PDA

Se fuld version : 24 timer lov???

Tha Freak
09-07-2006, 09:41 PM
Var ikke lige sikker på hvilket forum jeg skulle lave det her indlæg i, men tro det her passer meget god

Mig og en af mine venner sad for noget tid siden og snakket og fildeling og hvor stor chance for at blive taget...

På et tidspunkt sagde han at man ikke brudte nogen ophavsret ved at hente spil musik o.s.v HVIS man bare slettet det inde for 24 timer :shock: ....

Kan det passe???

Har søgt rundt på nettet efter denne regl/lov men uden held :(

GhOstFaCE
09-07-2006, 09:46 PM
lyder som en urban legend lige som 10% reglen med fotokopiering

(tilykke med de 100 posts btw :) )

champen
09-07-2006, 09:47 PM
er slet ikke sikker.... har osse hørt noget om den "lov" men tror sgu ikke på det....

Guss
09-07-2006, 10:07 PM
har også engang hørt om den (ca 4 år siden). Men nej, den passer ikke til den lov vi har nu, men om engang har fundet sted, det kan jeg ikke svare på.

Tha Freak
09-08-2006, 11:21 PM
tænkte nok at der desværre var sådan... Havde ellers håbet at det passet... ville være noget nice

Klawz
09-19-2006, 09:22 AM
Hej Tha Freak

Det du tænker på er måske:

Hvis du downloader en fil, og du bliver opmærksom på at den er ophavsretsligt beskyttet, skal du slette den med det samme. Hvis du gør det, er det næppe muligt at kræve erstatning.

De personer som APG sender erstatningskrav ud til, bliver afkrævet erstatning - ikke for deres downloads, men for deres upload (dvs. hvad de gør tilgængeligt).

Lovgivningen skelner mellem at hente materiale og gøre det tilgængeligt.

Klawz
Hej Tha Freak

Hvis du downloader en fil, og du bliver opmærksom på at den er ophavsretsligt beskyttet, skal du slette den med det samme. Hvis du gør det, er det næppe muligt at kræve erstatning.

De personer som APG sender erstatningskrav ud til, bliver afkrævet erstatning - ikke for deres downloads, men for deres upload (dvs. hvad de gør tilgængeligt).

Klawz
Hej Tha Freak

dx
10-04-2006, 04:03 AM
Var ikke lige sikker på hvilket forum jeg skulle lave det her indlæg i, men tro det her passer meget god

Mig og en af mine venner sad for noget tid siden og snakket og fildeling og hvor stor chance for at blive taget...

På et tidspunkt sagde han at man ikke brudte nogen ophavsret ved at hente spil musik o.s.v HVIS man bare slettet det inde for 24 timer :shock: ....

Kan det passe???

Har søgt rundt på nettet efter denne regl/lov men uden held :(
Spørg din ven om det så er lovligt at hente et spil, slette det efter 24 timer og hente det igen, og gøre det indtil man har gennemført det ;)