Se fuld version : ingen forbindelse til P2P overhovedet?
ReinholD
07-04-2006, 12:47 AM
hej alle.
for nogle timer siden stod jeg foran et problem. jeg har brugt Morpheus i meget lang tid nu, og det har virket uden problemer. men så skete det.
den kunne ikke connecte. eller det vil sige det kunne den, men der stod "firewalled".
jeg genstartede nogle gange, men uden held. så installerede jeg den nyeste version, men det resulterede bare i at Norton blev ved med at poppe op med et spørgsmål om jeg ville tilade Morpheus forbindelse, og jeg trykkede selvfølgelig ja hele tiden.
så gav jeg op, og installerede BearShare Pro. men den vil åbentbart heller ikke. den siger bare at den ikke kan få forbindelse. meeeget irriterende.
jeg har ikke haft det her problem før, og jeg har ikke installeret nogle nye AntiVirus programmer eller noget.
Og ja, selvfølgelig har jeg prøvet at slå Norton fra men det virkede ikke. (:
jeg håber i kan hjælpe mig.
tak.
soundwalker
07-04-2006, 01:20 AM
Har du skiftet router eller andet?
Og har du prøvet at portforwarde?
ReinholD
07-04-2006, 12:39 PM
Har du skiftet router eller andet?
Og har du prøvet at portforwarde?
hmm. nej og nej.
hvad er portforwarding?
Little Joint
07-04-2006, 12:41 PM
hvad er portforwarding?
Et program skal bruge en port og der er en slags firewall i en router. Så det vil sige du åbner porten i routeren så der er rigtig forbindelse igennem :)
ReinholD
07-04-2006, 12:43 PM
hvad er portforwarding?
Et program skal bruge en port og der er en slags firewall i en router. Så det vil sige du åbner porten i routeren så der er rigtig forbindelse igennem :)
vil det sige at jeg både har et antivirus program og en router der lukker porte?
EDIT: ville det egentlig ikke være lettere at sætte bearshare til at bruge en port der var åben i forevejen, end at åbne en port for den?
Little Joint
07-04-2006, 08:41 PM
vil det sige at jeg både har et antivirus program og en router der lukker porte?
EDIT: ville det egentlig ikke være lettere at sætte bearshare til at bruge en port der var åben i forevejen, end at åbne en port for den?
Ved ikke lige om der er en firewall i dit antivirus program men ja routeren har porte du skal lukke op.
Nej synes ikke det ville være nemmere for dig at bruge en port der allerede er åben. Det er ikke særlig svært at åbne en port i routeren. Bare gå ind til routeren og se hvad den hedder og så slå op i Piratgruppens guide sektion og se efter en guide til den der. Hvis ikke den er der kan du skrive navnet her så kan det være jeg eller andre kan finde en guide til den.
ReinholD
07-04-2006, 09:05 PM
Ved ikke lige om der er en firewall i dit antivirus program men ja routeren har porte du skal lukke op.
Nej synes ikke det ville være nemmere for dig at bruge en port der allerede er åben. Det er ikke særlig svært at åbne en port i routeren. Bare gå ind til routeren og se hvad den hedder og så slå op i Piratgruppens guide sektion og se efter en guide til den der. Hvis ikke den er der kan du skrive navnet her så kan det være jeg eller andre kan finde en guide til den.
hmm. det er en ZyXEL ZyWall 10. den er ikke nævnt i guiden. kan i hjælpe mig?
Little Joint
07-04-2006, 09:09 PM
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/ZyWall10/BearShare.htm
Der er en speciel guide til hvordan man åbner porte til Bearshare. Hvis du vil vide hvordan man åbner til andre programmer så er her en liste: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/ZyWall10/ZyWall10index.htm med guide til de forskellige programmer.
ReinholD
07-04-2006, 09:17 PM
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/ZyWall10/BearShare.htm
Der er en speciel guide til hvordan man åbner porte til Bearshare. Hvis du vil vide hvordan man åbner til andre programmer så er her en liste: http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/ZyWall10/ZyWall10index.htm med guide til de forskellige programmer.
feedt :) tak
men jeg har et problem. hvordan finder jeg min statiske IP adresse. er det bare min normale IP adresse, altså den der fx står på myip.dk? jeg har set der er et link i guiden, men den viser hvordan jeg LAVER en statisk IP adresse. og det vil jeg jo ikke
EDIT:
hmm. jeg har fået det til at virke halvt nu. men jeg skal bruge det password til min router, men det må jeg ikke få af min far, fordi han tror at der kommer en fremmed mand ind og roder på min computer :S
nogle andre løsninger?
Zero Cool
07-04-2006, 09:36 PM
Hvilken version af Norton har du ?
ReinholD
07-04-2006, 09:38 PM
Hvilken version af Norton har du ?
Hmm. Norton Systemworks 2005 Version 8.02 Build 6
Little Joint
07-04-2006, 10:01 PM
Ok hvis du ikke kan få din far overtalt til at få koden så bliver det nok svært at komme ind og åbne porten i routeren :)
ReinholD
07-04-2006, 10:03 PM
Ok hvis du ikke kan få din far overtalt til at få koden så bliver det nok svært at komme ind og åbne porten i routeren :)
hehe det har du nok ret i. men der er sket noget meget underligt :O
jeg prøvede at åbne Morpheus og det gik helt fint. den fik faktisk forbindelse og begyndte at downloade, selvom der stadig stod "firewalled" nede i hjørnet. men nu har jeg jo fået smag for det der bearshare og det ser jo rigtig godt ud :D og det virker stadig ikke. :S kan jeg ikke bare sætte bearshare til at bruge den port som morpheus bruger?
btw. er det egentlig farligt at åbne porte?
Zero Cool
07-05-2006, 10:34 AM
Jeg havde 05 versionen til at begynde med, men efter 2. gang min com gik ned, sagde min onkel at jeg skulle få AVG i stedet for den skod Norton.
Little Joint
07-05-2006, 10:36 AM
kan jeg ikke bare sætte bearshare til at bruge den port som morpheus bruger?
Jo kan du sagtens, men du kan ikke have begge programmer åben på samme tid for kun det ene program kan bruge porten.
ReinholD
07-05-2006, 10:56 AM
kan jeg ikke bare sætte bearshare til at bruge den port som morpheus bruger?
Jo kan du sagtens, men du kan ikke have begge programmer åben på samme tid for kun det ene program kan bruge porten.
hmm. det virkede så ik :S
så må jeg jo bare klare mig med Morpheus.
tak for hjælpen alle sammen :D
Little Joint
07-05-2006, 11:19 AM
Jamen det er hellere ikke altid at man behøves at åbne en port for at få det til at virke. DC++ f.eks. har en funktion der hedder passive mode så man ikke behøves at åbne en port. Så kan være at Morpheus sagtens kan kører uden at åbne en port. Mener bare at Bearshare hellere ikke behøves at have en port åbnet i routeren, men er jeg ikke sikker på.
ReinholD
07-05-2006, 06:41 PM
Jamen det er hellere ikke altid at man behøves at åbne en port for at få det til at virke. DC++ f.eks. har en funktion der hedder passive mode så man ikke behøves at åbne en port. Så kan være at Morpheus sagtens kan kører uden at åbne en port. Mener bare at Bearshare hellere ikke behøves at have en port åbnet i routeren, men er jeg ikke sikker på.
hmm. det har du måske ret i. jeg kan kun konkludere at det ikke virker. meen. der går nok lidt tid så virker det. jeg har et meget fucked up net ;)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.