PDA

Se fuld version : Indsamlingen til T-Boy's rethjælp

Wingless Angel
05-15-2006, 06:09 PM
Jeg var lidt bange for, at Piratgruppen ikke havde tænkt sig at involvere sig for meget i denne sag, men jeg må sige at det er et rigtigt lækkert tiltag:)

Jeg har da også lige selv doneret 100 kr. og opfordrer hermed andre der har lidt ressourcer tilovers til at komme ombord i piratskibet, og hjælpe til med kampen mod APG.

niQe
05-15-2006, 06:17 PM
Længe siden jeg bad om at kunne donere på anden vis, blev bare mere eller mindre ignoreret, så ingen penge herfra. Ikke fordi jeg ikke ønsker at støtte sagen, men pt. kan jeg ikk benytte de tilgængelige metoder.

SpYkE
05-15-2006, 07:06 PM
Længe siden jeg bad om at kunne donere på anden vis, blev bare mere eller mindre ignoreret, så ingen penge herfra. Ikke fordi jeg ikke ønsker at støtte sagen, men pt. kan jeg ikk benytte de tilgængelige metoder.
Well, jeg er 15 og har Netbank og Visa Electron...
Desværre har jeg så bare ikke lige nok penge til at donere lidt penge :/
Men jeg har da doneret til retshjælpen før :D

niQe
05-15-2006, 07:27 PM
Well, jeg er 15 og har Netbank og Visa Electron...
Desværre har jeg så bare ikke lige nok penge til at donere lidt penge :/
Men jeg har da doneret til retshjælpen før :D

Jeg har også VISA :D Men jeg fatter ikk en hvede af banker + bankers overførsel :P ved kun hvordan man hæver ..

Wingless Angel
05-15-2006, 07:33 PM
Jeg har også VISA :D Men jeg fatter ikk en hvede af banker + bankers overførsel :P ved kun hvordan man hæver ..

Du går bare ned i banken og giver dem registrerings- og kontonummeret til "Den Digitale Retshjælp":

Reg nr: 8401
Kontonummer: 0001514274

Derefter er det jo bare et spørgsmål om hvor mange penge du ønsker at donere :D

Klawz
05-15-2006, 08:04 PM
@ Wingless Angel: Piratgruppen har diskuteret hvordan vi skulle forholde os til T-boy-sagen, og vi har fra første færd ønsket at give både politisk og økonomisk støtte til sagen.

Vi skulle dog først i kontakt med T-boy, og i anden omgang holdt vi lav profil ifm. "Fri download weekend", da vi ikke ønskede at det pludseligt skulle handle om Piratgruppen.org - fremfor det gode initiativ fra trackerne.

Trackerne har fra starten af sagen, været meget åbne overfor Piratgruppen, og inden alt for længe vil vi drøfte evt. fremtidige initiativer med dem.

Jeg kan godt se, at det måske har virket som om Piratgruppen har "lurepasset", og det vil jeg gerne beklage. Det har bestemt ikke været tilfældet!

SRJ
05-15-2006, 08:08 PM
Ja, det er et super initiativ.. :)

Jeg vil da også benytte lejligheden til at donere endnu en gang, men venter lige til SU'en triller ind igen.. Har lige brugt maks mange penge på sidste skoledag, gallatøj osv. (Det hele løber af stablen i morgen! :D)

Lindpind
05-15-2006, 08:58 PM
Held & Lykke imorgen SRJ ;)

Og ja, super inittiativ Claus. Alle bør bakke op om T-Boy, han har gjort så meget for os, nu er det vidst vores tur. Der er ingen undskyldning for ikke at donere. Jeg må jo bare undvære nogle kasser Tuborg, og en Morganrom.
(Hørte jeg et lille glædesskrig fra leveren?)

Blaugrana
05-15-2006, 09:25 PM
Alle bør bakke op om T-boy fordi han har virkelig givet den danske fildeling meget! Og tak for det! Selvom han ikke lige frem laver alle de undertekster selv, men finder dem og sætter dem på film, lov priser jeg aligevel hans arbejde!! Hvis jeg havde mulighederne for at donere havde jeg gerne gjort det, men min økonomi er MEGET stram for tiden :( og skal spare op til næste års efterskole, og har 0kr på kontoen :(

xthepirate
05-15-2006, 09:49 PM
Den 1. Juni ruller pengene ind fra mig, der kommer den glædelige SU nemlig, også selvom jeg ikke har en klink til overs giver jeg hellere end gerne noget til T-boy.
Jeg er en af de mange der har nyt rigtig godt af hans yderst velsmagende værker :D

men så håber jeg altså også han bliver ved med at lave de der musik numre synes Free var en fed sang, men No Time To Waste har jeg nok gennemhørt omkring 230 gange nu og bliver aldrig træt af den.

Keep Up The Good Work T-Boy :D

Lige et lille Budskab: Alle bække små, gør en stor å!!

ps. hvad med en donations model via mobilen, det er altså let :?:

jefutte
05-16-2006, 10:59 AM
ps. hvad med en donations model via mobilen, det er altså let :?:Donations via mobilen er smart og nemt. Men desværre sluger udbyderen ~50% :(

Der ruller højst sandsynligt også nogle klinker ind fra mig snarest ;)

soundwalker
05-16-2006, 03:11 PM
Først og fremmest vil jeg lige sige at jeg støtter t-boy 100%.
Men i jeres artikel skriver i:
På baggrund af de formentligt lovlige DVD-kopier og brugen af de 100% lovlige Bittorrent-tjenester
Er det ikke at overdrive en smule? Jeg tror ikke der er en herinde der er i tvivl om at det t-boy gjorde, er ulovligt. Og hvem har desuden 700 lovlige dvd-KOPIER liggende?

Men håber alt godt for t-boy :)

duskeren
05-18-2006, 09:51 PM
Til dem der ikke kan donere til PG's digitale retshjælp, kan måske nyde godt af Nordic-T (http://nordic-t.org)'s mange donations muligheder.
Ved os kan i donere med alt fra SMS'er til Bankoverførsler.

Vi kører PT med en TBoy indsamling, så når i oplyser jeres transaktions ID skal i bare sige det er til TBoy sagen, så kommer pengene det rette sted hen.

Men hvis i kan lave bankoverførsler, så gør det til PG's ejen pengekasse.

NFT
05-19-2006, 02:52 PM
Først og fremmest vil jeg lige sige at jeg støtter t-boy 100%.
Men i jeres artikel skriver i:
På baggrund af de formentligt lovlige DVD-kopier og brugen af de 100% lovlige Bittorrent-tjenester
Er det ikke at overdrive en smule? Jeg tror ikke der er en herinde der er i tvivl om at det t-boy gjorde, er ulovligt. Og hvem har desuden 700 lovlige dvd-KOPIER liggende?

Men håber alt godt for t-boy :)
Spørgsmål og svar

Må jeg tage en digital kopi af en cd, jeg har lånt på biblioteket?

Svar:
Nej, efter den 12. december 2003 må du ikke længere tage en digital kopi af en cd eller
en dvd, du har lånt eller lejet.

De lovlige kopier, du har taget af lånte eller lejede cd’er eller dvd’er før denne dato,
er dog fortsat lovlige.

Jeg lejede og kopierede feks en del i 2003, det gjore Tboy måske også.

TwoZero
05-20-2006, 12:03 AM
Kunne man ikke oprette en shop hos cafepress.com og lade overskuddet af salget gå til T-Boy? (Det er gratis)

Forudsætter at der er nogen som er mand eller kvinde for noget fed grafik.. :)

flashgordon
05-22-2006, 12:40 AM
Følgende fik mig til at tænke

Må jeg tage en digital kopi af en cd, jeg har lånt på biblioteket?"

Svar:
Nej, efter den 12. december 2003 må du ikke længere tage en digital kopi af en cd eller
en dvd, du har lånt eller lejet.

De lovlige kopier, du har taget af lånte eller lejede cd’er eller dvd’er før denne dato,
er dog fortsat lovlige.

Hvordan tjekker man at en sang er lånt før 2003?
Man kan da lave en masse fikfakserier så en mp3 ser ud til at være fra før 2003. Det kan da ikke være alt for svært at lave et program der kan automatisere denne proces, især hvis man først sætter sit pc-ur et par år tilbage.