PDA

Se fuld version : Forsikringsselskaber til pirater?

Nickcoolass
07-18-2006, 07:55 AM
Hej allesammen.

For nogle dage siden snakket jeg med min far og fortalte ham om at der var kommet et forsikringsselskab for pirater (min far er ikke den største computernørd men dog meget skeptisk anlagt) jeg fortæller ham hvordan det virker og hvorfor det er så vigtigt. Det første han siger til mig er " Er du sikker på de ikke sælger deres register til APG og lukker ned? eller måske er det APG der står bag? Jeg sagde det kan ikke lade sig gøre og det ville være ulovligt osv.
Jeg har tænkt lidt over det og når pirat verdenen bevæger sig så hurtigt som den gør skal der så ikke også være nogle kloge antipirater der tænker lige så kreativt?

Glæder mig til at høre nogle indput.

Med venlig hilsen
Nickcoolass

girafhals
07-18-2006, 08:08 AM
Det syntes jeg er et yderst interresant spørgsmål - så jeg er med på en "kigger" ;)

funnyfyr
07-18-2006, 08:13 AM
Tja.. Vi ved jo, at vi kan følge med i andre lande først inden det kommer hertil, og hvis det kun eksisterede for at gøre os skade, ville de nok ikke kunne klare det med deres egen forskruede samvittighed, at holde forretningen kørende længe nok til at starte i dk, da de ville nå at hjælpe os pirater i det tidsrum...

Desuden.. Det at man er medlem af sådan et forsikringsselskab er ABSOLUT ikke bevis for at man downloader ulovlige ting, og, som tankefrit.nu selv svarede i en artikel et sted, hvis politiet, eller Antipiratbyrån (håber jeg har stavet rigtigt) skulle få fat i listerne... så kan de ikke bruge dem til noget som helst... Det er ikke gyldigt bevismateriale..

Nickcoolass
07-18-2006, 08:31 AM
Til dels kan du have ret med hensyn til at vi somregle er sent på den i DK med alt "pirateri" men som man kan se nu er der kommet et internationalt piratsamarbejde kunne man forestille sig det samme med APG? hvis det var sådan kunne man samtidigt forstille sig at man ville vente med at slippe bomben til man har tilstrejkeligt nok medlemmer.
Kan godt se at man ikke kan bruge den liste som bevismateriale men lad os tage udgangspunkt i at 99 % af de folk der vælger at forsikre sig har ulovligt materiale kunne man også forstille sig at APG kommer og banker på døre hos de navne der er på listen?
Nu ved jeg ikke om de stadig skal have en dommerkendelse men hvis de skal de kunne man også forstille sig at det ville være ret nemt at få eftersom et par få stikprøver nok vil vise at 99 % af dem der køber forsikringen også har ulovlige filer på sin computer?

mvh,
NickCoolAss

funnyfyr
07-18-2006, 08:46 AM
Jeg tror der skal en lovændring til, af den størrelse der kommer i medierne, før de får lov til at få dommerkendelser på sådan et grundlag, og jeg tror omtrent der ville gå 1.5 minut fra jeg hørte om det, til min Eksterne harddisk med filer på, ville været muret inde i vægen.. ej måske bare ligge ved en ven

Nickcoolass
07-18-2006, 08:57 AM
det behøver ikke være det eneste grundlag men hvis APG vil finde mulighedder for at få dommerkendelser til dem på listen, kunne de få det på så mange andre måder...

jeg tror heller ikke det er sådan, jeg kaster bare bolden op, og man må sige at hvis APG gjorde dette ville det være en stor sejr for dem... de bliver nødt til at tænke i kreative baner for at få ramt på piraterne da piraterne tænker i kreative baner for at undgå dem...

quid pro quo

mvh,
Nickcoolass

funnyfyr
07-18-2006, 09:12 AM
godt sagt.. og indrømmet, det skrækscenarie er desværre ikke sååå urealistisk.. men mon ikke finansverdenen, inklusive det pågældende forsikringsselskab, og andre også, ville sætte sig imod politisk.. mon ikke andre selskaber ikke også ville være bekymrede nok for deres foretningshemligheder til at presse politikerne??? well lad os nu ikke give APG gode ideer, men jeg tror at foretningsverdenen (ja nok ikke pladeselskaber osv...) ville gøre noget, i frygt for deres egne interesser...

fænomenet
07-18-2006, 05:29 PM
Det er da både sikkert og vist, at finansverden (vil sige Videoselskaber, pladeselskaber m.m) vil gå imod det forsikringsselskab. For straks når man har den forsikring vil download og upload blive forøget og stige i en hvis grad, for der er der intet at frygte.

Finansselskaber som Videoselskaber, pladeselskaber vil jo næsten gå helt ned med flaget.

For lige også at nævne forsikringsselskabet, hvor meget/lidt vil de egentlig ikke også tjene på det. Det koster 113.kr pr. år. Så ska der mange abbonomenter til bare for at erstatte én af deres kunders bøder.

Men brokker mig da ikke i følge, hvad jeg kan bruge skidtet til :roll:

Hvis de nu bliver oprettet i Danmark, så vil det da også være en fin debat, at snakke om hvornår det bliver. Hvornår tror I? / Hvor lang tid tror i den dommer anerkendelse vil tage?