Se fuld version : vBulletin-donation (14/8/08) OPDATERET
Så er det tid igen. Jeg har lige smækket 117$ for at fornye vores licens.
Og da jeg sådan set står med et kaos af en økonomi, og iøvrigt er igang med at flytte (igen igen), så modtages donationer til licensen med kyshånd.
Der står pt. 178 kr på Vbulletin kontoen, og vbulletin licensen koster 585 kr for tiden.
Jeg håber selvfølgelig at der sidder nogen derude med hjertet på det rette sted og vil kaste nogle penge efter vores forum, det stakkels eks-soldat, eks-postbud wannabe musiker arbejdsløs ikke skal betale gildet.
Kære brugere!
Piratgruppen har d. 24/7-06 besluttet at vi skal til at køre vBulletin på vores forum istedet for phpBB.
Den beslutning er truffet pga. af de sidste begivenheder i phpBB communitiet, samt for at få tilføjet nye funktionaliteter, gøre administrationen mere overskuelig, og sidst men ikke mindst, forhåbentlig dæmme op for spam-bot problemet.
vBulletin er, modsat phpBB, et betalingsforum, og vi skal derfor betale en årlig licens for at kunne holde det kørende på lovlig vis. Og vi vil derfor spørge vores brugere om hjælp.
Der er tale om en årlig betaling på 85 dollar. Altså pænt afrundet 500 kr.
Ønsker du at bidrage til det nye forum, kan du indsætte et selvvalgt beløb på
Reg. nr: 2190
Konto nr: 3487376786
Ønsker du dit navn nævnt i tråden når jeg opdaterer donationer, så skriv dit navn eller nick i overførslen.
Ønsker du at se et vBulletin forum i ”aktion” kan du besøge: http://www.vbulletin.com/forum/
Jeg vil naturligvis holde denne tråd opdateret med hvordan indsamlingen går.
Tak.
-Pest
Ps. Folk må gerne skrive deres tanker om det i denne tråd. Jeg har bare reserveret indlæg nr. 2 til donations-status.
Pps. Nåes målet vil fremtidige donationer gå til næste års licens.
40kr fra SRJ og SAN
75kr fra Jefutte
50kr fra Ghostshell
53,70kr fra PastorBlabber
81,30kr fra VowOfSilence
300 kr fra anonym doner
100 kr fra anonym doner
75 kr fra weed
girafhals
07-24-2006, 10:23 PM
vBulletin? Har hørt at invision power board er noget mere sikker angående spam og hacking.
Kan man så overføre alle trådene fra dette forum til det nye?!
Ellers ville det være lidt træls..
Men nice hvis vi kunne blive fri for alle spam botsene... :D
Kan man så overføre alle trådene fra dette forum til det nye?!
Ellers ville det være lidt træls..
Men nice hvis vi kunne blive fri for alle spam botsene... :D
Var det første jeg spurgte Pest om.. Ja, alle brugere, forums og indlæg bliver overført.. :)
vBulletin? Har hørt at invision power board er noget mere sikker angående spam og hacking.
Invision er udelukket :)
Vi gør det ikke kun for sikkerhed men også for at får nogle nye features.
girafhals
07-24-2006, 11:43 PM
Invision kan også pænt meget, men altid rart med nyskabning. Da jeg sagde invision, var det nu også for brugervenligheden. Vbulletin er svært for de nye.
LoveWarez
07-25-2006, 12:10 AM
Ah, hader nye ting. Kan bedst lide at alt er som det plejer.. :/
Æv, syntes sgu alle fora skifter til vBulletin for tiden..
Bevars, men du skal jo heller ikke administrere forummet :)
jefutte
07-25-2006, 02:10 PM
Bevars, men du skal jo heller ikke administrere forummet :)Præcis.. Det er skam det vigtigste :)
Tager lige hjem og ser lidt på min netbank ;)
Little Joint
07-25-2006, 02:14 PM
Lyder godt med nyt forum, men er bankoverførelse den eneste betalingsmåde?
girafhals
07-25-2006, 04:20 PM
Er vi ikke pirater? Kan vi så ikke køre med en piratkopieret version? Er det principper, eller er det for at så får vi ikke opdateringer?
jefutte
07-25-2006, 05:29 PM
Er vi ikke pirater? Kan vi så ikke køre med en piratkopieret version? Er det principper, eller er det for at så får vi ikke opdateringer?Tror rimelig hurtigt det vil blive lukket så ;)
Og så blev der lige sendt 75 kr! Vil lige se hvordan det ellers går med donationerne før jeg smider mere (: (de overføres imorgen pga netbank forsinkelse)
partyalarm
07-25-2006, 08:02 PM
Rent design mæssigt synes jeg det ser noget mere uoverskueligt ud. Håber også I får nogle andre farver!
Rent design mæssigt synes jeg det ser noget mere uoverskueligt ud. Håber også I får nogle andre farver!
Tror selv de kan vælge design, for det er hvist det samme slags forum som www.mobilsiden.dk bruger.
Jeg vil lige sige at det er en god ide, men jeg kan nu meget godt li' den måde forumet er sat op på nu.
Kommer der egentlig andre betalingmetoder?
Jeg synes at det fedt at i udvider forum og prøver at få ram på spam botsne, men syns ærlig talt vBulltin er ufatteligt uoverskueligt og direkte grimt.
Hvis i kan ramme et design der i stor grad minder og det nuværende kan jeg måske overtales til at synes om det.
Kan i ikke komme med et bud på hvordan det kommer til at se ud?
vil det egentlig betyde i skal lave helt nyt design på siden?
vil det egentlig betyde i skal lave helt nyt design på siden?
Tror kun det gælder forum der bliver omstruktureret.
girafhals
07-26-2006, 10:58 AM
Jeg synes at det fedt at i udvider forum og prøver at få ram på spam botsne, men syns ærlig talt vBulltin er ufatteligt uoverskueligt og direkte grimt.
Tror aldrig jeg har været enig med niQe så mange gange i træk som nu.
De nye brugere, som ikke er erfarne med forum, så er vBulletin kompliceret og ikke lige til at gå til, ved jeg selv fra da jeg havde et vbulletin forum.
Så jeg skiftede tilbage til phpbb, og brugerne kom igen.
Det er heller ikke flot design-messigt. Tag nu f.eks. jubii's forum, hvor jeg er lige ved at få tynd-skid hver gang jeg ser på det.
Jeg vil selvfølgelig overfører piratgruppens design til forummet.
Er det muligt at betale via paypall, eller visa? Jeg har ikke netbank og får nok ikke taget mig sammen til at komme i banken.
Ghostshell
07-26-2006, 10:37 PM
jeg syntes det er en rigtig god idé!
dog syntes jeg at dem der donere skal have en stjerne eller noget ude foran sit navn.!
og til iandre. Det er ikke så slemt. Det bare lige det, der med at lære det at kende!
mrbeautiful
07-28-2006, 12:45 PM
Synes det er godt med noget nyt.. Og ærligt talt, synes da vBulletin er flot..
Og så bliver det dejligt at komme af med alle spambotsne :)
Den beslutning er truffet pga. af de sidste begivenheder i phpBB communitiet
Hvad præcist hentyder du til her?
//michael
Den beslutning er truffet pga. af de sidste begivenheder i phpBB communitiet
Hvad præcist hentyder du til her?
//michael
Så vidt jeg ved blev et stort tysk forum hacket på grund af sikkerhedsfejl i phpbb koden..
Så vidt jeg ved blev et stort tysk forum hacket på grund af sikkerhedsfejl i phpbb koden..
Ok; men det er der jo ikke noget nyt i. Miranda skiftede væk fra phpBB for over et år siden fordi de blev hacket af nogle spader.
//michael
Hvorfor tager i ikke bare og laver det sådan når man skal oprette sig som bruger, så vælger jeres system et password til den nyoprettede som så selv skal ind og finde den i sin mail?
Det ville da få ram på mange af botsne?
Hvorfor tager i ikke bare og laver det sådan når man skal oprette sig som bruger, så vælger jeres system et password til den nyoprettede som så selv skal ind og finde den i sin mail?
Det hjælper da ikke hvis en af grundene til vi skifter er fordi at der er andre sider med phpBB der er blevet hacked
Beklager men det ville ikke hjælpe det mindste.
Bot'sne angiver en email hvis server de selv ejer, eller har et program på. Det er ingen sag at fiske sådan et password ud af en email, på samme måde som det absolut ikke ville virke at benytte aktivations-emails.
mrbeautiful
07-30-2006, 09:25 PM
Ved godt beslutningen er truffet men en såkaldt sikkerhedskode mnan skal indtaste ved signup er da ikke så nem at slippe forbi?
jo den er :)
Den der er indbygget i phpbb slipper botsne nemt forbi.
PastorBlabber
08-03-2006, 10:06 PM
Så er der 53,70 kr. på vej fra mig :)
Jeg glæder mig til at se hvordan det bliver :)
- Pastor Blabber
Anonymse
08-10-2006, 06:42 PM
Men nice hvis vi kunne blive fri for alle spam botsene... :D[/quote]
Hvad er spambot for noget ??????
Klawz
08-10-2006, 07:34 PM
En spambot er en computer som er programeret til automatisk (dvs. en robot = bot) til at sende uønskede informationer (dvs. reklamer = spam) ud på forummer som vores = Spambot.
jefutte
08-10-2006, 07:39 PM
Kom nu lige folkens.. Smid et par kroner.. Det vil gøre det hele meget bedre for os, og ikke mindst de dejlige folk bag siden her ;)
Fornuftigt VowOfSilence :) (Gad ikke lige lave en ny post for det :) )
VowOfSilence
08-10-2006, 07:52 PM
Doneret 81,3 danske kroner!
Edit:
De nye brugere, som ikke er erfarne med forum, så er vBulletin kompliceret og ikke lige til at gå til, ved jeg selv fra da jeg havde et vbulletin forum.
Så jeg skiftede tilbage til phpbb, og brugerne kom igen.
Det foerste forum, jeg tilmeldte mig paa var da et vBulletin, og jeg synes umiddelbart, at det er lettere end phpBB
Mine damer og herrer, målet er nået. Jeg har lige bestilt vores nye vbulletin og skal til at kigge nærmere på det.
Vi er samtidig 1/6 inde i næste års licens, hvilket er fint nok, men hver opmærksom på at hvis i donerer mere vil pengene blive overført til næste års licens.
Nice, kan i sige noget om hvor lang tid der går før forumet bliver opdateret? :P
w00t w00t! Godt at høre!
Kan vi ikke gøre sådan at CBB fonden sponsorerer det nye board? -så er det jo fremtidssikret, og I kommer ikke til at stå og skulle punge ud af egen lomme.
Klawz
08-23-2006, 09:05 PM
Ang. forslaget om CBB-foreningen skal sponsere vBulletin:
Jeg synes, det er et sympatisk forslag, men det bliver alligevel ikke sådan. De mennesker som har tilmeldt sig, har gjort det ud fra den forudsætning, at pengene går til Pirater på side3, og jeg frygter at folk vil miste interessen, hvis vi ændrer formål med CBB-foreningen.
En gangs ændring vil nok ikke betyde det store, men vi samler flere penge ind, end vi kan bruge på vBulletin.
Alternativt kan vi sige, at vi bruger pengene som det passer os, men det tror jeg er en dårlig ide :-(
Alt i alt, vil jeg ikke gå videre med forslaget.
Mollerz
09-14-2006, 12:27 PM
HVornår er det nye board klar? - For jeg er ved at være rimeligt træt af spam ::)
Piratgruppen har d. 24/7-06 besluttet at vi skal til at køre vBulletin på vores forum istedet for phpBB.
Den beslutning er truffet pga. af de sidste begivenheder i phpBB communitiet, samt for at få tilføjet nye funktionaliteter, gøre administrationen mere overskuelig, og sidst men ikke mindst, forhåbentlig dæmme op for spam-bot problemet.
Hvad er der da sket i phpbb communitiet? Vil jeg da gerne høre lidt om hvis muligt. :)
Hvorfor skal man betale licens når det er php koder.
Det kan jo ikke bede om serial hvert år? I så fald kan man jo bare ændre i koden?
Hvad kan vbulletin gøre for at dem der betaler licens også betaler til næste år?
MVH Zorp
Det kan jo ikke bede om serial hvert år? I så fald kan man jo bare ændre i koden?
Hvad kan vbulletin gøre for at dem der betaler licens også betaler til næste år?
MVH Zorp
Der er lukket for updates når man ikke har en betalt licens.
Plus at de kan starte en sag og kræve pengene.
MVH Zorp
Gammelt emne (undskyld). De har krypteret noget af koden som vil kræve at du kan dekryptere og "nulle" den, dvs. at de har lagt en traceback ind i koden som fortæller dem, hvis du kører en ulovlig version, med mindre den er nulled/cracked. Derudover er der tusindvis af brugbare plugins på vBulletins hjemmeside, som man selvfølgelig kun kan hente mens man betaler. Det er dog også kun det første år der er en pestilens da det koster ca 1000 kr. derefter koster det kun 200kr årligt.
Muller
08-04-2007, 11:01 AM
Hvad skal dette, her så gøre godt for nu hor det er så lang tid siden?
faktisk er det præcis et år siden og jeg har lige lagt 560 kr på bordet for at forny vores licens. Så donationer er stadig meget velkomne.
Sir_Tigerdyret
08-16-2007, 07:14 PM
@ Pest
Har du et kontonummer vi kan sætte penge ind på ?
PelleDK
08-17-2007, 07:06 AM
@ Pest
Har du et kontonummer vi kan sætte penge ind på ?
Hvis du læser det første indlæg igennem i denne tråd, så finder du det ;);)
Sir_Tigerdyret
08-17-2007, 04:20 PM
@PelleDK
Tak pelle, jeg havde ikke set at der var en side 2.
@Pest
Hvis vi kan få en status engang i onsdag - torsdag i næste ugen om hvordan det går.
I kan godt få status.. På vbulletin kontoen står der pt. 202,15 kr
På min egen konto står der -5.190,83 kr
Så er temlig hårdt prøvet uden at dække over vbulletinprisen ;)
VowOfSilence
08-18-2007, 08:47 PM
Jeg kan smide et par hundrede om en uge eller to
vrenak
08-20-2007, 07:32 PM
Nå på tide jeg også lige smider lidt cash, 200,- fuldgode danske kroner blev det til.
VowOfSilence
08-22-2007, 07:53 PM
Så er der blevet sendt 200,00 DKK herfra også :)
der er donationer nok nu til dette års licens :)
Sir_Tigerdyret
08-27-2007, 07:39 PM
Pest tror du ikke at det vil være en god ide at du uddyber det lidt, vi skulle jo helst ikke få den opfattelse at et evt. overskud bliver brugt til en god tur i byen (ikke at jeg tror du kunne finde på det)
Gerne. Alle fremtidige donationer går til næste års licens.
Sir_Tigerdyret
08-28-2007, 05:51 PM
Det lyder godt, hvor meget mangler der så for at næste års licens er betalt.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.