PDA

Se fuld version : 3.500 eDonkey brugere busted i Tyskland!

deepblue
05-24-2006, 10:48 AM
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=26845

3.500 eDonkey brugere er blevet busted i Tyskland, og det er immervæk en del.

Lige som APG truer med, at de har udviklet specialsoftware til BitTorrent, så siger IFPI, at de har brugt deres eget software til at spotte brugerne.

Så er det jeg lige spørger:

Hvor ligger eDonkey, rent teknisk, i forhold til henholdsvis DC++ og BitTorrent?

Er det noget os "Bittere" skal lægge noget i, eller er eDonkey lige så usikker som DC++?

numb
05-24-2006, 02:04 PM
jeg vil tro at eDonkey er lige så sikkert/usikkert som Gnutella, det er iværtfald det jeg sammenligner med når jeg akumentere med vennerne

PastorBlabber
05-24-2006, 03:15 PM
Det kommer an på hvordan de har gjort det:

Umiddelbart synes jeg det lyder lidt underligt at de siger eDonkey-brugere, for hvis det virkelig kun er dem der bruger eDonkey og ikke bare nogle fra ed2k-netværket (hvor over 80% bruger eMule) så vil jeg gætte på at det er fordi at eDonkey som standard viser de delte filer mens eMule som standard skjuler dem. Det kan dog ændres i begge to, så hvis det er derfor de er blevet snuppet kan eDonkey sagtens gøres sikker.

De kunne også gøre det (som jeg list synes det lyder som om de har gjort) at de overvåger nogle bestemte filer over længere tid for at se hvem der deler dem og så til sidst sammenlignet ip-adresser (eller user-hashes) for at få et billede af hvad hver bruger deler. Hvis det er tilfældet ville det sagtens kunne overføres til BT-netværket. Ifh. på en offentlig tracker som TPB.

- Pastor Blabber