PDA

Se fuld version : Undgå så meget spam

dx
07-17-2006, 02:52 AM
Jeg synes efterhånden det er hverdag herined, at der kommer adskillige spam tråde? Jeg ville derfor opfordre jer der står for det, at sætte et krav om at man har lavet 5-10 kommentarer, før man kan oprette sit eget emne. Vi har på et andet board, haft stor succes med netop at sætte sådan en begrænsning - nogle bliver selvfølgelig frustreret over det, men 5-10 kommentarer, hvad tager det.. 15 minutter(?)

overvej det ;)

Little Joint
07-17-2006, 11:36 AM
Synes jeg måske ikke er så god en ide i længden. Hvis der er en der virkelig har brug for hjælp så kan det hurtigt blive til 5-10 spam post.

Tha Freak
07-17-2006, 12:06 PM
det ramme så bare folk, som har brug for hjælp lige nu at de først skal inde og skrive indlæg inde de kan få hjælp til deres problem

Sir_Tigerdyret
07-17-2006, 05:29 PM
Jeg er helt enig med Tha Freak :wink:

Umiddelbart kunne jeg lave 15 af dem her på 1 minut ... :arrow: (ja jeg ved godt den her er tæt på spam - men jeg er nu engang enig med hvad han sagde - dog er jeg ikke helt sikker på han er løsningen på CO2 problemet ... og det må jo betyde at han er problemet :wink: )

dx
07-17-2006, 05:51 PM
Ja, jeg siger også bare at af en eller anden grund har vi undgået helt så meget spam ;)

Muligvis fordi de fleste spamere bare er spambots

GhOstFaCE
07-17-2006, 06:13 PM
Spam prevention skal ikke gå ud over brugerne på nogen måde. Det her vil gå ud over dem. Spam her på forumet er ikke et stort nok problem til at tage så drastiske metoder i brug. Det drejer sig om 1 post om dagen max. Det er altså ikke meget

Guss
07-26-2006, 12:46 AM
men burde da bare lave en af de der bokse hvor der er et billed med en "kode" man skal intaste for at kunne blive medlem. det kan de der bots da ikke finde ud af.

numb
07-26-2006, 01:38 AM
men burde da bare lave en af de der bokse hvor der er et billed med en "kode" man skal intaste for at kunne blive medlem. det kan de der bots da ikke finde ud af.

det skal man skam også, botsene kan så bare godt finde ud af dem :(

Vi har på et andet board, haft stor succes med netop at sætte sådan en begrænsning - nogle bliver selvfølgelig frustreret over det, men 5-10 kommentarer, hvad tager det.. 15 minutter(?)

men der er vel nogle brugere der bare laver 5-10 spam komentarer som fx: hej, hej, hej, hej, hej, hej, hej

eller noget i den stil?

dx
07-26-2006, 05:11 PM

Vi har på et andet board, haft stor succes med netop at sætte sådan en begrænsning - nogle bliver selvfølgelig frustreret over det, men 5-10 kommentarer, hvad tager det.. 15 minutter(?)

men der er vel nogle brugere der bare laver 5-10 spam komentarer som fx: hej, hej, hej, hej, hej, hej, hej

eller noget i den stil?

Sker meget sjældent, et par gange om mdr højst, og de ryger bare direkte ud igen

dx
07-26-2006, 05:12 PM
Et andet initiativ kunne være at man ikke kan skrive et link før man har lavet x antal tråde/kommentarer

Det vil kunne blokere for mange bots tror jeg

Guss
07-26-2006, 05:25 PM
eller også ville de bare skrive en masse irriterende kommentare?

aL
08-07-2006, 12:56 PM

Problemet ligger jo at at PG bruger standard image verificeringen der følger med phpBB (CAPTCHA).

En gut snakker lidt om hvordan man snyder denne process:
http://sam.zoy.org/pwntcha/

Der findes desuden rigtig mange måder at lave CAPTCHA på, både med lyd og alt muligt:
http://www.captcha.net/captchas/