Se fuld version : Kan vi ikke bare lave vores eget internet i Danmark.
wifimanden
04-18-2006, 04:24 PM
Da jeg efterhånden er blevet så træt af TDC.. fik jeg en ide udfra teorien ved bittorrent.
Da der nu snart står en Wifi box i hver hjem og teknologien bare bliver bedre hele tiden. Hvorfor så ikke få alle disse til at tale sammen, og dermed skabe et stort lokal netværk.
Vil det være så svært???
Da jeg går ud fra at der er en masse mennersker herinde med kendskab til teknologi. Så ville jeg lige hører jeres mening.
Lyder cool, men tror det er ret vanskeligt i praksis, og der er jo også strækninger mellem diverse byer hvor der ikke er huse, hvad gør man så der? Og desuden kan man jo heller ikke få forbindelse til servere i andre lande på denne måde, men det er da stadig en meget god idé, ikke i stedet for internettet, men nærmere sammen med internettet..
Forresten velkommen til Piratgruppen
Rækkevidden er alt for dårlig. I betragtning af at jeg ikke engang kan bruge det trådløse netværk når jeg sidder i forhaven bliver det ret svært at få det til at virke mellem naboerne og undertegnede, fx.
Det vil næppe virker andre steder end i lejlighedskomplekser, og der er der alligevel allerede indlagt hurtigt internet de fleste steder.
//michael
Lemon
05-15-2006, 09:13 AM
Rækkevidden er alt for dårlig. I betragtning af at jeg ikke engang kan bruge det trådløse netværk når jeg sidder i forhaven bliver det ret svært at få det til at virke mellem naboerne og undertegnede, fx.
Det vil næppe virker andre steder end i lejlighedskomplekser, og der er der alligevel allerede indlagt hurtigt internet de fleste steder.
//michael
Man kan sagtens lave et 4km link med almindeligt Wi-Fi udstyr.. så bare fordi din antenne ikke rigtig rækker til din egen grund betyder det jo ikke at mulighederne er udslukkede.
Det handler bare om at finde løsninger. I Seattle har de et netværk der strækker sig over 100km2 skabt af private, med udstyr du selv kan købe på nettet.
Det handler bare om at finde løsninger. I Seattle har de et netværk der strækker sig over 100km2 skabt af private, med udstyr du selv kan købe på nettet.
Det må da være med udstyr, der ikke er lovligt i Danmark/EU?
Det er også ærgerligt, at ingen hoteller (heller ikke i usa) har det udstyr du snakker om, for der er signalet også ofte mangelfuldt :(
//michael
Da jeg efterhånden er blevet så træt af TDC.. fik jeg en ide udfra teorien ved bittorrent.
Da der nu snart står en Wifi box i hver hjem og teknologien bare bliver bedre hele tiden. Hvorfor så ikke få alle disse til at tale sammen, og dermed skabe et stort lokal netværk.
Vil det være så svært???
Da jeg går ud fra at der er en masse mennersker herinde med kendskab til teknologi. Så ville jeg lige hører jeres mening.
Der er også et andet problem. Hvis alle har et fælles netværk betyder det at man også kan gå ind på andres computere og misbruge dem. et andet ting hvad med IP adresse på de tusinde brugere...?? et lokalt netværk med en almindelig router ville kun køre med 255 brugere og de fleste har ikke råd til at købe en mega dyr udstyr......
H3mulen
05-16-2006, 12:22 AM
For snart et års tid siden læster jeg i min fars Ingeniøren at man var ved at komme på trapperne med en måde at sende pakker på der kunne sendes på afstander over 100 km (mener jeg det var). Man regnede med at man med dette ville kunne komme til at have wireless stort set overalt.
Så mon ikke der lige går et par år, så er vi ved at være der...?
evt. kig på http://ing.dk/
bjarkekr
05-18-2006, 09:37 AM
nu går jeg selv rundt og sætter wifi op på campingpladser, og ved derfor lidt om sagen...
Med lovligt udstyr er det ikke muligt at nå meget mere end 150-200 meter. Og skal man meget langt kræver det for det første retningsbestemte antenner, og line og sight... Det er ikke muligt at nå ud på 10km. eller mere uden line of sight... Så når de skriver på en antanne at den kan nå f.eks. 3km, er det med line of sight.. og det er ikke en alm. bærbars antenne der så kan modtage signalet derude, det er en anden antenne af samme kaliber.
I stedet for wifi, skulle man nok kigge på wimax, der begynder at blive udbredt i forskellige byer nu. se evt. på http://www.orza.dk/
det kommer jo ikke til at fungere, når alle har samme ip. men det kunne da være fedt, for hvor skulle AGP så finde dem der downloade.
kilobyte
05-21-2006, 04:42 PM
nu går jeg selv rundt og sætter wifi op på campingpladser, og ved derfor lidt om sagen...
Med lovligt udstyr er det ikke muligt at nå meget mere end 150-200 meter. Og skal man meget langt kræver det for det første retningsbestemte antenner, og line og sight... Det er ikke muligt at nå ud på 10km. eller mere uden line of sight... Så når de skriver på en antanne at den kan nå f.eks. 3km, er det med line of sight.. og det er ikke en alm. bærbars antenne der så kan modtage signalet derude, det er en anden antenne af samme kaliber.
I stedet for wifi, skulle man nok kigge på wimax, der begynder at blive udbredt i forskellige byer nu. se evt. på http://www.orza.dk/
orza.dk? siger Basse Bergqvist dig noget? Se evt. diskussionerne på http://www.newz.dk/forum/item/63084 og http://hol.dk/traad.asp?fID=16&tID=310103
For at opsummere så har Basse Bergqvist tidligere drevet "tvivlsomme" forretninger, der gerne snød kunderne (som dixinet). Orza.dk virker heller ikke særligt seriøst.
Siden påstår at have sat udstyr op i ButlerNetworks master. ButlerNetworks siger imidlertid at de ikke har noget samarbejde med Orza. Orza har altså ingen master...
Siden påstår også at Orza er medlem af WimaX Forum, men de står imidlertid ikke på deres medlemsliste (Basse gav vidst en forklaring på det et eller andet sted).
Desuden mangler der en submit knap (og form action) på Investorer og Min Orza indlogningssiderne.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.