PDA

Se fuld version : Lyden passer ikke til DVD´en

MeYeR
05-24-2007, 10:34 PM
Hej

Har et lille problem med programmet ConvertXtoDvd

Når jeg brænder en DVD ud, passer lyden ikke til mundbevægelserne som er på DVD´en

Det er første gang det her sker, de andre DVD´er som jeg brænder ud virker kanont.

Har prøvet 3-4 gange med samme film, men det bliver ved med at være det sammme.

Hvis jeg ikke brænder filmen ud på en dvd og bare ser den her på min computer virker lyden fint sammen med DVD`en. Så ved ikke om det er noget med programmet eller?

På forhånd Tak

/MeYeR

Sir_Tigerdyret
05-24-2007, 10:36 PM
Har du tjekket om problemet også findes på dit udgangspunkt, det er et stort problem på rigtig mange AVI film fra de sidste 2 år.

kredeeh
05-24-2007, 10:38 PM
Ellers prøv og hent den nyeste version af ConvertXtoDVD, jeg havde samme problem på et tidspunkt, så hentede jeg bare den nyeste version :)

al_lanra
05-25-2007, 07:47 AM
Har du tjekket om problemet også findes på dit udgangspunkt, det er et stort problem på rigtig mange AVI film fra de sidste 2 år.

jeg tror problemet ligger i at der er mange der ikke rigtig gør det selv mere og bruger de der vi.gør.det.for.dig.programmer.også.selv.omkvaliteten.stinker og så bliver der brugt andre codec en f.eks lame og der er mange programmer der har problemer med f.eks fraunhofer standard codec eller også bruger de et helt andet mp3 codec sådanne skal nok findes rundt omkring.

Sir_Tigerdyret
05-28-2007, 10:01 AM
Jeg kan selvfølgelig ikke afvise at det er rigtigt, jeg har selv brugt vidomi med succes i et par år, men for ca. 2 år siden, begyndte 85% af filmene at lydmæssig out of sync, hvilket så vidt jeg har forstået betyder skyldes at DVD film, har et autosync. system, og derfor tillader producenterne at filmen med vilje er lidt out of sync hele vejen gennem filmen (da autosync systemet gør at det ikke sker på DVDén), og gerne ændre sync. fejlen 3-4 gange undervejs, så den f.eks. starter med at være 0,8 sek bagud, så 1,1 sek, derefter 0,4 sek, og til sidst 2,5 sek. ... når jeg lavede rib, med f.eks. AC3 lyd og rippen filmen til ca. 900 mb ... hvorved den samlet fylder ca. 1400 mb., så er lortet out of sync. ... så kan man godt rette det i starten, men på et eller andet tidspunkt går det i lort igen.