Se fuld version : Copy-dan vil ødelægge undervisningen
H3mulen
08-21-2006, 11:20 AM
Jeg har nu læst nyheden fra copy-dan og er blevet særdeles forarvet og udmeldingen fra copy-dans egen formand, Frantz Ivar Gundelach.
Hvilket samfund tror han at vi lever i?
Skal brugen af digitale medier stoppes i undervisning?
Hvis han virkelig mener det kommer vi mere end 30 år bagud, og så vil vi jo aldrig nogensinde kunne opfylde regeringens krav om at børn skal blive klogere så vi kan bygge vores samfund på viden.
Vil meget gerne hører hvad i andre mener.
// H3mulen out
frolle
08-21-2006, 11:46 AM
Vi lever i et samfund hvor regeringen mener vi ikke skal udnytte de muligheder vi har i form af vidensdeling m.m.
Copy-dan er på tyndis.
Hvad skal vi gøre ved det? / Er der overhovedet noget at gøre?
Vi har ikke den store indflydelse.
H3mulen
08-21-2006, 01:45 PM
ye, vores regering er problemet, og det værste er at regeringen er folkevalgt :)
skal lige understrege at jeg selv er aldeles rød, og går ind for demokrati
Bitforstyrret
08-21-2006, 11:46 PM
Allerede efter de gamle regler var det jo ganske grostesk ...
Som det er lige nu betaler man efter en tæller på kopimaskinen ... uanset hvad der bliver kopieret...
dvs:
En lærer skriver selv et opgave oplæg, og kopierer det ... det koster til CopyDan
En pedel (eller lærer, eller skoleinspektør .. eller rengøringsassistent for den sags skyld) sniger sig til at kopiere hans/hendes hjemmebryggede sang til tantens sølvbryllup .. Kassen til CopyDan
Alle skolens klassers skema skal kopieres, så alle ved hvad de skal hvornår ... lige i foret på .. ja ... Dan
Det er ikke noget at sige til hvis ham dan er en velhavende fyr efterhånden...
Forresten er integration af IT i undevisningen lovpligtig, så at fjerne digitale arbejdsstationer er ikke tilladt
Klawz
08-22-2006, 09:26 AM
I dagens Politiken er der et læserbrev af en lærebogsforfatter som skriver, at han er uenig med copydan.
Han skriver, at de fleste forfattere til lærebøger er ansat som undervisere på en eller anden undervisningsinstitution, og det vigtigste for ham er, at de kan levere en god (moderne) undervisning.
Han er naturligvis glad for sin check fra Copydan (8000 kr. om året), men han er ikke interesseret i flere penge, hvis det går ud over undervisningen.
Jeg vil opfordre alle til at tage diskussionen om de nye regler i deres skoler. Hør hvad folk har at sige til det, og opfordrer underviseren/læreren til at protestere.
Det værste der kan ske, er at folk er uenige.
deepblue
08-22-2006, 03:43 PM
Jeg må tilstå, jeg har lidt vanskeligt ved at se, hvor regeringen kommer ind i dette problem.
Så vidt jeg ved, så råber især videnskabsministeren (Helge Sander) hele tiden på mere teknologi og vidensdeling på de danske uddannelsesinstitutioner. Og politikerne (både dem i regering og i opposition) er generelt pro de teknologiske muligheder i undervisningen.
Så mon ikke Franz' (tåbelige) forslag bliver afvist kategorisk.
Hvis ikke, så kan vi begynde at tale om en dårlig regering.
Men det der sædvanlige pladder med, at det er regerings skyld etc. etc. den holder altså ikke. Det er et udtryk for middelmådig politisk viden og indsigt, og blot en gang varm luft til ære for Enhedslisten.
Og den slags hører ærligt talt ikke hjemme i en så vigtig sammenhæng.
Så prøv venligt at hæve debatten op over de sædvanlige anti-regerings-ytringer. Det er ærligt talt upassende og afsporende for debatten generelt.
Shive
08-22-2006, 09:06 PM
ye, vores regering er problemet, og det værste er at regeringen er folkevalgt :)
skal lige understrege at jeg selv er aldeles rød, og går ind for demokrati
Så vidt jeg ved er Copy-Dan en privat organisation, og derfor har regeringen ikke noget med deres forslag at gøre. Ret mig hvis jeg tager fejl.
At du er stemmer rødt betyder ikke, at du ikke selv har været med til at vælge regeringen. Det har du nemlig, du har bare stemt på et andet parti, end dem der er med i regeringen. Sådan fungere det demokrati du går ind for.
-pirat4ever-
08-22-2006, 09:28 PM
Når ja, men medie licens kommer jo nok, og de vil have man skal betale licens over skat.
Vi kan ikke gøre noget, demokrati er kun noget de har i folketinget. Dvs. vi vælger folk til at bestemme diktatorisk over os :evil:
Og bødlen er venstre
OG stemme rødt... er vel ikke noget man praler med :D :D :D
Shive
08-22-2006, 10:16 PM
OG stemme rødt... er vel ikke noget man praler med :D :D :D
Hvorfor ikke det?
Klawz
08-23-2006, 08:32 AM
Så venner: Hold diskussionen til emnet, og gem de politiske diskussioner til de relevante tråde. Her diskuterer vi Copydans forslag.
Klawz
08-23-2006, 08:35 AM
Ang. regeringens rolle i sagen så mener jeg at situationen er, at Copydans position som varetager af forfatternes rettigheder er lovsikret - dvs. at flertallet i Folketinget har tildelt Copydan retten til at fastsætte prisen på uddannelsesinstitutionernes kopi og print forbrug.
Dermed spiller Kulturministeriet en central rolle i en ændring i Copydans rettigheder.
Find nogen vil gå videre med sagen, og undersøge hvordan det rent faktisk forholder sig, så vil jeg anbefale en mail til kum@kum.dk. Det er Kulturministeriets mail, og de SKAL svare på alle henvendelser.
Delgado
08-27-2006, 10:49 AM
[EDTI: Hold diskussionen til emnet - Klawz]
Bartholamew
08-27-2006, 03:08 PM
[EDIT: Hold diskussionen til emnet - Klawz]
PirateMeter
09-05-2006, 08:15 PM
Hermed sendt 1 stk. mail til kulturministeriet.
Vi skal blot fortsætte vores betingelsesløse fildeling.
Røverkapitalisterne kan ikke vinde. Inden længe er der ingen, der gider hverken at glo eller lytte til deres bras. Amerikaniseringen er en prut i et glas vand - har man set én Hollywood-produktion, har man set dem alle (selvom de da er go'e, når hjernen skal kobles HELT fra). Lad os begynde at dele mediefiler fra andre kulturer, og lade "det grådige selskab" beholde deres crap. Verden er rig i sin diversitet og mangfoldighed, og INGEN kan eje bits!
;-) Keep It Simple (-;
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.