PDA

Se fuld version : Tyv tror hver mand stjæler - M$ - Google monopolisering

Sir_Tigerdyret
04-16-2007, 03:11 PM
Google og Microsoft konkurrerede om at købe DoubleClick. Nu vil taberen, Microsoft, indbringe en klage for de amerikanske konkurrencemyndigheder.

Microsoft mener, at købet vil give Google en monopol-agtig status på søgnings -og reklameområdet. Derfor opfordrer de konkurrencemyndighederne til at skride ind overfor, at de to største online-reklamefirmaer slår pjalterne sammen.

Microsoft får opbakning fra blandt andre AT&T. Det amerikanske teleselskab frygter, at Google vil kunne vælge vindere og tabere på annoncemarkedet for for eksempel internet-tv. Yahoo, der selv prøvede at købe DoubleClick, og Time Warner bakker Microsoft op.

Microsoft mener, at Google sammen med DoubleClick vil sidde på omkring 85 procent af online-annoncemarkedet.

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30751

GhOstFaCE
04-16-2007, 03:31 PM
ja google er kommet langt siden deres motto "Do no evil"
Kan godt være det er patetisk at en virksomhed som MS der sidder på et monopol lignende situation (dog på et andet felt) men de har nu ret i at det her ikke er sundt for markedet.

Sir_Tigerdyret
04-16-2007, 03:59 PM
Jeg er ikke uenige med dig i at konkurrence er godt ... men MS har verdens største monopol ... og i modsætning til Google som jeg kan substituere mig væk fra i morgen, så er det reelt umuligt at finde et alternativ til MS (nej Linux er for supernørder) ... så de burde droppe den der tudefjæs og komme videre ... gerne med lidt "do no evil". Jeg ville have været mere bekymret hvis at MS havde overtaget DoubleClick ... for de minder mig mest af alt om flok Ferengi´s fra Star Trek.

GhOstFaCE
04-16-2007, 04:05 PM
hehe ferengi....
Men Tiger, MS har ikke nogen stor dominans på reklame markedet så jeg forstår ikke hvordan du kan sige de har monopol der. De har monopol lignende tilstand på software markedet (på operativ systemer) men vi er nød til at skælne imellem de to markeder.

Vil du hellere have google har 85% af markedet eller de deler markedet med MS, Yahoo og mindre virksomheder? Jeg ser gerne der er så mange spillere så muligt på markedet iligsom jeg gerne ser flere spillere på OS markedet.

Hold det venligst adskilt :)

Sir_Tigerdyret
04-16-2007, 04:23 PM
hehe ferengi....
Men Tiger, MS har ikke nogen stor dominans på reklame markedet så jeg forstår ikke hvordan du kan sige de har monopol der. De har monopol lignende tilstand på software markedet (på operativ systemer) men vi er nød til at skælne imellem de to markeder.

Det er rigtigt, men MS har en tendens til misbruge deres monopol på OS til at forbedre deres andel andre steder ... jeg kan ikke lige se hvordan, men de skal nok finde en metode.

Vil du hellere have google har 85% af markedet eller de deler markedet med MS, Yahoo og mindre virksomheder?

Det vil selvfølgelig være en fordel hvis Yahoo eller en 3. spiller købte DoubleClick, men som jeg ser det ville det bare betyde at MS køber Yahoo eller den 3. spiller ...

Og jeg har lidt problemer med have noget mod at google har 85% af markedet (ved godt det lyder åndsvagt) ... men de opfører sig generelt altid pænt ... og som jeg ser det er de det eneste selvskab i verden som kan skabe et alternativt til MS.