PDA

Se fuld version : Videns-motorvejen

fisker22
04-18-2006, 11:52 PM
I dansk politik er der lie nu ved at ske en holdningsændring i forhold til love der er håbløst ude af trit med hvordan praksis fungerer. Det er selvfølgeligt IKKE fildeling og egendomsret jeg tænker på, men retten til at kører hurtigt på de danske veje.

Det sjove ved den sag er at alle statestikker siger at der kommer flere dræbte og flere tilskadekomne ud af det når man sætter farten op. Men alligevel ønsker regeringen og stort set resten af folketinget at ændre hastighederne på nogle udvalgte veje i danmark.

selve historien er godt nok noget kedelig, men den fortæller at man politisk set er villigt til at ændre regler og love så de kommer til at passe til virkeligheden. Og at man gerne trodser grundigt underbyggede statestikker for at få en sådan lov igennem, da holdningen i befolkningen er for sådan en sag.

Hvis man overfører det til pirateri/vidensdeling, så kan man sige at det ville komme til at betyde en enormt meget for samfundet hvis man fra politisk hånd erkendte at slaget er tabt, og at holdningen i befolkningen ikke er den samme som APG og kulturministeriet gør udtryk for.

Jeg har ikke svaret på hvordan en evt. lovgivning og håndhævelse af de nye love skulle se ud, men det ville revolutionere det danske samfund i en for mig at se positiv retning.

SAN
04-19-2006, 12:26 AM
Nu er det jo ikke de veje med mange uheld man vil sætte fart grænsen op på, men dem der i forvejen tilnærmelsesvis ligner moterveje, hvor der ikke er risiko for at der løber børn ud på vejen.
De statestikker der viser at højere fart = flere uheld, er jo nok baseret på højere fart over alt, og ikke kun på nogle få steder.

nå men det var vist en smule offtopic, da det jo vel egentligt skulle handle om ophavsrretslovene, og om der vil ske noget i samme stil med dem...

Penis
04-20-2006, 12:36 AM
Jeg er uenig i, at de nye toner går ud på at tilpasse sig virkeligheden. Det er mere en øvelse i at please de store vælgergrupper. De store vælgergrupper kan godt lide efterløn, nye hofter, samtalekøkkener og hjemsendte flygtninge. Fildeling er nok mere et hit hos de unge, som jo kun udgør en lille vælgergruppe. Men med tiden kan det være, at det bliver anderledes, for fildeling er gratis og gratis=godt hos hr. og fru jensen.