Se fuld version : SSL og sløring af ip:)
Heys alle.
IRC er lidt nyt for mig, og jeg skal til at begynde færdes mere derinde af forskellige årsager.
Men hvordan får man det der SSL til at fungere og er det muligt at skjule ens ip? Når jeg fx joine ren channel, er jeg ikke interesseret i at folk kan se mine ip.
Greets!
vrenak
07-21-2006, 07:11 PM
Det afhænger af hvilke netværk du har tænkt dig at besøge.
Først SSL, for det første skal du ha' en klient der kan håndtere det, mIRC f.eks., men der findes mange andre, hvis vi nu antager det er mIRC kopierer du ssleay32.dll og libeay32.dll over i din mIRC folder, du kan bare hente dem fra et andet program der kan bruge SSL, eller hente dem fra et utal af steder, de er ikke svære at få fat på hvis man ikke har dem i forvejen. for at bruge det på IRC skal du så når du connecter bruge:
/server irc.netværk.her +porten
de fleste netværk har mindst en server der understøtter SSL i dag, ofte er det port 7000, men det oplyser de som regel på deres website og/eller i logon beskeden, så du kan evt. logge på normalt, finde porten og logge på igen.
Mht. sløring af din IP har de fleste en simpel usermode til det, nogle steder sættes den endda på automatisk, ellers: /mode ditnick +x (der findes få netværk der har valgt at gøre det anderledes). Desuden tilbyder mange netværk også vhosts, men du kan altid /join #help så kan de oplyse dig om den slags.
Mange tak for svaret:) Det var lige hvad jeg skulle bruge!
GhOstFaCE
07-21-2006, 08:00 PM
ellers kunne du bruge en BNC som sløring
Jeg har også kigget på BNC.. Og jeg fulgte guiden til at sætte det op, men når jeg skulle connecte til mig selv, det der med ip:1234 fik jeg bare timeout:(
Spanks
07-25-2006, 12:38 PM
Jeg har også kigget på BNC.. Og jeg fulgte guiden til at sætte det op, men når jeg skulle connecte til mig selv, det der med ip:1234 fik jeg bare timeout:(
Check din firewall. Ellers irc://127.0.0.1:1234
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.