Se fuld version : Spam & Registrering....
pedro11
06-10-2006, 08:08 AM
Jeg synes efterhånden at der bliver spammet mere og mere i forummet. :evil:
Kan det stoppes på nogen måde? Er det for nemt at registrere en bruger og spamme løs?
Skulle man svare på nogen spørgsmål (på dansk), før man kan komme ind? Nogen svar, der skulle godkendes af admin/mods?
Et døgns ventetid, før man kan lave indlæg?
En tekst på registrerings-siden, som gør det klart at dette forums brugere ikke kan lide spam - og ikke klikker på spam-links - og at spam-indlæg uden videre bliver slettet/låst?
Andre forslag? Brainstorm..... :?
GhOstFaCE
06-10-2006, 12:31 PM
tror ikke admins er interreseret i at godkende hver ny account
Men hvis forum lukkes for gæster postere (ikke læsere, dog mener jeg det er i forvejen) så flyttes problemet over på at de kan lave accounts
Dette kunne så løses ved at lave account creation lidt mindre robot venlig. Tilføj diverse checks som imageverification (er selv ret vild med det her der er under udvikling: http://www.asgards.org/forum/viewtopic.php?t=3405 )
Jeg syntes ikke det er en løsning fx at lukke for udenlanske IPer (der findes nogle danskere rundt om i verden jo..)
Men er problemet reelt set større end at de mods der er sletter de par indlæg der kommer? Er problemet så stort at det arbejde der skal ligges i at implementere metoder til at undgå det overskygges at det arbejde der faktisk ligger i at slette de par indlæg?
Noloxs
06-10-2006, 06:30 PM
Kan det stoppes på nogen måde? Er det for nemt at registrere en bruger og spamme løs?
Skulle man svare på nogen spørgsmål (på dansk), før man kan komme ind? Nogen svar, der skulle godkendes af admin/mods?
En tekst på registrerings-siden, som gør det klart at dette forums brugere ikke kan lide spam - og ikke klikker på spam-links - og at spam-indlæg uden videre bliver slettet/låst?
vi kunne samle ind og hyre en Hacker!
GhOstFaCE
06-10-2006, 07:44 PM
vi kunne samle ind og hyre en Hacker!
som skulle gøre hvad?
Noloxs
06-10-2006, 08:26 PM
som skulle gøre hvad?
Track - Hack and destroy
Skaery
06-10-2006, 10:02 PM
Dette kunne så løses ved at lave account creation lidt mindre robot venlig. Tilføj diverse checks som imageverification (er selv ret vild med det her der er under udvikling: http://www.asgards.org/forum/viewtopic.php?t=3405 )
Meget smart (kan dog ikke få http://www.kittenauth.com/index.php?q=node/5 til at virke)
pedro11
06-10-2006, 11:23 PM
Men er problemet reelt set større end at de mods der er sletter de par indlæg der kommer? Er problemet så stort at det arbejde der skal ligges i at implementere metoder til at undgå det overskygges at det arbejde der faktisk ligger i at slette de par indlæg?
Du har ret. Som det er lige nu, så er det overskueligt at slette 2-3 spam-tråde om dagen.
Jeg tænker bare på hvordan det her kommer til at "udvikle" sig over tid. :?
Som jeg ser det umiddelbart er det mig og pest der har stoppet spamtråde herinde indtil videre.
Jeg fjerner indholdet, låser tråden og flytter den i skraldespanden. - Har tidligere blot slettet dem, hvis ingen havde skrevet i dem.
Med den mængde der kommer herinde pt er det til at overse, men kommer det i større mængder - ja, så vil det være et dumt tidsspilde. Der er jo også andet i forum der er mere interessant at bruge sin tid på.. Enten at læse og deltage i, eller at moderere.
Report-systemet er umiddelbart en god ting. Det er ikek altid, man har lige har været vågen for alt hvad der står i de forskellige forums, måske er der nogle trackeres regler man ikke lige kendte, og så er det rart at brugerne kan hjælpe på den måde.. :)
Den eneste ulempe jeg ser i systemet er når mange brugere rapporterer det samme, det kan godt blive *lidt* uoverskueligt.. :roll: - Men det har nu ikke været SÅ slemt.. Et lille screenshot følger her:
http://img47.imageshack.us/img47/2554/unavngivet0pr.th.jpg (http://img47.imageshack.us/my.php?image=unavngivet0pr.jpg)
Må hellere stoppe her, inden det bliver alt for offtopic.. :?
SRJ du glemmer vist en smart funktion i reportsystemet så :)
Når du har behandlet en "rapport" kan du i rapportsystemet markeret den som lukket, og så ligger den ikke i vejen længere, medmindre du vælger at se lukkede rapporter.
Anyways, som det er nu, synes jeg ikke der er behov for mere. Vi kører allerede med picture-verification.
Hvis du ser på billedet igen, kan du se de alle er "closed" ;)
Så jo jeg har opdaget den lille funktion - i øvrigt en ret så nødvendig funktion må man sige... :)
GhOstFaCE
06-11-2006, 06:29 PM
men har i image verification på nye accounts?
For hvis der er det så har en rigtig person jo oprettet spam kontoen i første tilfælde
men har i image verification på nye accounts?
For hvis der er det så har en rigtig person jo oprettet spam kontoen i første tilfælde
Vi kører allerede med picture-verification.
http://img123.imageshack.us/img123/2533/unavngivet5jh.th.jpg (http://img123.imageshack.us/my.php?image=unavngivet5jh.jpg)
:roll:
GhOstFaCE
06-11-2006, 09:23 PM
så må det jo være en der opretter en account hver gang, i så fald hjælper ingen teknik :)
så må det jo være en der opretter en account hver gang, i så fald hjælper ingen teknik :)
Det er da bare fordi at spam-bots'ene har fundet ud af hvordan PG's nuværende verification funker. Jeg nægter at tro p åat det er et menneske der sider og signer op ;)
Der findes masser af andre gode image verificerings processer "derude". Jeg syntes at det ville være en god idé at skifte, eller lave sin helt egen. Der er masser af gode tuts til at lave sine egne billeder.
Jeg ville gerne have gået i krig med det, men jeg har vist rigeligt i mine eksamner ;)
anti0wn
06-11-2006, 11:38 PM
hvorfor kunne man ikke gøre så man skulle sende en email til piratgruppen for at få sin kode til at logge ind med som man self kunne ændre bagefter.
hvorfor kunne man ikke gøre så man skulle sende en email til piratgruppen for at få sin kode til at logge ind med som man self kunne ændre bagefter.
Fordi vi ikke har en fuldtidsansat hos Piratgruppen, som jo er baseret på frivillig arbejdskraft.. ;)
anti0wn
06-11-2006, 11:57 PM
ja okay så ville der nok gå for lang tid.
men kunne man så ikke lave en gruppe anti-spam?
alstå ligsom redaktøre bare at de sletter spam tråde? det ville da være fint, istedet for at det kun er pest og SRJ der sidder og gør det
men kunne man så ikke lave en gruppe anti-spam?
alstå ligsom redaktøre bare at de sletter spam tråde? det ville da være fint, istedet for at det kun er pest og SRJ der sidder og gør det
Vi vil aldrig lave en gruppe hvis formål er at slette tråde.
Faktisk, har vi ikke slettet nogen spam tråde endnu :)
Bevars, vi fjerner indholdet, lukker brugeren, låser tråden, og smider den i "skraldespanden", men den bliver ikke slettet.
Bortset fra det, så synes jeg ikke det er noget større problem. report-systemet har hjulpet meget på det.
Jeg logger ind en gang eller to om dagen, ofte mere, og kigger lige om der er kommet nogen reporter, er der, kigger jeg på dem, det tager ikke mange øjeblikke, så jeg mener ikke at vi har brug for et større staff for at varetage den lille opgave.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.