Se fuld version : Opgave
KikZi
11-23-2006, 02:33 PM
Hej...
Jeg ved ikke helt om mit emne hører til her, men jeg prøver.
Jeg går pt. på Medieskolerne i Viborg og skal til at skrive eksamensprojekt om Informationsteknologi. Min gruppe og jeg har i den forbindelse valgt at skrive om piratkopiering - nærmere bestemt hvordan det er blevet lettere, hvilke konsekvenser det har og hvad man kan gøre for at forhindre det. Vi tager ikke stilling i vores rapport eftersom vi er fire forskellige mennesker med fire MEGET forskellige holdninger. Dette er bare research så vi kan få skrevet en god rapport.
Håber I kan/vil hjælpe os.
Hilsen Kikki
Penis
11-23-2006, 05:19 PM
Det vil vi gerne.
KikZi
11-23-2006, 05:40 PM
Tak, det ville være rart.
Wingless Angel
11-23-2006, 06:09 PM
Jeg ville klart anbefale jer at læse en masse indlæg her på foraet igennem, da det giver en solid oversigt over emnet.
KikZi
11-29-2006, 01:34 PM
Hej...
Når man ripper en VHS for at kopiere den over på en DVD, skal man så først gemme filmen på computeren før man kan brænde den ud?
Og gælder det samme for DVD-film, hvis man har DVD-drev og -brænder i samme drev?
Håber på hurtigt svar.
al_lanra
11-29-2006, 01:42 PM
1:
de fleste programmer ligger filen først på computeren og så der efter over på DVD da det ellers ville tage ekstremt lang tid ekstra og slide en del på brænderen, men der findes programmer til at lave dem på on the fly kalder man det vist.
2:
og nej DVD_drev har ingen hukommelse så de skal først på computeren hvis du benytter samme drev..men har du 2 drev kan du sagtens( hvis filen alså ikke er kopibeskyttet eller for stor til DVD mediet.
KikZi
11-30-2006, 03:28 PM
Tusind tak for hjælpen.
Vidste det ikke fordi vi har adskilte drev, så det er så nemt..
KikZi
12-05-2006, 09:33 AM
Hej igen..
Hvad er strafferammen for piratkopiering, hvis man har, skal vi sige, 20 ulovligt brændte DVD'er?
Jeg ved, at man må brænde til eget brug, hvis man har originalen, men hvad er straffen for at brænde en DVD man fx har lejet i Blockbuster?
Agony
12-05-2006, 04:55 PM
Jeg tror du ville få nogle flere holdninger/meninger hvis brugte lidt tid på at overveje hvad du ville spørge om som har relevans for dit emne. Udform nogle spørsgmål derefter, og jeg er sikker på folk hellere end gerne vile svare dig.
KikZi
12-05-2006, 10:44 PM
det gjorde jeg sådan set også..'
vil gerne vide hvad strafferammen er for piratkopiering.......
PastorBlabber
12-06-2006, 02:19 AM
Hej igen..
Hvad er strafferammen for piratkopiering, hvis man har, skal vi sige, 20 ulovligt brændte DVD'er?
Jeg ved, at man må brænde til eget brug, hvis man har originalen, men hvad er straffen for at brænde en DVD man fx har lejet i Blockbuster?
Det er ikke så nemt at svare på idet at ophavsretslovgivningen (på det niveau) ikke er en del af straffeloven. Derimod er det op til rettighedsindehaverne at kræve erstatning ved en fogedret, og denne erstatning kan de sådan set selv bestemme størrelsen på så længe de kan argumentere for det.
I praksis er det dog endnu ikke set at der er nogen der er blevet dømt for andet end det de har delt med andre (der er muligvis nogle der har indgået forlig med APG, men det kan næppe tælle som en straf når de nu selv har valgt det).
- Pastor Blabber
KikZi
12-07-2006, 11:18 AM
Okay.. så det er "bare" bøder man får, hvis man har delt filer med andre fx over kazaa?
PastorBlabber
12-08-2006, 12:30 AM
Okay.. så det er "bare" bøder man får, hvis man har delt filer med andre fx over kazaa?
Nej, det faktisk ikke engang bøder men erstatningskrav.
Det er kun politiet der kan uddele bøder.
- Pastor Blabber
KikZi
12-09-2006, 12:38 PM
Okay, så hvis politiet finder ud af, at du har delt filer, så kan de reelt set ikke gøre noget, medmindre, der bliver stillet et erstatningskrav fra distributøren?
KikZi
12-09-2006, 03:17 PM
Et andet spørgsmål:
Hvad hedder den film den danske musikindustri bruger for at undgå piratkopiering og hvordan omgår man den?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.