Se fuld version : Er det egentligt lovligt?
Efter at have kigget lidt omkring på antipiratgruppens hjemmeside kom jeg til at tænke på noget.
Er det i grunden lovligt at optage en ganske alm. film fra f.eks. Tv3 til senere brug, vil det da ikke teknisk set være pirateri?
Og hvis det er lovligt hvorfor er det så ulovligt at hente den selv samme film fra en fildelingstjeneste, hvis den samme film har været vist på en kanal man har betalt for, og fortsat betaler for at se?
Kenci
07-02-2006, 10:32 AM
Efter at have kigget lidt omkring på antipiratgruppens hjemmeside kom jeg til at tænke på noget.
Er det i grunden lovligt at optage en ganske alm. film fra f.eks. Tv3 til senere brug, vil det da ikke teknisk set være pirateri?
Og hvis det er lovligt hvorfor er det så ulovligt at hente den selv samme film fra en fildelingstjeneste, hvis den samme film har været vist på en kanal man har betalt for, og fortsat betaler for at se?
Har du ik spurgt om det :D
GhOstFaCE
07-02-2006, 10:35 AM
dupe post, har du spurgt om en gang
kredeeh
07-05-2006, 10:10 PM
Men det er egentlig et meget godt spørgsmål :D
M@gnus
07-18-2006, 08:09 PM
Det er vist nok ulovligt at hente fra fildelingstjenester, med mindre man har ophavsmandens tilladelse til at hente det. Og grunden til at det er lovligt at bånde en film til senere brug, men ikke hente den selvsamme film fra fildelingstjenester er at loven er ude af trit med tiden (læs gerne: virkeligheden). Et af målene med PG er jo også netop at få loven lavet om, sådan at det er lovligt, ligemeget hvordan man henter det.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.