PDA

Se fuld version : skal vi snart i gang eller hvad??+

funnyfyr
06-12-2007, 08:39 AM
Hey... jeg tænkte bare på, om vi ikke mangler et skud medie - er det ikke på tide, at vi får noget positiv omtale i nyhederne! Eller, hvilket også ville være fint, at APG og deres metoeder fik noget negativ. Er der mon ikke en mulighed for, at nyheder, der belyser dem og lignendes grove og fejlslagne metoder ( som f.eks. http://comon.dk/index.php/news/show/id=31391 som vi allerede har set her på siden ) kommer frem i offentligheden....???? Vi Har vel snart brug for noget medieomtale uden for Internettet??? agree?

Darkpirat
11-26-2007, 12:02 AM
Hey... jeg tænkte bare på, om vi ikke mangler et skud medie - er det ikke på tide, at vi får noget positiv omtale i nyhederne! Eller, hvilket også ville være fint, at APG og deres metoeder fik noget negativ. Er der mon ikke en mulighed for, at nyheder, der belyser dem og lignendes grove og fejlslagne metoder ( som f.eks. http://comon.dk/index.php/news/show/id=31391 som vi allerede har set her på siden ) kommer frem i offentligheden....???? Vi Har vel snart brug for noget medieomtale uden for Internettet??? agree?

Jep jeg støtter dig 112%

Alle her i Danmark skal ha at vide, at der er mange som kopier og det ikke bare er
os, men det er alle! ALLE! ja jeg kender da politi folk/dommer som kopier, men sandheden er, jo at alle får noget kopiet på et eller andet tidspunket.
jeg tør da vægge på at nogle selv for ATG har kopiet men ikke har sagdet det til noget neej vel? fordi de er jo folkene som ikke kopier!

Sådan ser jeg på det, og kommer ikke til at se det på andre måder .!!

Guss
11-26-2007, 07:54 PM
jeg tør da vægge på at nogle selv for ATP har kopiet men ikke har sagdet det til noget neej vel?
En pension som kan kopire? sejt :) du mener vel APG.
Men jeg tror også du har ret, hvem ville ikke lige have nogle af alle de film/spil osv de konfiskerede?

Men nu kan alle jo være så kloge at sige vi mangler god omtale. Men hvad vil i have frem til offentligheden som ikke har våret fremme? og hvilken nogle idéer er det som i har?
jeg tror det er lidt svært at finde noget, numindre i laver en ny rapport som viser et eller andet godt om fildeling.

Klausize
11-26-2007, 10:21 PM
Jeg er ved at pille lidt på en ny hjemmeside omkring fildeling.

Guss
11-26-2007, 10:24 PM
Jeg er ved at pille lidt på en ny hjemmeside omkring fildeling.
hvad tilbyder den, i forhold til andre lignende sider? (som fx piratgruppen)

Klausize
11-26-2007, 10:42 PM
Jeg har ikke tænkt at den skulle kæmpe imod piratgruppen. Men jeg regner med at det bliver nogenlunde det samme, og så kommer der nok også lidt ekstra. (Vil helst ikke afsløre det)

.. Men sitet er nok oppe og kører om 14 dage.

Darkpirat
11-26-2007, 11:10 PM
En pension som kan kopire? sejt :)
Woops :p,

Jeg vil da gerne stå frem i tv med nogle, og snakke om Piratlir, men selvføligelig der skal være noget i det, (men selvfølgelig dem som står frem, vil få et ATG besøg ik:P?)
men der må da være en måde hvor vi alle kan aftale noget ikke?

som hvor slemme de må være når de er på "besøg" og jeg synes
folk i danmark skal ha at vide hvor slemt det kan være, da mange af dem som har fået et besøg har det meget dåligt.

men så kan folk jo sige at det på en måde at vores egen skyld, men
vi må da kunne komme frem til noget?

Men skal lige tænke over hvad jeg sådan lige prøver at vil ha ud

Verden må bare indse at man ikke kan stoppe pirater og sådan vil det altid være om de vil det eller ej!

Guss
11-26-2007, 11:10 PM
Jeg har ikke tænkt at den skulle kæmpe imod piratgruppen. Men jeg regner med at det bliver nogenlunde det samme, og så kommer der nok også lidt ekstra. (Vil helst ikke afsløre det)

.. Men sitet er nok oppe og kører om 14 dage.

Så glæder jeg mig da til at se hvad det hemmelige er :D

Darkpirat
11-26-2007, 11:59 PM
Så glæder jeg mig da til at se hvad det hemmelige er :D

Hvorfor en hemmelig?

Klausize
11-27-2007, 02:07 PM
Gør du heller det :D

SRJ
11-27-2007, 03:07 PM
Hvad er grunden til at du er ved at pille ved en ny pirat side?
Synes du der er noget der mangler, eller ? Jeg forstår det ikke helt, hvis det primært skal indeholde det samme som her, plus én hemmelig ting.

Du er velkommen til at sende en PB, hvis der er noget du vil diskutere uden for public. :)

Darkpirat
11-27-2007, 08:37 PM
Hvad er grunden til at du er ved at pille ved en ny pirat side?
Synes du der er noget der mangler, eller ? Jeg forstår det ikke helt, hvis det primært skal indeholde det samme som her, plus én hemmelig ting.

Du er velkommen til at sende en PB, hvis der er noget du vil diskutere uden for public. :)

Først: snakker du til mig?

og til jer andre: hvem snakker til hvem? fordi jeg forstår ikke helt hvem jeg snakker med lol :P !! Xd

Klausize
11-27-2007, 08:39 PM
Hehe ;D .. ::

Guss
11-27-2007, 08:51 PM
Jeg snakker til dig :D
men grunden til jeg skriver hemmelig, er pga at der er noget ekstra du ikke vil ud med, deraf kommer ordet, hemmeligt :)
men som SRJ siger, hvorfor lave en helt ny side? hvorfor ikke bare hjælpe denne her med det som den mangler?

Pest
11-27-2007, 11:12 PM
Personligt synes jeg det er en herlig ide med flere sider.
Hvis der var 10 sider kendt som piratgruppen var vores sag 10 gange så kendt. Alle skal være velkomne til at starte nye sider eller bidrage til denne. Begge dele gavne i mine øjne vores alles sag.

SRJ
11-28-2007, 06:27 PM
Hey... jeg tænkte bare på, om vi ikke mangler et skud medie - er det ikke på tide, at vi får noget positiv omtale i nyhederne!

http://www.computerworld.dk/art/42896?a=block&i=205&pos=7
:roll:

Darkpirat
11-29-2007, 02:34 PM
http://www.computerworld.dk/art/4289...ck&i=205&pos=7
Omg lol!

men tror vi skal til og ha lukket debatten her, der sker ikke lige frem noget nyt her inde lol ..?

Guss
11-29-2007, 06:38 PM
http://www.computerworld.dk/art/4289...ck&i=205&pos=7
Omg lol!

men tror vi skal til og ha lukket debatten her, der sker ikke lige frem noget nyt her inde lol ..?
Der er da ingen grund til at lukke den bare fordi der ikke sker noget.
folk der ser tråden om et måned skal da også have lov til at ytre deres mening, hvis de har noget at tilføje debatten.

Darkpirat
11-29-2007, 06:55 PM
Der er da ingen grund til at lukke den bare fordi der ikke sker noget.
folk der ser tråden om et måned skal da også have lov til at ytre deres mening, hvis de har noget at tilføje debatten.

jah men jeg synes bare selv der, ikke sker noget inde for det vi snakkede til at starte med.....

Guss
11-29-2007, 06:58 PM
jah men jeg synes bare selv der, ikke sker noget inde for det vi snakkede til at starte med.....

Men det kan der jo altid komme til at ske :)

Darkpirat
11-29-2007, 07:00 PM
Men det kan der jo altid komme til at ske :)

Hvornår, hvordan, hvem?, hvorfor?, øh?

Guss
11-29-2007, 08:11 PM
Hvornår
Man ved jo aldrig hvornår en person ser denne post, og har en mening at bekende.
hvordan
hved at personen har en sit at sige, og skriver lige i denne tråd.
hvem?
et medlem.
hvorfor?
hvorfor ik?
øh?
eh? :D

jeg syntes ikke man burde låse tråde bare fordi der ikke bliver skrevet noget i dem, det kan jo altid ske en fisker tråden frem igen har har noget at sige, hvilket er set sket før. ellers skulle der jo også hele tiden låses tråde, og det ville være noget pjat, når nu vi også har, og vil bruge retten til at kunne sige vores mening i dette forum, uden at vores post skal slettes (lidt modsat FTC hvor alt som mod ikke kan li' bliver slettet).
Men jeg syntes egentlig ikke der er grund til at diskutere videre om, hvorvidt man bør låse indlæg, da det ikke er relevant i denne tråd. så hvis du øsnker at skrive videre om det, så send venligst en pm.
over and out :D

Eziweb
09-30-2008, 09:32 AM
Well som jeg ser det, så stjæler pirater! Det faktumet.
Folk vil altid tage den nemmeste løsning og i dette tilfælde er det at stjæle!
jeg er en film elsker, men desværre ikke rig. En film koster snilt 100kr har hvertfald set 200 film, hurtig regning er det cirkus 20 000 danske. De film har jeg selvfølgelig købt hos den nærmeste forhandler :P
piratkopirering kan og vil aldrig blive stoppet!!
Så hvad jeg ikke forstår er, hvorfor følger vi ikke TDC's concept med PLAY.
Sætter en skjuld skat/afgift hvor alle betaler en lille sum om mdr. sætter den i en pulje til at betale for film,musik,programmer osv.
Så kan vi alle downloade som vi lyster. Der må være en måde man kunne lave sådan en løsning?

<My first post>

GhOstFaCE
09-30-2008, 09:50 AM
Well som jeg ser det, så stjæler pirater! Det faktumet.
Folk vil altid tage den nemmeste løsning og i dette tilfælde er det at stjæle!
jeg er en film elsker, men desværre ikke rig. En film koster snilt 100kr har hvertfald set 200 film, hurtig regning er det cirkus 20 000 danske. De film har jeg selvfølgelig købt hos den nærmeste forhandler :P
piratkopirering kan og vil aldrig blive stoppet!!
Så hvad jeg ikke forstår er, hvorfor følger vi ikke TDC's concept med PLAY.
Sætter en skjuld skat/afgift hvor alle betaler en lille sum om mdr. sætter den i en pulje til at betale for film,musik,programmer osv.
Så kan vi alle downloade som vi lyster. Der må være en måde man kunne lave sådan en løsning?

<My first post>
Tråden er næsten 1 år gammel. Du burde have postet en ny tråd eller fundet en der var relevant.

Det er IKKE et faktum at det at downloade en film eller et stykke musik er tyveri eller at stjæle, det er tværtimod det modsatte. Straffeloven giver klart udtryk for at det kun er tyveri hvis der sker et materielt tab for ejeren. Det er ikke tilfældet her. Om du så syntes det svarer til tyveri er noget helt andet og det er din personlige mening (moral)

problemet med en pulje er distribuering. Hvordan bestemmer iv så hvem der skal hvae hvor meget? Er det kun danske kunstere i så fald eller også udenlandske? Metoden er diskuteret igennem mange gange (evt søg på afgift eller skat på forum) og der er altid en helt masse problemer. Sidst vi fik en "pirat" afgift på noget var på hukommelses moduler (derfor MP3 afspillere, USB pinde mv er så dyre i DK) til trods for vi betaler en pirat afgift er det stadig ikke tilldat at kopiere musikken til trods for vi altså betaler for det (igennem afgiften)

PLAY er smart uden tvivl, og det er da også bare et spm. om tid inden der kommer et lign. initiativ omkring film.
Steam er allerede ved at være et godt alternativ når det kommer til spil.

Eziweb
09-30-2008, 10:27 AM
Undskyld min forhastet konklusion!
Det ikke tyveri at hente en film som man ikke har ret til at eje.
Men en krænkelse af immaterialrettigheder og derfor ulovligt.
Tak for svaret du fik mig til at tænke der ;)

Nikomof
09-30-2008, 10:43 AM
jamen skal vi så ikke se at komme i medierne??...

GhOstFaCE
09-30-2008, 12:00 PM
jamen skal vi så ikke se at komme i medierne??...
Med hvad? IP (Intellectual Property) er ikke just noget medierne normalt bruger en masse tid på.

Men det kunne egentligt være lidt fedt hvis vi vidste hvor emget PG gik ud og kommenterede.

@Admins kunne det evt. være en ide at lave en "PG staff" tracker? Noget så simpelt som en tråd som var låst som blev holdt opdateret med de interviews i deltog i samt link (hvis muligt)
Det er sikkert ikke begrundet men på trods af det er en frivillig "forening" så har jeg lidt indtrykket at i til tider ikke er helt fremme i skoen? Er det forkert?
Ikke fordi vi/jeg vil holde øje med i laver noget men fordi jeg interresserer mig for jeres holdning på diverse emner og syntes det er spændene stof til eftertanke.

Guss
09-30-2008, 02:32 PM
Med hvad? IP (Intellectual Property) er ikke just noget medierne normalt bruger en masse tid på.

Men det kunne egentligt være lidt fedt hvis vi vidste hvor emget PG gik ud og kommenterede.

@Admins kunne det evt. være en ide at lave en "PG staff" tracker? Noget så simpelt som en tråd som var låst som blev holdt opdateret med de interviews i deltog i samt link (hvis muligt)
Det er sikkert ikke begrundet men på trods af det er en frivillig "forening" så har jeg lidt indtrykket at i til tider ikke er helt fremme i skoen? Er det forkert?
Ikke fordi vi/jeg vil holde øje med i laver noget men fordi jeg interresserer mig for jeres holdning på diverse emner og syntes det er spændene stof til eftertanke.
Jeg syntes det er en god idé. Men den det kræver mest af , er nok Copy/Paste (Sebastian) vores talsmand. I forvejen er mange af de artikler Sebastian bliver interviewet i lagt ind under nyheder. Men det er da helt sikkert en god idé.

Nikomof
10-02-2008, 08:44 AM
man kunne sagtens skrive en klumme eller to til nogle aviser..?