Se fuld version : piracy is stealing?
Hmm... vidste ikke hvor jeg skulle poste dette... Nevermind
Her den anden dag var jeg ude og købe en sæson af the simpsons. da jeg puttede den i dvd afspilleren kom der en pirateri advarsel hvor der stod noget i nærheden af "piracy is stealing". jeg troede da at pirateri lige netop ikke var at stjæle. må de godt sige det?
Hvis jeg var tyv ville jeg være træt af at blive sat i bås med mig :lol:
Noloxs
05-04-2006, 10:17 PM
man må sige hvad man vil i den her verden stort set ;):P
Du skal ikke tro på alt hvad du ser i fjernsynet.. ;)
Specielt når afsenderen er RIAA.. (Mener det er dem der har fået lavet det spot du snakker om..)
Specielt når afsenderen er RIAA.. (Mener det er dem der har fået lavet det spot du snakker om..)
Hmm... kan man ikke få en dvd afspiller der kan springe over det ligesom slysoft anyDVD?
Det irriterer mig hver gang jeg ser dvden.
Det ER at stjæle.
Bare fordi det er rippet og lagt ind på computeren, er det stadig at stjæle.
Jer der siger det ikke er at stjæle, hvad er jeres grundlag for at sige det?
bornpirate
05-07-2006, 12:09 PM
det er jo ikke at stjæle når den/det originale cd/enkelte nummer stadig er intakt. vi er kopister, ikke tyve. end of discussion.
deadcell
05-07-2006, 12:34 PM
Hmm... kan man ikke få en dvd afspiller der kan springe over det ligesom slysoft anyDVD?
Det irriterer mig hver gang jeg ser dvden.
Du kan da bare trykke på >>...
bornpirate
05-07-2006, 02:13 PM
du kan godt få det væk ved at strippe det, men hvem gider at bruge timer på at strippe matrialet, hvs det du bare skal se på det der "piracy is stealing" i 5 sekunder?
du kan godt få det væk ved at strippe det, men hvem gider at bruge timer på at strippe matrialet, hvs det du bare skal se på det der "piracy is stealing" i 5 sekunder?
Det varer omkring 1 min. og det driver en til vanvid.
Nej det kan man ikke. en DVD er et lille computer program og den er programmeret til man ikke kan springe over det....
Hvad med "menu"?
Ellers lav en kopi. Det gør jeg hvis deres "du må ikke kopiere det, du har betalt for"-pis bliver for irriterende.
deadcell
05-07-2006, 06:59 PM
Nej det kan man ikke. en DVD er et lille computer program og den er programmeret til man ikke kan springe over det....[/quote]
Jeg kan i hvert fald godt... :?
Nej det kan man ikke. en DVD er et lille computer program og den er programmeret til man ikke kan springe over det....
Hmm... hvilken dvd afspiller har du?
deadcell
05-07-2006, 09:04 PM
Jamen enten skal du trykke på >> eller "MENU" knappen. Jeg kan altså altid spole væk fra det.
Jamen enten skal du trykke på >> eller "MENU" knappen. Jeg kan altså altid spole væk fra det.
ved mig kommer der sådan en hvid hånd oppe i hjørnet der viser stop hvis jeg prøver
kredeeh
05-07-2006, 10:18 PM
ved mig kommer der sådan en hvid hånd oppe i hjørnet der viser stop hvis jeg prøver
Præcis det samme med mig :? .
mrbeautiful
05-07-2006, 10:25 PM
Har selv set de "reklamer" sætter mig bare godt til rette og grinder ad hvir "dumme" de amerikanere er..
Men har selv oplevet at man både fik den der "stop hånd" og at jeg kunne... Har ingen forklaring på det.
ZOOLSAN
06-07-2006, 02:26 PM
Hvorfor ikke bare lave et eller andet mens den pisse ireterende reklame eller hvad det nu er.
Man kunne lave kaffe hente en pilsner eller gå på lukum og pisse på det hele. :)
igen et eksempel på at de eneste antipiraterne straffer er folk der har købt produkted lovligt(ligesom DRM)
hvis det skete for mig ville jeg gå ned i butikken og forlange mine penge tilbage.
girafhals
06-08-2006, 12:21 PM
Det ER at stjæle.
Der er vældig stor forskel på at "nakke" en dvd i en butik, end at downloade dvd'en. De fleste pirater køber også hvad de kan lide ;)
the-black-pirat
06-08-2006, 01:24 PM
Det ER at stjæle.
prøv hør her... Jeg deler et æble og byder dig et stykke okay forstår du det nu?
deadcell
06-11-2006, 09:55 PM
I må meget undskyld hvad jeg har sagt i denne tråd. Det passer ikke.
Man kan ikke trykke >> hvis det er en original DVD. Det var fordi jeg havde prøvet det på mine brændte DVDér.
Det ER at stjæle.
Hvad er dit grundlag for at sige det er?
Hvis jeg kopierer en film som du har købt, har du så, eller har du så ikke den originale film bagefter?
Er den så stjålet eller kopieret.
Så er der nogle der siger at en kopi er et mistet salg, heller ikke sandt, jeg ville aldrig nogensinde købe de 15000 musiknumre jeg ligger inde med.
Hvis Scary Movie 4 ikke var tilgængelig på nettet ville jeg aldrig have set den, for gider ikke bruge penge på den.
Derfor er en kopi = et potentielt mistet salg.
Basta.
:)
Lundse
06-27-2006, 02:59 PM
To ting (her i min første post):
For det første DVD-aspillere som ikke kan springe over eg. antipirat beskeder og reklamer: det er helt igennem sindsygt at man køber maskiner som med vilje er designet til at fratage en det valg. At industrien på den måde skal bestemme hvad min DVD skal kunne er jo vanvid - ejer jeg den eller ej?
Svaret er selvfølgelig at man ikke ejer hverken sin afspiller, DVD-film eller Itunes musiknumre - man har visse rettigheder til at bruge dem (og ikke dele dem). Det er en del af samme sygdom som inficerer eg. musikbranchen, nemlig en holdning til og forståelse af rettigheder omkring information.
Hvilket bringer os til den der 'trailer' imod tyveri: jeg antager det er denne her:
You wouldn't steal a Car.
You wouldn't steal a Handbag.
You wouldn't steal a Mobile Phone.
You wouldn't steal a Movie.
Movie Piracy is Stealing.
Stealing is Against the Law.
Piracy. It's A Crime.
Som jo er et smukt stykke programmering af befolkningen. Tænk lige over hvor mange penge der går til hvert år at bilde folk ind at kopiering er det samme som tyveri, og hvor få der går til det modsatte. Samtidig besluttes definitionerne bag om ryggen på befolkningen mens små interessegrupper prøver at få ørenlyd.
Forestil jer denne her:
Hvis der stod en fed øse på gaden og du havde en knap på din mobiltelefon der kunne lave en magen til på 5 min. ville du så trykke på den? Ville det være at stjæle? Ville man ikke forvente at Ferrari fandt en anden måde at sælge bil(designs) på hvis det var muligt.
Samme med "Handbags, Mobile phones and Movies".
Hvor sygt skal et samfund være hvis det sætter restriktioner på hvem der må eje noget uden det skader andre?
Faktum er at teknologien har overhalet vores måed at tænke information (som ting, hvilket var absurd fra starten). Vi må finde nye måder at gøre det værd at lave eg. musik (jeg foreslår i flæng live-koncerter, mechandise, ens navn på hjemmesiden som støtteperson, fanklubber, release-ware der bliver udgivet når kunstneren har fået en hvist antal penge).
Med venlig hilsen (på trods af sure opstød),
Kristian Lund
You wouldn't steal a Car.
You wouldn't steal a Handbag.
You wouldn't steal a Mobile Phone.
You wouldn't steal a Movie.
Movie Piracy is Stealing.
Stealing is Against the Law.
Piracy. It's A Crime.
cielorosso
06-27-2006, 08:45 PM
Det ER at stjæle.
Det er skam vor egen lovgivende forsamling, der tilbage i 1930, lod det bekende i lovform:
Straffelovens § 276, 1. pkt.: (mine fremhævelser)
"For tyveri straffes den, som uden besidderens samtykke borttager en fremmed rørlig ting for at skaffe sig eller andre uberettiget vinding ved dens tilegnelse."
Skaery
06-27-2006, 09:02 PM
Downloading pirated movies is stealing (http://video.google.com/videoplay?docid=2058650006788128918&q=piracy+is+stealing)
Piracy Stealing DVDs is bad!!! (http://video.google.com/videoplay?docid=-8878142376577169017&q=piracy+is+stealing)
downloading is bad (http://skaery.dk/crap/downloading_is_bad.flv)
Shade
05-31-2007, 03:27 PM
Der står ikke "Piracy is stealing".. efter alt deres moralske lort om at du ikke ville stjæle en bil osv..
så står der "Buying pirated movies is stealing"
:shock:
Sir_Tigerdyret
05-31-2007, 04:52 PM
Det er skam vor egen lovgivende forsamling, der tilbage i 1930, lod det bekende i lovform:
Straffelovens § 276, 1. pkt.: (mine fremhævelser)
"For tyveri straffes den, som uden besidderens samtykke borttager en fremmed rørlig ting for at skaffe sig eller andre uberettiget vinding ved dens tilegnelse."
Til at starte med, hvis du kopiere en film overtræder du som udgangspunkt kun ophavsretsloven § 76 eller § 77, og dette er ikke tyveri, men en ophavsretskrænkelse.
http://www.politi.dk/da/borgerservice/straffeattest/straffeattester[/URL]
Særlig grove overtrædelser kan dog ende i straffelovens § 299b... men her taler vi kommerciel pirateri i meget stor skala.
http://www.themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/lovsamling/straffeloven_indholdsfortegnelse.html (http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20060076329-REGL)
Så som det fremgår er det ikke tyveri ... men en ophavsretskrænkelse ... og derved for 99% vedkommende ikke en straffelovsovertrædelse ... hvilket så vidt jeg har forstået betyder, at den ikke kommer på straffeattesten (hvis den gør vil jeg meget gerne høre det) ... hvilket tyveri af et stykke sæbe i det lokale supermarked gør.
[URL]http://iwww.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/B20010021805-regl
(Se bilag 4)
LoveWarez
06-02-2007, 06:56 PM
Tjek lige post-dates.
Shade tog lige et ét års gammelt emne op.
Tror ikke cielorosso er her mere. :)
the-black-pirat
06-03-2007, 12:19 AM
Det da fint LoveWarez :b
kan i komme med nogle flere modagumenter for det ikke er at stæje... gerne noget med paragraffer. min klasselærer fatter brik ;)
Sir_Tigerdyret
06-03-2007, 01:25 PM
Tjek lige post-dates.
Shade tog lige et ét års gammelt emne op.
Tror ikke cielorosso er her mere. :)
Du kunne ikke komme med et link til det du taler om ... eneste jeg kan finde fra ham på området er:
og han kan pålægges strafferetlige sanktioner jf. ophavsretslovens kapitel 7.
Istedet for alle disse søgte argumenter, kunne vi så ikke bare blive enige om, at man er kriminel hvis man overtræder gældende lov?
Hvis man søger efter cielorosso får man kun 8 hits inden for det sidste 1 år ... og det er umiddelbart ingen af dem.
Der er dog en meget spændede diskusion mellem The Chief og Excile her:
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=71053
thedbp
06-03-2007, 09:23 PM
Det ER at stjæle.
har du nogen sinde sendt en ringe tone til en anden eller fået sendt en? det er nøjagtig det samme! :) bare for at du kan se det i det regtige perspegtiv
Pzoco
06-11-2007, 10:14 AM
Præcis det samme med mig :? .
Drenge.. I skal SPOLE og ikke skifte CHAPTER
Min gider ikke skifte chapter fordi så får jeg også en hånd oppe i hjørnet, men spol frem istedet, de fleste DVD maskiner kan spole med 16* som er forholdsvis meget, andre kan med helt om til 32* (Kan min bare ikke :D)
Her er så den nye anti piracy film fra RIAA :grin:
http://www.filecabi.net/video/Anti-Piracy_Ad.html
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.