PDA

Se fuld version : RE: Ubetydelig dom i fildelingssag

PackedManiac
02-04-2006, 12:18 AM
Jeg synes ikke at dommen er så ubetydelig, som Piratgruppen hævder den er. Jeg kan ikke rigtig se forbindelsen mellem ikke at dukke op og så 1) dommen der blev afsagt og 2) beviset der, i form af et screenshot, formoder jeg, blev fremlagt.

At der så ikke blev afgivet forklaring fra tiltaltes side, betyder det virkelig det store, jeg formoder dommeren har set beviset... eller? Jeg er ikke jura-studerende eller advokat...

Klawz
02-04-2006, 09:09 AM
Dommen er naturlig ikke ubetydelig for den tiltalte som bliver idømt både bøde og erstatningspligt.

Men da dommen ikke danner præcedens, har den ikke betydning for retsstillingen, og dermed er den (groft sagt) ubetydelig. Det er naturligvis delvist en politisk vurdering, som skal holdes op imod APGs pressemeddelelse, hvor de skriver at nu har de fået rettens ord...

PastorBlabber
02-05-2006, 01:18 AM
Efter hvad jeg har forstået på jeres pressemeddelse, er sagen også ubetydelig fordi screenshotet slet ikke er indgået som bevis, men at det var bevis nok for at rettet at han ikke mødte op.

Så derfor er der endnu slet ikke taget stilling til om screenshots fungerer som bevis i retten.

- Pastor Blabber

Klawz
02-05-2006, 03:12 PM
Jeg tror nu nok, at screenshotet er indgået som bevismateriale, men dommen siger ikke at det i sig selv er nok er til at dømmme en fildeler skyldig.

Det burde måske havde været mere klart.