PDA

Se fuld version : Har dags dato modtaget et trusselsbrev fra APG

Baroh
07-05-2007, 05:16 PM
regnestykket ser sådan ud: (de påstår at jeg skulle have hente det fra DC++)

2** lydoptagelser * 0,80*10 kr*2 = 3***kr
1* filværker * 0,80*70*2 = 14**kr

i alt =53** kr

desuden kræver de et erstatningskrav på 53** kr

Så alt i alt vil de have 106** kr af mig.

De skriver yderligere at de er villige til at indgå forlig og lade mig slippe med en tredjedel af beløbet, dvs 35** kr.

(har sløret tallene da jeg er paranoid af natur)

Hvad vil i råde mig til at gøre??

DHJ
07-05-2007, 08:23 PM
Kontakt Advokat Per Overbeck

og post i det rigtige forum ;)

indtil videre tag det mod ro

Mr Acid
07-05-2007, 11:08 PM
Bare sæt ild til lortet. De slæber dig ikke i retten for det småbeløb der.

DHJ
07-06-2007, 03:12 AM
tror han mener 53000kr som et eks, så det er ikke småbeløb

Mr Acid
07-06-2007, 03:35 AM

Med * tror jeg dog han mener at en * tæller for et ciffer, siden at han bruger flere af dem nogle steder.

Men også selvom de så skulle være 53.000, så ville APG ikke slæbe ham i retten for det, når der er folk herinde der "skylder" APG 150.000,- og ikke er blevet slæbt i retten.

Klawz
07-06-2007, 08:05 AM
@Baroh: Hvis du vil have "officiel" hjælp/vejledning fra Piratgruppen, så skal du sende os en mail ang. problemet.

Send den f.eks. til mig på klawz[a]piratgruppen.org, så sender jeg vores vejledning til dig. Du må meget gerne scanne brevet fra APG ind, så vi kan se det. Det er efterhånden noget tid siden vi har set et brev, så jeg er nysgerrig efter om der er ændringer i formuleringer mv.

Det er desuden en rigtig god ide IKKE at skrive det præcise beløb, så APG ikke kan genkende dig på baggrund af det. God stil - og held og lykke.

Baroh
07-06-2007, 09:05 AM

nej nej. Beløbet er slet ikke i den størrelsesorden... men alligevel er det ubehageligt at få sådan et brev sendt hjem til sig. Så ville lige høre hvordan og hvorledes man forholder sig overfor den slags... @Klawz: Tak for det hurtige og seriøse svar. Vender tilbage til dig

tek
07-06-2007, 11:33 AM
nej nej. Beløbet er slet ikke i den størrelsesorden... men alligevel er det ubehageligt at få sådan et brev sendt hjem til sig. Så ville lige høre hvordan og hvorledes man forholder sig overfor den slags... @Klawz: Tak for det hurtige og seriøse svar. Vender tilbage til dig

For det første ville jeg tage det roligt og se tiden an. Lad være med at kontakte APG, hvis du gør det ved de, at der er nogen i den anden ende, som de kan "forhandle" med (= terrorisere). På den anden side er det fristende at udfritte dem for nogle beviser etc. Jeg ville i hvert fald have svært ved ikke at kontakte dem for at høre hvad de har gang i. Jo mere man irriterer dem, jo flere resourcer skal de bruge ;-)

Bortset fra det er det lidt interessant, at det er så "lille" et beløb - hvis jeg har forstået det rigtigt er det ca 5kkr, hvor de fleste tidligere sager har været 10-100 gange større. Hvis man hed Joakim Von And kunne jo næsten være fristet til bare at give dem 20.000 kr og så fortsætte hvor man slap :-D

Hvor har de iøvrigt snuppet dig? På DC/Gnutella/Bittorrent (privat/lukket) tracker/andet?

//michael

DHJ
07-06-2007, 11:59 AM
regnestykket ser sådan ud: (de påstår at jeg skulle have hente det fra DC++)

tek læs hans indlæg...

tek
07-06-2007, 08:35 PM
tek læs hans indlæg...

Nu stiller du store krav :roll:

testing
07-06-2007, 10:00 PM
hvornår mener de du havde delt matrialet? Er det flere år siden?

Zero Cool
07-07-2007, 11:38 AM
Hvad har de af beviser ? Screendumps ?

Baroh
07-07-2007, 08:41 PM
De har nogle logs fra DC, der tilsyneladende viser download aktivitet... og så har de downloadet nogle lister af mp3'er de mener jeg har delt... beviserne er dateret til starten af 2007 (de har den præcise dato, men der er ikke nogen grund til at nævne den her ;-)

h0lm
07-10-2007, 01:55 AM
Endtil videre tag det med ro, og hvis det så endelig brænder på så smid en anden hdd i din pc, skift lidt hardware og gem det hos en ven (:

Wingless Angel
07-10-2007, 01:49 PM
Endtil videre tag det med ro, og hvis det så endelig brænder på så smid en anden hdd i din pc, skift lidt hardware og gem det hos en ven (:

Hvorfor?

APG kommer aldrig hjem til en privatperson for sådan et småbeløb.
Det eneste du bør gøre er, at lytte til Klaws' råd, og få sendt materialet til Piratgruppen.

(Og drop DC++)