Se fuld version : Hvordan ligger man nye undertekster på en DVD film!?
rasmuskarlsen
08-29-2006, 03:11 PM
Hej...
Ved virkelig ikke hvor jeg skulle placere denne tråd. Så endte op med at smide den i denne kategori nu.
Jeg har hentet en film via BitTorrent, og vil i den forbindelse gerne have danske undertekster på filmen.
Har set rundt omkring (På diverse subtitle sider) at man kan hente danske undertekster til de fleste af filmene (Er godt klar over dette typisk er 3 part undrtekster)
Men hvordan dælen ligger man dem på sin "færdige DVD"
Altså der er her tale om et normalt DVD rip (4.3GB) - Vob filer, med DD 5,1 lyd. (Forklarer lige denne del godt, så folk ved det er et DVD drip jeg talerom,eftersom jeg oprettede en anden tråd, hvor folk åbenbart troede det var AVi, xvid og hvad ved jeg)
Men altså jeg ønsker at ligge denne undertekst fil på DVD skiven, så man inde i filmen kan vælge "dansk" istedet for "engelsk" Så underteksterne skal IKKE kodes i baggrunden på filmen eller noget som helst. Den skal ligesom en helt normal DVD ligge uafhængigt af filmen, så man kan vælge med hvilket sprog man lyster.
Hvordan gør man dette? Har ikke prøvet sådan noget før. Så en ville sætte pris på lidt forkalring omkring det i skriver :D
sss_15
08-30-2006, 02:26 PM
Jeg ved ikke hvor mange gange folk har spurgt om det her.
Nå men brug programmet convertxtodvd.
Der kan du vælge dine .vob filer og finde en seperat undertekst, og derefter konverterer den fra dvd til dvd, og så har du en film med danske undertekster.
Husk at tjekke de guides der allerede ligger her inde inden du poster sådan en tråd. :roll:
rasmuskarlsen
09-01-2006, 06:46 PM
okay... har pt. været inde på subscene.com. Men syns ikk jeg kan finde undertekster til DVD rip? KUn til divx, avi og sådan noget? Der må da findes specielle undertekster til dvd fil? så en sådan undertekst fil passer til alle udgivelser af den pågældende dvd film (dvd rip)
kredeeh
09-01-2006, 07:06 PM
okay... har pt. været inde på subscene.com. Men syns ikk jeg kan finde undertekster til DVD rip? KUn til divx, avi og sådan noget? Der må da findes specielle undertekster til dvd fil? så en sådan undertekst fil passer til alle udgivelser af den pågældende dvd film (dvd rip)
Altså det eneste du skal finde er bare en subtitle der passer til dit dvdrip rls .. Og så lægger du dem ind i ConvertXtoDVD ;)
rasmuskarlsen
09-01-2006, 08:07 PM
Okay forstår jeg ikke helt. skal jeg downloade en subtitle der er beregnet til en divx fil eller hvad?
rasmuskarlsen
09-01-2006, 08:34 PM
altså med programmet ConvertXtoDvd kan jeg kun se 4-5 vobfiler når jeg åbner en dvd mappe... og kan så tilføje en subtitle til hver af de 4-5 vob filer.... men det er jo ikk det jeg skal! skal have lagt den permanent på skiven... og ikk integreret i vob filerne!!
rasmuskarlsen
09-02-2006, 10:09 AM
Der må da være nogen der ved det!!!!!!!
Og hvor kan man hente undertekster henne!? De skal j helst være de image undertekster som ligger på en original dvd.... så er chancen for at de passer også større jo... ellers bliver det nok lidt usynkroniseret hvis jeg bruger en divx subtitle!?
sss_15
09-02-2006, 04:02 PM
Du skal bare tage de .vob filer der er. Covertxtodvd ved godt at der måske er flere. men de kommer med når du brænder det færdige resultat.
Og nej underteksten bliver ikke bare lagt ind på en af .vob filerne. du skal bare lade den gøre som den vil, og så virker det.. tro mig jeg har gjort det en milion gange og jeg troede heller ikke at det ville virke første gang, men det gjorde det.!!!!!!!! :D
stol på programmet
rasmuskarlsen
09-02-2006, 05:54 PM
Okay... jeg er så kommet igang med det...
Men underteksterne passer overhovedet ikke på filmen...
Har brugt subtitle workshop på at prøve at synkronisere underteksterne. Men uden held! :( kan godt få dem til at køre godt i starten.... men de bliver mere og mere usynkroniseret des længer man kommer i filmen...
Findes der njogle gode råd og hints til hvordan man får dme synkroniseret? Er ved at blive idiot af jeg ikk kan få dem til at passe...
champen
09-03-2006, 10:03 AM
men hvis de ikke passer længere hen i filmen kan du jo:
1. finde nogle andre subs som måske passer.
2. bare ændre dem hele vejen igennem filmen( jeps det er kedeligt og super nedern) but nobody said it was fun to be a pirate :P
kredeeh
09-03-2006, 12:24 PM
Det er jo bedst hvis der er lavet nogen subs til lige præcis det rls du har :)
rasmuskarlsen
09-03-2006, 01:14 PM
Det er et dvdrip jeg har... og de fleste undertekster er nok lavet til avi (divx) :( Så ved ikk lige havd der kan gøres... men orker næsten ikk at ændre det igennem hele filmen... Kan det have noget at sige med framerate? er det den der fucker det hele op? Eller underteksterne er designet til pal, men min film er ntsc!?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.