PDA

Se fuld version : Skjule computer på LAN

jokkemokke
01-15-2006, 10:18 PM
Er der nogen der ved, om det kan lade sig gøre at skjule en Windows computer på et lokalt netværk, ikke bare netbios navnet, men også så den ikke kan pinges eller skannes efter?

Kort sagt, den skal være helt usynlig.

SAN
01-15-2006, 10:39 PM
Hmm brug af andres trådløse net uden at blive set?!? :wink: :P :wink:
Eller?!
Tja man kan jo deaktivere forbindelsen :wink:
Ved det desværre ikke!?! :(
Kunne ellers godt være nyttigt en gang i mellem..

Christian
01-15-2006, 11:06 PM
Er der nogen der ved, om det kan lade sig gøre at skjule en Windows computer på et lokalt netværk, ikke bare netbios navnet, men også så den ikke kan pinges eller skannes efter?

Ud fra det jeg ved, er det umuligt at skjule hvor data-pakkerne sendes til, og fra.

BeLLe
01-16-2006, 03:06 AM

Det er jo det en firewall gør. de fleste personlige firewalls (mener jeg) kan sættes op således at de ikke vil give noget svar på ping og at man ikke kan søge efter dem på netværket.

Ud fra det jeg ved, er det umuligt at skjule hvor data-pakkerne sendes til, og fra.

Det er nemlig helt rigtigt. når man besøger feks en webside må de data der bliver sendt frem og tilbage have både en afsender og en modtager adresse. modtager for at man kan finde ud af hvor den skal hen og afsender for at du kan få et svar (her websiden) tilbage.
Man kan så sidde og scanne ingående data og derved få ipadressen til alle dem der ser siden. det er dog ikke det store problem da folks ip adresse er almindelig kendt (alle sider du besøger kender den) og en hacker kan heller ikke bruge den til andet end at skyde efter din maskine i stedet for en anden.
og så er vi tilbage på firewall. den bskytter (stort set) mod det en hacker ville kune finde på at smide efter en almindelig bruger der ikke har gjort ham noget

Kokus fugl
01-22-2006, 08:37 PM
Men du kan sæt (Menner) $ forand din delte mappe´s navn. så skal de skrive stigen fx. \\belle\$film
menner jeg det er et styk tid siden jeg selv har brugt det. Ret mig vis jeg tager fejl.