Se fuld version : FTP hjælp
djdark
03-06-2006, 10:35 PM
nogle som gider at hjælpe mig med at få en FTP server igang?
jeg har fået forwarded min router og jeg bruger bulletproof server men serveren er stadig ikke oppe selv om der står den er connected.....
firefox siger "the session timed-out"
nogle som kan hjælpe?
PackedManiac
03-06-2006, 10:45 PM
Prøv at bruge et FTP program såsom FlashFXP og log på din server med det program (eller lignende). Det lyder som om du er logget på, men at den server du har sat op, smider den bruger som har logget på af (dvs dig) fordi du har logget på i for lang tid...
Som sagt brug en FTP klient til at logge på din server i stedet for en browser, jeg bruger smart-FTP...
Jeg prøvede også med en browser først, uden videre succes..
djdark
03-07-2006, 06:46 PM
tjaa problemet er at jeg godt kan komme på min server andre kan ikke...
frolle
03-09-2006, 09:11 AM
Du kan prøve at åbne port: 21,22,44
Brutus
03-09-2006, 03:38 PM
Efter min mening må det nu være nok at åbne port 20 og 21.
Legodame
05-24-2006, 12:59 AM
Hei
Jeg har samme problem. Jeg har fulgt denne artikel http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=158 , men jeg er den eneste der kan komme ind.
Hvordan åbner jeg porte, hvis det er det der skal til?
I skal give lidt mere information. Man kan bare ikke besvare jeres spørgsmål udfra ingenting.....
Du siger at andre kan ikke logge på men du kan...så betyder det at du ikke har forwardet porte (hvis det er sådan så vil din IP se ud sådan: 192.168.x.x eller 127.x.x.x)
@Legodame
Hvad for en router har du? Kan du se det? man kan ikke besvare det medmindre du giver oplysninger...
Legodame
05-24-2006, 01:35 AM
Jeg beklager den manglende information. Jeg har ingen erfaring med ftp-servere, så jeg har umiddelbart hverken lingo eller know how til at uddybe problemet præcist.
Jeg har som sagt fulgt artiklen fra ovenstående indlæg, og der står ikke noget om at forwarde porte, så vidt jeg kan se. Ip'en starter dog hverken med 192.168 eller 127. (jeg går ud fra at x'erne stod for 'vilkårlige tal'), men med 169.254...
Med hensyn til router kan jeg desværre ikke se, da jeg sidder på en delt linie i en opgang, og derfor ikke har nogen router i min lejlighed.
Håber det hjælper lidt
på forhånd tak
jefutte
05-24-2006, 08:39 AM
Har i husket at sætte jeres firewall til at acceptere forbindelse på port 21? Det er firewall i routeren, windows firewall (hvis den er slået til) og jeres Anti virus programs firewall.
Legodame
05-24-2006, 10:36 AM
Hei
Nu har jeg slået windows-firewall'en fra, og min software firewall står, så vidt jeg kan vurdere, også til at acceptere forbindelse gennem porte. Andre kan alligevel ikke logge ind.
Hvis det er routeren, der skal gøres noget ved, har jeg et problem, da jeg ikke fysisk kan komme til den. Er der noget at gøre ved det?
Legodame
05-24-2006, 10:44 AM
Forresten. Min software firewall (Kerio Personal Firewall) nævner intet om specifikke porte. Det jeg har gjort er at sætte 'Gateway mode' til, hvilket der står den skal hvis computeren bruges til 'internet file sharing'. Er det tilstrækkeligt, eller skal der andet til?
Roflpopz
05-24-2006, 03:37 PM
Efter min mening må det nu være nok at åbne port 20 og 21.
Er det ikke bare nok at åbne port 21? Jeg har aldrig åbnet port 20, og det har stadig fungeret uden problemer.
Legodame
05-24-2006, 04:08 PM
Men hvordan åbner man porte. Det kunne være rart at vide. :oops:
Men hvordan åbner man porte. Det kunne være rart at vide. :oops:
Det er jo det. Du siger at du ikke kan se eller finde routeren. Hvem administrer dit forbindelse?Er det et fælles internet forbindelse? Hvis ja så skal du spørge netværk administratoren om han kunne åbne pporte...ellers tror jeg at du skal lige prøve at slukke alle firewals og prøve at logge på.
Det er umuligt at sige hvordan man åbner et port hvis man ved at der er router (som du IKKE kender navnet på) mellem dit computer og internettet... men prøv lige og sluk for alt sikkerhed på dit computer...og log på...
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.