Se fuld version : Download/Upload hastigheder
Hakel
08-16-2006, 10:16 PM
Jeg er ved at være godt træt af at TDC ikke upgradere deres udstyr, det kan ikke være rigtigt at 512 i upload er max på de nuværende kopper ledninger der ligger mange steder. Når så vi kan få 8 mbit+ i download.
Vi blev tilbudt at få lagt kabel ind, og så er de oven i købet fræke nok til at sige alle på vejen vær skal betale 10.000 kr, hvad fanden er meningen det er jo ikke vores ledninger, desuden kommer de til at nyde godt af det i al fremtid, på vores regning, hvad hvis vi flytter en dag?
Det må da give os rat til at få en tilsvarende forbindelse gravet ned det nye sted. Eller min få pengene tilbage for den forbindelse vi nu ikke kan bruge mere.
TDC er hensynsløse, og tænker kun på at spare lidt penge, jeg vil for alt i verden undgå at have noget med dem at gøre.
Og så sidder der nogle heldige personer rundt omkring i danmark, med en forbindelse på 10 mbit/s både i upload og i download, til mindre end hvad en D8mbit/s U512kb/s koster.
Mon ikke det er på tide at sætte priserne på internet forbindelser ned?
luk øjnene, og mediter til elselskabernes 10mbit bliver udvidet til hele landet(eller ihvertfald bare mere end trøjborg)
at TDC har syge priser er simpelthen ikke noget nyt, sådan har det været lige siden nettets fødsel.
anti0wn
08-27-2006, 09:23 PM
haha tror jeg går i dvale i nogle år og vågner op når alt internet er hurtigt.
TDC er da blevet lidt hurtigere "20480/1024 kbit/s" : http://tdc.dk/artikel.php?id=78181
TDC er jo ren forretning og gør kun det de får flest penge ud af så det nytter ik noget at tude over deres valg og priser..I ville nok gøre det samme hvis det var jer der sad ved roret på TDC..
partyalarm
08-28-2006, 09:52 PM
TDC er da blevet lidt hurtigere "20480/1024 kbit/s" : http://tdc.dk/artikel.php?id=78181
TDC er jo ren forretning og gør kun det de får flest penge ud af så det nytter ik noget at tude over deres valg og priser..I ville nok gøre det samme hvis det var jer der sad ved roret på TDC..
De lever jo kun på deres skide monopol og uvidende danskere.
Greyline
08-31-2006, 02:58 PM
Ja pusigt nok så tilbyder TDC svenskerne internet på 20 mbit til penge under 200 kr, hvor vi knap nok kan få en 2 mbit. Kan godt se at de ikke har monopol i sverige.
PirateMeter
09-04-2006, 10:23 AM
Uligheden i Danmark er ikke kun stor mellem rig og fattig, men også de geografiske (u)muligheder for internetforbindelser, skaber ulighed i samfundet. Jeg har en 10/10 forbindelse til små penge, Andre steder kan man nu om dage få 256/128 for KUN 199, pr. md. Det så jeg forleden dag i et "oplysende indslag" på TV2 ... 256/128 til 199,- - smag lige på de tal, og tænk resten selv.
PastorBlabber
09-06-2006, 10:28 PM
Uligheden i Danmark er ikke kun stor mellem rig og fattig
Det er måske lidt irrellevant, men så vidt jeg ved er uligheden mellem rig og fattig i Danmark så lille at den kun bliver slået af kommunistlande.
- Pastor Blabber
PirateMeter
09-08-2006, 01:47 PM
Det er måske lidt irrellevant, men så vidt jeg ved er uligheden mellem rig og fattig i Danmark så lille at den kun bliver slået af kommunistlande.
- Pastor Blabber
I danmark er vi ufatteligt rige på penge og forbrugsgoder, og disse rigdomme er fordelt efter devicen: "Når det regnen på præsten (pastoren?),så drypper det på degnen. Det interessante er ikke hvor rige de fattige er, og hvor psykopatisk rige de rige er - nej - det er FORSKELLEN imellem rig og fattig der er afgørende for om der er ro i samfundet. Denne afstand bør formindskes, og mon ikke vi alle (rig som "fattig") kan afstå lidt rigdom, ELLER måske bør vi omdefinere normerne for hvad rigdom er? Rigdom er jo et relativt begreb, som ikke udelukkende knytter sig til gods og guld. I en globaliseret verden er rigdom også at have fri adgang til viden og informationer!
GhOstFaCE
09-08-2006, 05:35 PM
Ja pusigt nok så tilbyder TDC svenskerne internet på 20 mbit til penge under 200 kr, hvor vi knap nok kan få en 2 mbit. Kan godt se at de ikke har monopol i sverige.
I fatter jo intet af hvad der sker i verden...
I danmark har TDC fra regeringens side KRAV om at levere internet og fastnet telfoni til ALLE i danmark (selv idioterne på livø og anholt..)
Det betyder at alle i danmark kan få det TDC kalder bredbånd men det betyder også eftersom det er herre dyrt at have sådan et net at det højt befolkede områder betaler for de mindre befolkede områder (der står fx en central på anholt til 2 hustande...)
I sverige har TDC igennem deres opkøb af en virksomhed der fået adgang til et allerede etableret statsligt eget fibernetværk som de lejer sig adgang på. Dette fiber netværk dækker langt fra hele sverige, kun de største byer samt småbyer omrking dem har adgang til fiber resten må tage til takke med de internet forbindelser vi kender herhjemme.
TDC kan i sverige tilbyde sin kunder hurtigere og billigere forbindelser fordi det er billigere at leje sig ind på det fiber netværk end at have sit eget...
BBB, Bostream, Comhem osv osv lejer sig alle ind på det samme fibernetværk og betaler den svenske stat.
Hvis du får ondt i røven over det her hvorfor brokker du dig så ikke over at en mcdonalds burger koster 1/10 i kina end i danmark? det er jo samme firma...
Der er masser af byer i danmark der bruger dne model sverige har brugt. Senest læste jeg at hobro og rander begge vil investere i et fibernetværk til byen hvorpå ISPer så kan leje sig ind på og tilbyde byens borgere internet. Dette har også den effekt at der kommer konkurrence imellem de ISPer der lejer sig ind
Og igen, i kan ikke sammenligne de udgifter der er ved at levere DSL igennem kobber til at levere rigtig bredbånd igennem fiber
PirateMeter
09-08-2006, 07:16 PM
Gh0stFaCE:
Du har en klar pointe der, men har du overvejet at TDC jo faktisk står i rollen som udlejer på det danske netværk? Dvs. TDC lejer billigt i udlandet, og udlejer dyrt herhjemme - tjah - det er jo egentlig i bedste ADSL-stil (Asocial.Digital.Subscriber.Line?).
GhOstFaCE
09-08-2006, 10:16 PM
Gh0stFaCE:
Du har en klar pointe der, men har du overvejet at TDC jo faktisk står i rollen som udlejer på det danske netværk? Dvs. TDC lejer billigt i udlandet, og udlejer dyrt herhjemme - tjah - det er jo egentlig i bedste ADSL-stil (Asocial.Digital.Subscriber.Line?).
de udlejer jo netop ikke dyrt herhjemme
en forbindelse koster det samme på et kobber net som på et fiber net (mellem 200 til 500 for de meste 'normale forbindelser)
grunden til det virker dyrere er jo netop at et kobbernet ikke kan klare de hastigheder vi ser på et fibernet.
En BBB forbindelse ligger mellem 200 og 400 svenske
En TDC forbindelse (på de 'normale' normale kobber hastigheder) ligger ligeledes mellem 200 og 400 (dog danske kroner)
Hvis vi går ud fra at prisen pr kunde i administration og teknisk support (upkeep på kobber/fiber, centraler osv) er det samme (ja jeg vil nok sige det er dyere at holde kobber nettet disse dage...) så er TDC vel egentligt lidt billigere. Forskellen ligger i de herhjemme ikke har fiber og derfor ikke kan tilbyde de hsatigheder.
Enhver forbindelse har en pris uanset hastighed som skal dækkes ind med nogle penge. Hvad man derefter fra ISPens side kan tilbyde af hatigheder afhænger af det net man har tilrådighed.
Præcis derfor at fiber forbindelser i danmark ligger omkring det samme prisleje som DSL forbindelser.
PirateMeter
09-08-2006, 11:10 PM
Tjah - hvis priserne er ens, så må det jo være noget med større avance i Dk? Jeg har iøvrigt været på fiber 10+/10+ siden oktober sidste år for 295,- pr. md., og det er vel hverken langsomt eller dyrt? Hvis jeg skal være lidt "conspiracy"-agtig, så tror jeg sq at ISP'erne har fusket med prisaftaler og deling af markedsandele (ligesom snart sagt al anden handel).
Sir_Tigerdyret
09-09-2006, 02:37 AM
De udlejer jo netop ikke dyrt herhjemme en forbindelse koster det samme på et kobber net som på et fiber net (mellem 200 til 500 for de meste 'normale forbindelser) grunden til det virker dyrere er jo netop at et kobbernet ikke kan klare de hastigheder vi ser på et fibernet.
Hvis det du siger er rigtig - hvorfor tager Tele2 og Cybercity sig så ikke sammen og udbyder en 4096/768 til 200 kr. ... med ubegrænset forbrug ... Jeg har en forestilling om at det kunne tænkes at betyde flere kunder ... TDC pris (4096/512) er 474 kr + 0,1 kr pr. mb > 15 gb ... Tele2 har jo lavet et billig forbindelse med 160/128 til 100 kr. ... hvis vi forstiller os at de ikke taber på den ... så må årsagen til at prisen stiger så voldsomt enten være at manglende priselasticitet (altså at kunder vil have den forbindelse de har nu, uanset prisen – og ud fra det kan det jo ikke betale sig for en virksomhed at sænke prisen), prisaftaler, at Internet forbrug er voldsomt dyrt eller at Tele2 skal betale flere penge til TDC hvis deres kunder har en 4096/768 forbindelse – end de skal med den nuværende (jeg tror jeg vil sætte mine penge på sidstnævnte).
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser_ekstra
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_internet_adsl_priser&t2page=privat_internet_adsl_priser
GhOstFaCE
09-09-2006, 10:26 AM
Tjah - hvis priserne er ens, så må det jo være noget med større avance i Dk? Jeg har iøvrigt været på fiber 10+/10+ siden oktober sidste år for 295,- pr. md., og det er vel hverken langsomt eller dyrt? Hvis jeg skal være lidt "conspiracy"-agtig, så tror jeg sq at ISP'erne har fusket med prisaftaler og deling af markedsandele (ligesom snart sagt al anden handel).
det er der jo netop ikke
hvis du har en gammel spand af en bil der kører 15km/l og du har 15km på arbejde (600km om måneden) så betaler du den SAMME pris for at komme på arbejde som hvis du kørte i en hurtig bmw der også kører 15km/l
forskellen ligger i etableringsomkostningerne (oprettelses gebyr) og tiden det tager at komme på arbejde (som self går meget hurtigere med en ny BMW)
TDC sælger gamle biler
BBB sælger nye biler
månedsprisen er det samme (hvis vi ser bort fra diverse afgifter og andet, men det er bare et eksempel) men ingen tvivl om at jeg hellere vil køre rundt i en BMW med +200 på toppen end en gammel fiat der har svært ved at følge med selv de langsomste på motorvejen.
men der er jo ingen tvivl om at de tjener penge på alle forbindelser, de tjener bare mindre på de langsomme. Husk bu på det er private virksomheder som har et formål, nemlig at tjene penge, og jeg prøver heller ikke og forsvare TDC and friends, jeg forsøger blot at overbevisejer om at man ikke kan sammenligne en ISP der levere internet over kobber med en der gør det over fiber. Der er en verden til forskel
empaler
09-10-2006, 03:45 AM
Jeg tror det pænt kan opsummeres således:
Sverige har en bedre internetinfrastruktur end i Danmark, i hvert fald i de tæt befolkede områder.
Den svenske stat har investeret i den infrastruktur og det har sandsynligvis været med en forventning om at det ville stimulere økonomien.
PirateMeter
09-11-2006, 08:47 AM
Jeg tror det pænt kan opsummeres således:
Sverige har en bedre internetinfrastruktur end i Danmark, i hvert fald i de tæt befolkede områder.
Den svenske stat har investeret i den infrastruktur og det har sandsynligvis været med en forventning om at det ville stimulere økonomien.
Smukt afrundet ;-)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.