Se fuld version : Samtaler over skype
stooormien
05-11-2006, 10:35 AM
Hey derude..
Er der nogen af jer der kan give mig en ide om hvor sikkert skype telefoni er mod aflytning fra myndighederne..?
Her tænker jeg både på to direkte skype forbindelser og skype til alm. telefon net / mobil net..?
Vh
Stooormien
frolle
05-11-2006, 10:40 AM
Det har jeg ingen idé om, men går da ud fra at det ikke burde være sådan.
Men folk, bud da endelig ind.
Wingless Angel
05-11-2006, 12:02 PM
Skype bruger kryptering, så du er ret sikker
Is Skype secure?
Yes. When you call another Skype user your call is encrypted with strong encryption algorithms ensuring you privacy. In some cases your Skype communication may be routed via other users in the peer-to-peer network. Skype encryption protects you from potential eavesdropping from malicious users.
deadcell
05-11-2006, 04:22 PM
Skype bruger kryptering, så du er ret sikker
Is Skype secure?
Yes. When you call another Skype user your call is encrypted with strong encryption algorithms ensuring you privacy. In some cases your Skype communication may be routed via other users in the peer-to-peer network. Skype encryption protects you from potential eavesdropping from malicious users.
Det er vel ligesom fastnet og mobil, at hvis politiet (eller hvem det er:)) ser at det er nødvendigt, så kan de vel?
john123lennon
05-12-2006, 05:08 PM
Det er vel ligesom fastnet og mobil, at hvis politiet (eller hvem det er:)) ser at det er nødvendigt, så kan de vel?
Ikke vis det er krypteret. Men kommer vel os an på hvor stærkt det er krypteret, men umilbart vil jeg påstå det er så godt som umuligt for dem at høre med.
Wingless Angel
05-12-2006, 06:31 PM
Ikke vis det er krypteret. Men kommer vel os an på hvor stærkt det er krypteret, men umilbart vil jeg påstå det er så godt som umuligt for dem at høre med.
Her er hvad Skype skriver om deres krytering:
What type of encryption is used?
Skype uses AES (Advanced Encryption Standard), also known as Rijndael, which is used by U.S. Government organizations to protect sensitive, information. Skype uses 256-bit encryption, which has a total of 1.1 x 1077 possible keys, in order to actively encrypt the data in each Skype call or instant message. Skype uses 1024 bit RSA to negotiate symmetric AES keys. User public keys are certified by the Skype server at login using 1536 or 2048-bit RSA certificates.
Jeg ved dog ikke så meget om kryptering, så den vil jeg overlade til mere egnede pirater...
Skype uses AES (Advanced Encryption Standard), also known as Rijndael, which is used by U.S. Government organizations to protect sensitive, information. Skype uses 256-bit encryption[...]
Umiddelbart lyder det som en udmærket løsning. Især til voice overførsler. Du har også den ekstra sikkerhed at ip-pakkerne formentlig bliver sendt forskellige veje, så ingen vil se alle pakkerne. Hvis du bruger skypeout kan man naturligvis aflytte den sidste strækning fra skypes central til telefonen uden problemer.
PS: I Danmark skal politiet (stadigvæk) have en dommerkendelse for at foretage en aflytning, så medmindre du er ude i noget snavs er der slet ingen problemer der.
//michael
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.