PDA

Se fuld version : Dansk pirat dømt

Madscape
01-24-2007, 03:47 PM
Er denne gået over hovederne på folk?

'http://web.tvmidtvest.dk/forside/video.asp?Id=336178','Video'

al_lanra
01-24-2007, 03:57 PM
http://www.tvmidtvest.dk/sw29737.asp?vid=336178

GhOstFaCE
01-24-2007, 04:13 PM
irriterende de bliver ved med at sige "kupere" "direct connection"
utroligt irriterende.

anyways jeg kunne godt tænke mig at nogen fra PiratGruppen gad kommentere lidt om det Overbeck sagde og hvad det egentligt var manden blev dømt på.

Men tillykke til APG, nu har de precedæns for at kunne nakke alle hvis forbindelse bliver brugt til noget de mener er ulovligt.

Ufatteligt at en domstol kan acceptere at manden skal betale 150.000 DKK. De må da kunne se at hans fildeling ikke har resulteret i 1000 tabte køb af et album i butikkerne.

SRJ
01-24-2007, 04:17 PM
Yiks.. Klamt..

Vil følge ankesagen - tak for link!

dx
01-24-2007, 04:34 PM
Utroligt at NOGEN stadig lytter til APG efter ALT det der været fremme om dem, den dommer har UMULIGT være den skarpeste i landet.

TwoZero
01-24-2007, 07:19 PM
Der er lidt mere her:
http://www.domstol.dk/Holstebro/nyheder/pressemeddelelser/Pages/Domicivilsag.aspx

Klawz
01-24-2007, 08:08 PM
Hey

Har ikke hørt om sagen før i denne tråd.

Jeg har egentligt ikke rigtigt nogen kommentarer ud over det Overbeck sagde. Hvis man er ansvarlig for hvordan ens forbindelse bliver brugt, vil det have uoverskuelige konsekvenser.

- Arbejdspladser kan blive dømt for ansattes handlinger
- Trådløse forbindelser er økonomisk selvmord
- Hacking af ens computer og forbindelse kan (vil) medføre voldsomme erstatningskrav

Det skal tilføjes, at jeg ikke har den fjerneste ide om hvilket bevismateriale, der har være præsenteret.

Det bliver spændende at følge afgørelsen i landsretten.

Wingless Angel
01-24-2007, 08:14 PM
Efter rettens opfattelse vil det blive helt umuligt for AntiPiratGruppen at håndhæve krænkelser af ophavsretsloven på internettet, hvis AntiPiratGruppen skal skaffe flere beviser, når indehaveren af internetforbindelsen oplyser, at han ikke kender noget til de overtrædelser, der beviseligt er sket, og han heller ikke kan bidrage med oplysninger om, hvordan de så kan være sket.

Det lader til at en mulig løsning kunne være at at lade sin trådløse forbindelse være åben, da man i et sådant tilfælde ville kunne argumentere for, at det er en anden der har delt materialet.

At et åbent netværk har andre "ulemper" er en anden sag...

Jeg synes nu også, at det er et mærkeligt argument for dommen, at APG's job bliver sværere hvis de rent faktisk skulle bevise deres anklager.

Men ja landsrettens dom bliver spændende.

Skaery
01-24-2007, 10:07 PM
Uha, det bliver spændende at følge.

VowOfSilence
01-24-2007, 10:10 PM
Uha, det bliver spændende at følge.
Bestemt - jeg haaber dommerne har lidt indsigt i det, og at manden har en ordentlig advokat!

TwoZero
01-25-2007, 05:40 AM
Det er egentlig lidt bemærkelsesværdigt at hverken APG eller IFPI har noget om sagen på deres respektive sites.. Det ligner ikke deres strategi at gå stille med dørene når de endelig har lidt medvind.. Har dog en idé om hvorfor ;)

EDIT: Har lige tippet et par medier om sagen. Så må vi se om de gider bringe 'nyheden'..

Copy/Paste
01-25-2007, 09:32 AM
Vi skal nok omtale den senere idag. Nyhedscrewet har bare så fordømt travlt for tiden at ordet "nyheder" ikke rigtigt holder.... :(

/Copy

jefutte
01-25-2007, 10:06 AM
Jeg synes nu også, at det er et mærkeligt argument for dommen, at APG's job bliver sværere hvis de rent faktisk skulle bevise deres anklager.
Synes jeg nu også.. Det er vel anklageren der skal kunne bevise beskyldningerne o_O

tek
01-26-2007, 02:41 PM
Efter rettens opfattelse vil det blive helt umuligt for AntiPiratGruppen at håndhæve krænkelser af ophavsretsloven på internettet, hvis AntiPiratGruppen skal skaffe flere beviser, når indehaveren af internetforbindelsen oplyser, at han ikke kender noget til de overtrædelser, der beviseligt er sket, og han heller ikke kan bidrage med oplysninger om, hvordan de så kan være sket.

Der er ingen der har sagt at det skulle være let. Hvis mit arbejde var så let ville jeg være 3-cifret millionær på nuværende tidspunkt.

Nå; men så er det da bare at gå i gang med bevismaskinen og klistre AGP, IFPAs og KODAs IP-numre ind. Hvis de ikke kan bevise at de er uskyldige skal de jo betale kunstnerne en større formue. Det er også ved at være på tide.

//michael

soren_lp
01-27-2007, 05:11 PM
Jeg har hørt at den dømtes advokats er Per Overbeck, og det er den samme advokat som siden her anbefaler...
Det er vel en dårlig reklame, at anbefale en advokat der ikke kan vinde en sag om piratkopiring.

TwoZero
01-27-2007, 05:29 PM
Det er vel en dårlig reklame, at anbefale en advokat der ikke kan vinde en sag om piratkopiring.

Der er mange måder at vinde på i en retssag. Nedsat straf er også at vinde, selv om det betyder, at man ikke bliver pure frifundet.

soren_lp
01-27-2007, 09:27 PM
Ja det vil jeg gerne give dig ret i twozero

Draco
02-01-2007, 09:18 AM
Du kan da ikke forvente at bare fordi at Advokaten er anbefaldet, så vinder du automatisk, det eneste det betyder er at han er en general viden om de ting som foregår, og du er sikker på du ikker får en nub advokat som ikke ved en skid om Internet sager.

Rainduscher
02-02-2007, 12:15 AM
Nu er manden jo så dømt for at dele filerne og ikke at downloade dem. Så det er kun er halv sejr for APG kan man vel sige..

ank
02-05-2007, 07:32 PM
Dårlig reklame for Per?
faktisk ja, det kan godt være at han ikke vandt, men han kunne ikke støve nogen som helst beviser op for at de rent faktisk havde været på ferie... det kan da for helvede ikke være så svært.
sagen er tabt på det grundlag, og der må da ligge nogen form for beviser for at de var på ferie.

o0Gizmo0o
02-08-2007, 10:39 PM
Nogen der har hørt noget nyt i denne sag?

aL
02-14-2007, 02:35 PM
Men tillykke til APG, nu har de precedæns for at kunne nakke alle hvis forbindelse bliver brugt til noget de mener er ulovligt.

En byretsdom danner ikke præcedans.