PDA

Se fuld version : CD & DVD medier med pirattryk

TwoZero
06-17-2006, 04:26 AM
Jeg har netop fået etableret kontakt til et malaysisk firma der producerer DVD og CD medier. Det er muligt at få leveret i sin egen emballage og med eget tryk eller alternativt inkjet kompatible medier.

Det jeg havde i tankerne var at få leveret medier med f.eks. piratgruppen.org og The Pirate Bay påtryk. Planen var så at 50% af overskuddet gik til at støtte de pågældende sider. Senere forstillede jeg mig en regulær biks med alt til den ambitiøse fildeler/pirat :D

Er der basis for dette?

Pt. afventer jeg svar på om jeg kan få en sending test-medier. 8)

Bumsen
06-17-2006, 04:41 AM
hvilket overskud ?
har du i sinde at sælge piratkopiere ? O.o

Zero Cool
06-17-2006, 08:19 AM
Er det ikke lidt dumt og vil til og sælge piratkopier ?

Hvad hvis APG de kommer ? Så har du i hvertfald ikke en chance i retten.

pedro11
06-17-2006, 10:02 AM
Jeg tror han mener blanke CD'ere/DVD'ere med piratlogo på.

Godt initiativ! :)

SAN
06-17-2006, 11:16 AM
Lyder da cool nok, men hvad havde du ellers i tankerne til sådan en biks? Og hvad koster de CDer/DVDer, for jeg tror ikke folk gider betale vildt meget mere for dem bare fordi der er logo på dem...

Forresten så er der jo allerede Piratshoppen her på siden med ting til fildelere, men går ud fra det er mere praktiske ting du har i tankerne at sælge, det PG sælger er jo mest propaganda tøj osv :P

SRJ
06-17-2006, 11:29 AM
Spændende ide vil jeg sige.. :)

Planen var så at 50% af overskuddet gik til at støtte de pågældende sider.
Jeg vil bare gerne vide hvor de sidste 50 % skal hen?

TwoZero
06-17-2006, 02:18 PM
Er det ikke lidt dumt og vil til og sælge piratkopier ? Som Pedro siger, så er der tale om blanke medier.

Lyder da cool nok, men hvad havde du ellers i tankerne til sådan en biks? Og hvad koster de CDer/DVDer, for jeg tror ikke folk gider betale vildt meget mere for dem bare fordi der er logo på dem...Hvad der mere eksakt skal være i sådan en biks har jeg ikke gennemtænkt endnu. F.eks. har jeg forhandlingen af SinTec Corp. der producerer stand-alone CD/DVD duplicator barebones. Så måske hardware, sikkerhed og forbrugsartikler målrettet fildelere :D

Jeg vil bare gerne vide hvor de sidste 50 % skal hen?Der er visse udgifter forbundet med at drive en regulær forretning. 'Overskud' var måske et forkert ordvalg. Lad os i stedet sige dækningsbidrag. De resterende 50% skal gå til dækning af de faste udgifter der vil være i forbindelse med et salg. Det er således ikke hensigten at jeg skal tjene fedt på det, hvis det er det du er bange for? :) Kan heller ikke udelukke at der bliver tale om en højere eller lavere procentsats. Kort sagt, det skal bare kunne løbe rundt.

(...)for jeg tror ikke folk gider betale vildt meget mere for dem bare fordi der er logo på dem..Enig. Kender ikke prisen endnu, men minimum levering er en 14 fods container, eller 100.000 medier.. Største udgift er unægteligt tolden ind i EU. Alternativt vil jeg se om jeg kan få kontakt til en producent inde for EU :)

Ole Husgaard
06-27-2006, 06:46 PM
Største udgift er unægteligt tolden ind i EU.

En anden stor udgift er blankmedieafgiften (http://www.copydan.dk/Rettighedsbruger/CD_og_andre_kopimedier/Medier_og_priser/Priser.aspx) til Copydan. Den skal betales når blanke medier importeres til Danmark.

Principielt skal afgiften altid betales ved import - også når private importerer fra andre lande hvor der allerede er betalt en afgift. Men toldvæsenet gider/når ikke at kontrollere alle småpakker. Men importerer du en hel 14 fods container, tvivler jeg på at du slipper for afgiften.

TwoZero
06-30-2006, 07:19 PM
En lille update..

Har fået en lille stak medier fra Malaysia, og de er bestemt ikke noget at råbe hurra for. Hvis nogen er bekendt med kvaliteten af CMC's medier så er de modtagne medier næsten af en ringere kvalitet :(

Overvejer pt. andre alternativer... :)

En anden stor udgift er blankmedieafgiften til Copydan. Den skal betales når blanke medier importeres til Danmark.

Javist, men nu er planen heller ikke direkte import til DK.. Har i forvejen aftaler og lager i Tyskland hvor medierne vil kunne leveres til hvis/når det bliver aktuelt.

Skaery
06-30-2006, 09:08 PM
Lyder som en fed ide, hvis de bliver i ordenlig kvalitet og til en ordenlig pris.
Du kan evt. også lave medierne blot med et pirat-tryk på (altså uden at der står noget).

TwoZero
08-29-2006, 01:41 AM
En lille update angåenden projektet...

Efter at det Malaysiske firma glippede tog jeg kontakt til Fuji og Daxon Technology Inc. .. Fuji har aldrig meldt tilbage og Daxon indgår ikke aftaler under 1 mio. enheder(!) :D Måske en smule overkill :lol:

Jeg vælger at skrinlægge projektet indtil videre, idet jeg har gang i noget andet der tager alt min tid. Vil dog forsøge igen på et senere tidspunkt, hvis ikke andre kommer mig i forkøbet :)

Zero
09-05-2006, 03:46 PM
hvilket overskud ?
har du i sinde at sælge piratkopiere ? O.o

Okay læs lige hvad manden skriver - blanke medier - som i stedet for det sædvanlige logo verbatim, tdk eller lignende har piratgruppen påtrykt!
Cool nok.... :lol:
Ærgerligt at det ikke bliver til noget i denne omgang.. Hvis kvaliteten var som verbatims ville jeg i al fald gerne give lidt ekstra for at støtte sagen..