PDA

Se fuld version : APG = landsskadelig virksomhed

sveegaard
05-29-2006, 12:42 PM
Ok så...jeg synes helt bestemt, at APG i sidste ende egentlig udøver landsskadelig virksomhed, da:

1) Piratkopiering sparer, at mange danske kroner forsvinder ud af landet, hvorfor det pludseligt ikke er nær så nødvendigt at eksportere vildt meget for at skaffe kroner tilbage

2) Piratkopiering giver folk mulighed for at dele viden (lærebøger mm)

3) Piratkopiering udvider folks kulturelle sider (film, musik mm)

4) Piratkopiering øger uddannelsesniveauet, da man nu kan lære at bruge professionelle programmer som SolidWorks, AutoCad, Dreamweaver, Photoshop...uden at skulle bruge en øre (uddannelse for alle!)

APG skulle da lige prøve at modargumentere dette... :P

Ghostshell
05-29-2006, 01:35 PM
Ok så...jeg synes helt bestemt, at APG i sidste ende egentlig udøver landsskadelig virksomhed, da:

1) Piratkopiering sparer, at mange danske kroner forsvinder ud af landet, hvorfor det pludseligt ikke er nær så nødvendigt at eksportere vildt meget for at skaffe kroner tilbage

2) Piratkopiering giver folk mulighed for at dele viden (lærebøger mm)

3) Piratkopiering udvider folks kulturelle sider (film, musik mm)

4) Piratkopiering øger uddannelsesniveauet, da man nu kan lære at bruge professionelle programmer som SolidWorks, AutoCad, Dreamweaver, Photoshop...uden at skulle bruge en øre (uddannelse for alle!)

det nogle gode argumenter.
hvad nu, hvis du var musiker/producer. og du viste at du ville få mindre for at være det, end at have et arbejde. pga alle kopirede dine numre.
ville du stadig så syntes det er iorden? dont think so.
eller film, hvor mange film ville blive lavet, hvis ingen betalte for at se dem?

jeg støtter på ingenmåde apg. tværdigmod. Jeg hader dem som pesten! og jeg tilgiver dem aldrig for den erstatning de sendte til min kammerat.!
men du forstår hvad jeg mener!

Wingless Angel
05-29-2006, 01:41 PM
Jeg kan godt se hvad du mener Ghostshell, da man naturligvis ikke ville synes om at miste sit arbejde eller gå ned i løn.

Men et af problemerne er, at der er for mange fordyrende mellemled i musikbranchen. Man er nødt til at fjerne noget af "fedtet" for at få bedre vilkår for både musikere og deres fans.

Det er jo trods alt dem det handler om ik?

Ghostshell
05-29-2006, 01:45 PM
jeg er på ingen måde tilfreds med priserne selv. 350+ for et spil :roll: No Way! Jeg tror aldrig nogensinde jeg har givet mere end 30 kr for et spil. og har ikke i sinde at gøre det.

sveegaard
05-29-2006, 01:57 PM
Tja...men hvis de originale ting var biligere, tøvede jeg heller ikke med at købe det! Der er jo lidt mere prestige i det :P

tek
05-30-2006, 09:06 PM
Tja...men hvis de originale ting var biligere, tøvede jeg heller ikke med at købe det! Der er jo lidt mere prestige i det :P
Jeg som jeg ikke forstår er, at musik og film er langt billigere i fx USA, som ellers også må anses for at være et vestligt land med en vis levestandard (det er jo ikke noget under at alt er billigere i fjernøsten).

Det er faktisk så billigt, at det ofte kan betale sig at parallelimportere tingene via fx. axelmusic.com

Gider APG/KODA/Nordisk Film/etc venligst forklare undertegnede hvorfor alt skal være 25-50% dyrere i Danmark?

//michael

Snurrekaninen
04-16-2007, 04:13 PM
Øhh... Moms, skat og afgifter kære Michael? :)

I Danmark har vi en utrolig høj beskatning af vores varer, derfor er de meget dyrere. Den ekstra betaling går til at du og dine børn kan komme til lægen billigt, sygehuse, veje og alt andet som vi danskere er for dovne til at betale for når vi bruger det. Overvej hvor du sætter din stemme næste gang hvis du er utilfreds ;)

tek
04-16-2007, 04:35 PM
Øhh... Moms, skat og afgifter kære Michael? :)
Nu er der hverken skat eller afgifter på indspillet musik og film i DK. Momsen forklarer kun en brøkdel. Ved parallelimport kommer der stadigvæk en god portion moms på varen i landet hvor varen ankommer til EU. Derudover burde der være højere transport-omkostninger ved at parallelimportere end ved en dansk grossist.

Du mangler stadigvæk at (bort)forklare de 15-40%

Til gengæld er der afgifter på tøj, men stadigvæk langt fra nok til at det kan forklare hvorfor Levi's koster 700 dkr i en almindelig butik i Danmark; men 180 dkr i en almindelig butik i USA.

//michael

Kafir
04-16-2007, 04:36 PM

Danmark er som åben økonomi dybt afhængig af den udenlandske efterspørgsel, da en faldende udenlandsk efsterspørgsel vil resultere i en negativ handelsbalance, og dermed en udhuling af den danske betalingsbalance...

Hvis vi "boykotter" den udenlandske spil/musik industri, så skyder vi os selv i foden i sidste ende, en mindre indtægt/forbrugskvotient hos vores handelspartnere resulterer i en faldende eksport fra dansk side, da mange af de varer som Danmark eksporterer (svin, mejeriprodukter etc.) betragtes som "luksus" varer i udlandet. Handelsgrundlaget vil ved en faldende udenlandsk ligevægtsindkomst langsomt forsvinde, og de danske varer vil bliver substitueret af relative billige discount produkter.