Se fuld version : APG-aktion onsdag d.3.maj
dukoman
05-06-2006, 01:54 PM
Jamen hvor er vi henne?!? Ikke nok med at AGP ike banker på døren, men de allierer sig med en låsesmed?? Det lyder som en ren anti-terror aktion det her.. Hvor er det lovlig i det her? Hjemmet er ukrænkeligt, det står i grundloven, men det er ved at blive et tyndt begreb efterhånden.. Må en ransagning foregå uden en advokat til sted? Og så vidt jeg kan huske skal det fremvises en ransagelsepapir eller hvad? Men ok.. nogle foranstaltning skal da tages.. sæt en kæde på døren.. nok kan smeden åbne døren, men det vil tage ham tid til at få kæden af.. ;-) - Husk at kryptere indholdet af computeren - Og jeg synes at mens vi er ved foranstaltninger, PiratGruppen burde skrive hvad AGP må og ikke må i disse situationer (Ups mener I har gjordt det?).. Jeg er harm, vred endda, jeg troede jeg boede i et anstændigt land... Man burde sagsøge AGP for der her, og ikke nok med det, der bør skrives i alle større aviser hvilke metoder disse sataner bruger for at afsløre "pirater". Det skal ikke have lov at foregå på den måde!
Goelle
05-06-2006, 03:51 PM
Tror desværre ikke der er så mange der vil tage intiativ (?) til at starte en retsag mod APG :(
Klawz
05-06-2006, 05:52 PM
APG havde skam medbragt en foged, så de har formentligt overholdt alle formelle regler for at "komme på besøg".
Det betyder naturligvis ikke, at det er uanstændigt og langt over grænsen for en retsstat, at APG som en privat part i en sag, har adgang til den anden part i sagen private område. Det er et voldsomt indgreb i den retssikkerhed som den formodede fildeler BURDE have, at APG kan undersøge hans/hendes computer og private ejendom - men det er lovgivningen som er syg - APG er kun symptomet.
men det er lovgivningen som er syg - APG er kun symptomet.
Som du dog kan trykke dig ud.. ;)
- Ellers er jeg fuldt ud enig med dig.. :)
bette
05-06-2006, 09:44 PM
Tja lad os håbe at APG seriøst tabber denne sag....
man kan jo efterhånden ikke leve i fred i sin egen lejlighed/hus man kan nærmest ikke gå fra sit hjem uden man ved om APG har været på besøg.... seriøst der skal sku gøres noet ved det tumper :S
//bette
jefutte
05-06-2006, 09:58 PM
- Ellers er jeg fuldt ud enig med dig.. :)Helt enig.
Denne sag er (ligesom så mange andre sager) kommet bag på mig (og sikkert også andre), da APG jo endnu en gang viser hvor meget de skider på loven.
Ufatteligt at de kan få lov at fortsætte på den måde, uden at der bliver så meget som løftet en pegefinger overfor dem
:evil:
mrbeautiful
05-06-2006, 10:21 PM
Vi må bare håbe det bedste for T-Boy, og støtte ham på alle måder..
APG skal ned... :twisted:
malkde
05-06-2006, 11:16 PM
Det er jo en syg syg verden vi lever i!!!
Føler med T-boy.. :cry:
Mikkelmus
05-07-2006, 02:42 AM
Såvel APG som diverse trackere er private organisationer. Hvis APG kan alliere sig med en foged og ankomme 5 mand med en låsesmed på en privat adresse, bør trackere kunne alliere sig med en ditto og ankomme 30.000 mand + en låsesmed på APG adressen og konfiskere et par computere samt ikke mindst Tboys private materiale.
Nordic-t organiserer gerne madpakker osv. ved en sådan åbenbart lovlig aktion.
SuperNeo
05-07-2006, 11:39 AM
Var det ikke en idé at få "dem" fra apg frem i lyset ?
Jeg tænker på navne og ansigter på alle som arbejder for eller med APG.
Kunne jo være sjovt hvis de kunne genkendes på gaden
:twisted:
Delgado
05-07-2006, 03:33 PM
- Ellers er jeg fuldt ud enig med dig.. :)
Men ellers også hvad jeg har påpeget af faren ved den nye antiterrorlov. Det bliver så en _hel_ del nemmere at putte kopiering ind under terrorisme. Gæt selv resultatet, når i kender fakta i denne sag. APG har virkelig gjort det godt, må man sige. Men ok, hvis man er impotent og krigsliderlig, så skal man jo have nogen at lade det gå ud over. Hvis man altså ikke er til små børn i stedet. APG er bare ikke normale mennesker. Hvilket også må være årsagen til, det ser ud til, de har fyret deres PR bureau - budgettet må være blevet overskredet 10fold, uden de har forbedret deres image. Eller også har PR-folkene simpelthen sagt op i erkendelse af, at nogle opgaver bare ikke kan løses.
Greyline
05-07-2006, 05:25 PM
Det jeg ikke forstår, det er at de bare må vade ind i huset, uden at banke på. Det er sku' da ikke politet, det er blot nogen snottet advokater! Så vidt jeg har set, så banker selv politiet på inden de sparker døren ind :P
ibsen
05-07-2006, 07:47 PM
Måske lidt svært og hører når man sover :)
jefutte
05-07-2006, 08:26 PM
Måske lidt svært og hører når man sover :)Jeg vil nu stadig betegne det som indbrud... :?
Goelle
05-07-2006, 11:26 PM
Mikkelmus > Det vil jeg sq gerne være med til - velogmærket hvis jeg får min madpakke ^^ :lol:
http://www.jschluter.com/default.asp?under=true&lockID_2=35
Der er nogen af dem og en hurtig G søgning hjælper også.!!
En side hvor der vises ansigterne af disse uværdige individer, synes jeg et eller andet sted er for meget spild af net plads. På den anden side kunne det være ok.!
Dog skal det ikke være en undskyldning til at begå nogen form for selvtægt..!
Det vil ikke andet end skade…!
mrbeautiful
05-08-2006, 11:45 AM
En side hvor der vises ansigterne af disse uværdige individer, synes jeg et eller andet sted er for meget spild af net plads. På den anden side kunne det være ok.!
Det vil ikke gøre andet end skade…!
Du skrev det her hvis du skulle være itvivl^^ :P
Johan Schüter VS T-Boy (http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=Johan+Schl%FCter&word2=T-boy)!
Så er den sag vist afgjort ;)
SuperNeo
05-08-2006, 02:58 PM
Det vil ikke andet end skade…!
Selvtægt ?
Nej, vil bare råbe efter dem på gaden, spytte i deres fastfood og lade dem vide at janteloven også gælder dem.. ha ha
DomaZ
05-08-2006, 03:28 PM
i bund og grund kunne man vel tage nogle screenshots af dem og de materialer som de lokker med, og bruge samme procedure på dem... vel ogmærke man fik nogle "kloge" mennesker til det der bare kunne snakke løs... en låsesmed kan man altid finde... og it-eksperter burde heller ikk være noget problem at finde for "piraterne"...
duskeren
05-08-2006, 04:46 PM
Den kære knægt ahr lavet et stykke smukt musik, som IKKE er copyrightet på NOGLE måder, så i kan frit dele den på DC++, SHARE!, winNY, winMX, Kazaa, Emule, Shareaza, Bittorrent, FTP osv osv osv, uden chance for at blive snuppet i det, og få bøde :P
http://serv3.duskeren.dk/t-boy.-.free.rar
Jeg har smit den på min ene server, men ved dog ikke hvor længe jeg lader den ligge. GET IT WHILE ITS HOT!
( den er btw også delt på Nordic-T.org (torrent) )
- Så har folk lidt at glæde sig over.
Mollerz
05-09-2006, 08:21 AM
Nu ligger den også ved mig.. :)
http://mollerz.dk/t-boy.-.free.rar
Jeg blev kontaktet af TV AVISEN, de vil gerne lave et indslag omkring dette. Det kommer eftersigende (Sagde journalisten til mig) i TV AVISEN i aften!! MikkelMus der er Admin af Nordic T har fået besked, og det går gennem ham.
jefutte
05-09-2006, 03:14 PM
Så kom APG's 'nyhed' også.
AntiPiratGruppen slår til mod BitTorrent 9. maj 2006
Forbuds- og bevissikringsforretning mod pirat i København
Den 3. maj 2006 gennemførte AntiPiratGruppen en forbuds- og bevissikringsforretning mod en pirat i København, der i længere tid havde distribueret en større mængde film ved brug af peer-to-peer-systemet BitTorrent.
Ved bevissikringen i piratens hjem tidligt om morgenen fandtes ikke blot en computer, der var tilsluttet BitTorrent og hvorfra, der blev distribueret filmværker, men også en større mængde fysiske kopier af film i dvd-format. Piraten erkendte, at havde foretaget de ulovlige handlinger og indvilligede i at de digitale kopier af film blev slettet og at de fysiske kopier blev beslaglagt med henblik på destruktion. Piraten kan nu se frem til et erstatningskrav fra AntiPiratGruppen.
Aktionen den 3. maj er en af de første i AntiPiratGruppens indsats mod det meget anvendte BitTorrent-system og er et udtryk for at AntiPiratGruppen løbende må reagere på den tekniske udvikling inden for peer-to-peer-systemer.
Delgado
05-09-2006, 08:52 PM
Aktionen den 3. maj er en af de første i AntiPiratGruppens indsats mod det meget anvendte BitTorrent-system og er et udtryk for at AntiPiratGruppen løbende må reagere på den tekniske udvikling inden for peer-to-peer-systemer.
Ekstraordinært møde hos APG optaget med skjult mikrofon.
Mødeleder: Ja, jeg har indkaldt jer her til møde omkring nogle meget vigtige sager. Vi har analyseret brugen af musik og download, og er kommet til den konklusion, at vi må nedlægge alt P2P...
Mand med spag stemme: Jamen, kan man det?
Mødeleder: Hold nu k... Dernæst er vores mål at nedlægge internettet. Det ødelægger vores distributionsform!
Mand med spag stemme: Jamen, ville det ikke være bedre at udnytte teknologien i stedet for at bekæmpe den?
Mødeleder: Nogen her, som gider få den mand ud herfra? TAK! Her er ikke tid til nytænkning! Nå, hvor kom jeg fra... jo, er alle enige? Enighed over hele linjen? Godt. Ok, lad os så tage første punkt: Nedlæggelse af P2P. Først vil jeg foreslå... (her løb det analoge bånd desværre ud, men det er jo så op til den enkelte at forestille sig fortsættelsen...)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.