PDA

Se fuld version : Freenet 0.7 Alpha 1 ude

john123lennon
04-16-2006, 06:11 PM
Ja tænkte det var på tide med noget som faktisk handlede om anonym fildeling under emnet :).. Det nye freenet er ude http://freenetproject.org/ har ik selv prøvet det. Men det er vidst lavet helt om så det skulle være F2F og så lave gigantisk darknet :)... Nogen der har prøvet det og ku fortæl mig om det vær at bruge tid på??

Blaugrana
04-18-2006, 01:01 PM
Skal lige kigge på det.

EDIT: Fatter ikke lige hvordan man bruger det program?

john123lennon
04-18-2006, 05:08 PM
Ja det nok ik helt enkelt endnu, jo os kun alpha... Hmmm deres side ser ud til at være i uorden, men man kan åbenbart godt download med det her link http://downloads.freenetproject.org/freenet-pre-07-alpha-nojava.exe

john123lennon
04-18-2006, 05:13 PM
EDIT: Fatter ikke lige hvordan man bruger det program?

Ideen er at man ha forbindelse til folk man stoler på. Så du har altså forbindelse til dine venner som så har forbindelse til deres venner osv osv. Tilsidst sku man så kunne danne et gigantisk netværk. Så man kan nå alle, selfølgelig med bedre hastighed til sin vens ven end til sin vens vens vens vens ve........ Det er vidst det man kalder et darknet og det smarte ved det er jo at du kun forbinder til folk du stoler på, og du kan derfor være sikker..

Kan godt være det ik var svar på "hvordan man bruger programmet men vel egentligt meget godt at skriv på tråden så folk kan se hva det handler om :)

SAN
04-18-2006, 06:47 PM
Ja det nok ik helt enkelt endnu, jo os kun alpha... Hmmm deres side ser ud til at være i uorden, men man kan åbenbart godt download med det her link ...
er deeplinks ikke banlyst? eller er det kun til torrents?

john123lennon
04-18-2006, 06:52 PM
er deeplinks ikke banlyst? eller er det kun til torrents?
arj er du ik lidt sart... er vel iorden vis det er lovligt... Jo kun fordi lovgivningen er lidt uklar med deeplink men så længe du linker til noget lovligt er det da ligemeget

SAN
04-18-2006, 06:56 PM
hmm måske, men det er jo også noget med at siden hvor man henter hvad end det er, jo ikke får nogen form for credit for filen i form af reklame gennem bannere og sådan noget på denne måde, men det var også et spørgsmål, jeg ved ikke hvad reglerne er (og nu snakker jeg regler fra PGs side, ikke folketinget)

john123lennon
04-18-2006, 08:34 PM
hmmm der er vel ik någet galt moralsk... de har jo ingen side såååååå. iværtifald ik nogen der virker... sååå du tar jo ingen brugere fra dem :).... og så det open source ect ect så der ville ik engang være någet galt vis jeg snuppede programmet og lagde op på min egen side og lod folk downloade det.

SAN
04-18-2006, 09:05 PM
Nej du har ret. Men regler pleger jo ikke at tage højde for særtilfælde, ligemeget hvad vil jeg dog give dig ret i at der ikke er noget galt i dette link, tænkte nok lidt for generelt før...