringer, så skulle man måske tage del i debatten og rette misforståelsen, fremfor at 'surmule' over det efterfølgende. Det ville være god (debat)stil.

SRJ
07-11-2007, 10:02 AM
Lige en lille kommentar mere.
Vi sletter ikke tråde eller indlæg på PG Forum. Det er en af vores politikker.
Den eneste tråd hvor vi gør en undtagelse, er i Bittorrent forummet, i Invite tråden - men det er også den absolut eneste. Hvis vi finder en diskution upassende, smides en kommentar, eller den låses.

decko
07-11-2007, 04:45 PM
Jeg ville et eller andet sted mene at de folk der florerer på piratgruppen lige præcis er imod censur, men det er jo bare min mening :).

PelleDK
07-11-2007, 05:42 PM
Jeg ville et eller andet sted mene at de folk der florerer på piratgruppen lige præcis er imod censur, men det er jo bare min mening :).
Sådan er holdningen jo også generalt, jeg synes det er helt ok, at stoppe et emne der er gået helt over gevind, og jeg vil ikke kalde det for censur.
Der er grænser for hvad man skal "stå model til" selvom vi er på piratgruppen.org ;)

tek
07-11-2007, 09:46 PM
Sådan er holdningen jo også generalt, jeg synes det er helt ok, at stoppe et emne der er gået helt over gevind, og jeg vil ikke kalde det for censur.
Der er grænser for hvad man skal "stå model til" selvom vi er på piratgruppen.org ;)
Jeg er helt uenig. Jeg synes at det er en uskik at lukke emner. Hvis man ikke gider læse dem eller svare på dem står det en frit for at bladre videre til noget andet.

Dermed ikke sagt, at man skal lade alle emnerne gå i offtopic eller noget. Hvis moderatorerne mener at en person hele tiden fører emnerne ud i andre ikke-relaterede ting, så kan man give vedkommende en henstilling om at holde op med det. Der er ingen grund til at låse tråde af den grund.

//michael

NBS
07-11-2007, 10:19 PM
Er ny her, men det indtryk jeg har fået er helt klart positivt, synes I klare det rigtig godt

PelleDK
07-12-2007, 08:55 AM
Jeg er helt uenig. Jeg synes at det er en uskik at lukke emner. Hvis man ikke gider læse dem eller svare på dem står det en frit for at bladre videre til noget andet.

Dermed ikke sagt, at man skal lade alle emnerne gå i offtopic eller noget. Hvis moderatorerne mener at en person hele tiden fører emnerne ud i andre ikke-relaterede ting, så kan man give vedkommende en henstilling om at holde op med det. Der er ingen grund til at låse tråde af den grund.

//michael
Indimellem er der altså brug for at få lukket en tråd, efter min mening.. Men man kan selvfølgelig også bare give de brugere en advarsel som træder helt ved siden af.
Jeg mener dog stadig at de tråde vi har set under BitTorrent delen, med diverse tracker krige og tilsvining af folk, ikke høre hjemme på PG's forum. Hvis 2 rackere ikke kan sammen, så hjælper det ikke noget at komme herind og svine den anden part til.
Det samme gælder med f.eks. ghostDK, herinde sviner folk ham til, istedet for bare at lade ham køre hans tracker som han har lyst til. Jeg forstår godt at vores moderator's på PG vælger at lukke sådanne tråde, da det ikke føre nogle steder hen.

Hvis folk bare kan holde en ordenlig tone, er jeg også sikker på at sådanne tråde vil overleve, men vi ser jo gang på gang, at der ikke går mange minutter før tråden er gået helt over gevind..

tek
07-12-2007, 02:35 PM
Jeg mener dog stadig at de tråde vi har set under BitTorrent delen, med diverse tracker krige og tilsvining af folk, ikke høre hjemme på PG's forum. Hvis 2 rackere ikke kan sammen, så hjælper det ikke noget at komme herind og svine den anden part til.

Det er heller ikke noget jeg gider bruge tid på; men det er altså let at springe henover de pågældende tråde :-)

//michael

deepblue
07-13-2007, 12:37 PM
Umiddelbart synes jeg det er helt passende, som det foregår i dag.

Men det største problem i denne sammenhæng er vel ikke spørgsmålet om cencur eller hvorvidt tråde kan/skal lukkes. Men derimod snarere hvorvidt folk udviser den fornødne respekt over for forummet som helhed og de andre brugere.

Hvis folk opfører sig ordentligt - og det gør laaangt de fleste - ja, så er det slet ikke nødvendigt at låse tråde.

Men spamindlæg fx. skal helt klart låses. Og personligt mener jeg også de burde slettes, for de har ingen relevans for nogen som helst.

me123
08-04-2007, 10:04 PM
Ja der tillades for meget, mods griber næsten aldrig ind..
Syntes det er fint tråde ikke bliver lukket, men nogle brugere laver alt for meget OF og diskuterer politik i alle tråde, selv om det ikk angår Topic.. !! Vildt træls ikke at kunne følge med i en tråd uden OF hele tiden

Sir_Tigerdyret
08-05-2007, 09:47 AM
Jeg har stemt at jeg finder det meget passende.

Og som en af de største overtrædere i forhold til regel nr. 7, vil jeg gerne have lov at forklare mig.

Hold dig til trådens emne. Hvis tråden bringer nye spørgsmål op før at finde en løsning kan de selvfølgelig besvares, men ellers så lav en ny tråd.
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=61831 (http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=61831)

Til at starte med, mener jeg at man kan overtræde den regel på forskellige måder, hvis spørgsmålet reelt set er afsluttet, mener jeg reelt set ikke at der er nogle problemer i forhold til at overtræde den. Et godt upolitisk eksempel:

http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?p=489338#post489338

Ja, jeg taler OFF topic, men jeg er ikke tjenende ånd, jeg er her fordi jeg har lyst og jeg svarer på de spørgsmål jeg har lyst til - jeg har indimellem den følelse, at nogle mener at det her er et arbejde for os - og de kan opføre sig lige så tosset de har lyst til, men jeg/vi er ikke deres forældre, og hvis det havde været mine børn, havde flere af dem mistet retten til strøm og privatliv på værelset (Jeg havde ganske enkelt fjernet døren og sat en ”kontakt” på strømledningerne ind til værelset) – til de havde lært at opføre sig ordentlig.

Derudover mener jeg enhver har ret til at svare igen, selvom det er offtopic, hvis nogle tilsviner en eller noget man tror på (herunder også politik). Igen det her er ikke et arbejde og ud fra det mener jeg ikke at det kan forlanges at vi opfører os voldsomt disciplineret, man kan selvfølgelig sige at vi skal gå til en moderator, og jeg synes det er helt fint når folk gør det, men jeg har personlig ikke oplevet et sådan angreb, hvor jeg ikke mente at det var noget jeg kunne klare selv.

Så er der nogle typer jeg ikke finder i orden, den første består af spam, forkert placeret indlæg (forkert gruppe), nye spørgsmål i allerede eksisterende tråde, som ikke har noget med tråden at gøre, samt serienumre og direkte link til ulovlig data. Disse typer (især de sidste 2, da det kan betyde en sag mod piratgruppen.org) hader jeg, og jeg må nok erkende at jeg har et ret voldsomt forbrug af moderatorenes tid – til at rette det.

Så er der en sidste type, spørgsmål der falder uden for piratgruppen område eller er på kant med piratgruppens område, det meget bred kategori, og ting som jeg umiddelbart kan huske er spørgsmål om hvor man kan afsætte hælervare, hacking og generelt asocial adfærd eller mobning af andre, her må jeg sige at mine svar næsten altid er enten mails til moderator eller hvis asocial adfærd/mobning, går jeg personlig ind for chikane/mobning af mobberen, ikke at jeg tror at jeg personlig kan forbedre hans/hendes opførsel, men jeg håber at rammer dem så ”hårdt” at de i det mindste selv fatter, hvad de har gang i.