Se fuld version : Antal på dømte i DK.
hey. ville lige høre om der er nogle der hved hvor mange det er som er blevet dømt i danmark for at downloade? for jeg har fået fortalt på et tidspunkt at der ikke var nogle der var blevet dømt, men har så læst at der var en der skrev at der var blevet dømt 1. og nogle skriver vist flere, så er der nogle der kender tallet?
Klawz
04-24-2006, 08:27 PM
Der er efter vores oplysninger 3 sager om ikke-kommerciel brug af P2P-netværk som er afgjort ved domstolene.
De to første er fra net-parties, hvor en blev frikendt og en blev dømt. Det er muligt fordi det skete ved to forskellige domstole.
Den sidste sag er fra Viborg i januar i år, hvor en person blev dømt på baggrund af screenshots, men hvor han ikek dukkede op for at afgive forklaring, hvilket "kommer ham tilskade" ved domsafsigelsen - sagen danner altså ikek præcedens.
Hertil kommer et antal domme mod indehavere af hjemmesider, som har linket eller tilbud download af musik.
ok. lige det jeg ville vide. Tak :D
ArabAttack
04-27-2006, 08:21 AM
Det var godt nok ikke mange dømte. Hvad er det så lige APG bruger deres penge på? :)
jefutte
04-27-2006, 08:35 AM
Det var godt nok ikke mange dømte. Hvad er det så lige APG bruger deres penge på? :)Skræmmekampagner ;) - Og at sende erstatningskrav ud til folk, som (efter hvad jeg har opfattet?!) ikke har den store virkning på folk der læser herinde :)
Ja. de tjener jo kun på folk som ikke hved hvad de skal gøre, og så betaler bøden.
Gaffa_Tape
04-28-2006, 04:20 PM
Tænk de sidste par og 200 krav de sendte har kostet over 800 kr. i porto :P
tictac
08-17-2006, 02:15 PM
Jeg trode bare at APG var noget privat noget, som brugte tid på at anmælde uskyldige pirater til myndighederne.
tager jeg fejl, eller er der noget om snakken?
Klawz
08-17-2006, 09:06 PM
APG er en privar organisation, men de anmelder sjældent noget som helst til myndighederne - politiet vil nemlig ikke prioritere disse sager.
Derfor kører APG private sager ved domstolene - dvs. civile søgsmål.Hvis du bliver dømt ved en sådan retssag kommer det f.eks. ikke på din straffeattest.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.