PDA

Se fuld version : Piratgruppens reklame film

xthepirate
08-22-2006, 05:17 PM
Hmm fik den skøre idé om den må bruges til at smide på custom dvd'er, ligesom den der you wouldn't steal a car osv som er på nogle dvd'er?

SAN
08-22-2006, 05:45 PM
Lyder som en nice idé, men ved ikke om det holder, PG vil jo ikke gøre noget ulovligt, men det er da værd at undersøge... :D

-pirat4ever-
08-22-2006, 05:53 PM
Den er latterlig. Godt initativ, men aligevel....

Undskyld udtrykket, men hvorfor en engelsk reklame for en dansk side ? øøhh....

Desuden syntes jeg ikke den er informerende...

Flere facts, glade ansigter der skal vise sammenholdet.

Jeg syntes den med trommesættet var meget bedre (den gamle) :D

xthepirate
08-22-2006, 05:59 PM
giver dig ret i at den ikke er ret god, men synes bare det kunne være sjovt med sådan en lille film for "pirater" i stedet for den med at man ikke må downloade fordi det er at stjæle..

partyalarm
08-22-2006, 06:05 PM
Synes den var dårlig. Det eneste den minder mig om er "Skateboarding is not a crime" = Jeg synes den er for tam og ikke informerne.

Klawz
08-23-2006, 08:38 AM
Jeg tror vi kan konstatere, at reklamenfilmen har en meget specifik målgruppe som (vist) ikke er identisk med brugerne på dette forum :-)

Copy/Paste
08-23-2006, 10:44 AM
Det var da en sjov kritik. Informerende..?..Mener ikke at det er en forudsætning der behøver at blive opfyldt. Men hver sin smag. (tilgengæld har dig der ser ligheder med skateboarding is not a crime fat i den lange ende). Inspirationen er rigtig nok hentet fra Anti-Piraternes "you would not steal a car" film i introerne til dvd'er, og er derfor ikke tænkt som en oplysningsfilm.

Hvis folk smider dem ind i starten af DVD'er som de releaser på fildelingsnetværkerne eller giver til deres venner, ville jeg syntes det var for cool :) - go for it xthepirate!

Den med trommesættet blev lavet af en af vores brugere på eget inititiativ. Hvis andre savner film der minder mere om Swiffer-reklamer, så bare optag dem, så kan det være vi lægger dem op hvis kvaliteten er i orden.

/Copypaste

aL
08-23-2006, 12:23 PM
Jeg syntes at det kunne være sjovt at lave en parodi på RIAA's film. Man kan se den originale her:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3904931499682726634&q=piracy+it%27s+a+crime

Man kunne vende den om. Så det blev noget med at man ikke skulle blive taget i at piratkopiere, for så vil APG tømme dine lommer (det er en mand i jakkesæt der stjæler den taske, fint symbol på APG). Samtidig ser man en mand putte en DVD film i inderlommen, det kunne lede til at APG selv putter pengene der har inddrevet for kunstnerne i egen lomme.
Jeg kan dog ikke helt finde på noget med gut der er ved at stjæle en bil.

Det er jo sådan set bare teksten imellem de små filmklip der skal ændres, og det er jo ikke ret svært. Vi skal bare have klippet i en bedere kvalitet, men mon ikke der er en der kan rippe det fra en DVD?

Hvis der er andre der er klar på at lege lidt med idéen, så syntes jeg da at vi skal oprette en tråd i offtopic forummet og brainstorme og se hvad folk kan komme op med..

EDIT: Så har jeg oprettet en tråd i offtopic forummet:
http://www.piratgruppen.org/forum/viewtopic.php?t=15686