PDA

Se fuld version : hjælp til at finde en bærebar der er bedre end den fra TDC

mia
01-07-2006, 04:08 PM
Hej. Min kæreste står og skal have en ny bærbar. Hun regner med at købe en bærbar acer fra TDC til en værdi af 6000 kr.
Stats:

*Platform: Mobile AMD Sempron™processor 3000+ med 128 kb L2 cache, AMD PowerNow!™technology og AMD HyperTransport™technology support

* 512 (2x256) Mb ram

* shared 128 grafikkort (delt)

* Skærm: 15”XGA LCD 1024 x 768 pixel

* Harddisk: 80GB ATA/100Optisk

* DVD brænder

* Wireless LAN: Acer InviLink™, 802.11b/g, Wi-FiCERTIFIED™, Acer SignalUptechnology

*Stik: 3 USB 2.0 ports, Ethernet (RJ-45) port, Modem (RJ-11) port Microphone/line-in jack, Headphones/speaker/line-out port, DC-in jack til AC adaptorExternal display (VGA) port, Type II PC Card slot
Software: Acer Arcade, Acer eManager (ePresentation, eRecovery og eSettings) Acer GridVista, Acer Launch Manager, Acer System Recovery CDNorton AntiVirus™, Adobe®Reader®, CyberLink®PowerProducer™NTI CD-Maker™
Lyd: Lydsystem med to indbyggede højttalere; SoundBlaster-Pro og MS-Sound kompatibelMB TransFlash
Batteri: 4 cells Li_ion
Mål: B364 x D279 x H33.9/38.9 mm
Vægt: 2.8 kg

Jeg ville blive glad hvis der var en der kunne tage et kig på statsne, og se om i kan huske om der findes nogen til den samme pris men bare bedre kvad angår kvalitet og ydelse :D

MVH.

Spiri
01-07-2006, 04:37 PM
Hvad skal bemeldte blærbar bruges til?

SRJ
01-07-2006, 04:44 PM
Hun regner med at købe en bærbar acer fra TDC til en værdi af 6000 kr.
Nej, til prisen 6000 kr. (Selve værdien er lavere.. :P )

Spøg til side.. Jeg ville personligt nok vælge noget andet en Acer, da jeg kender flere som er utilfredse med deres bærbare computere..

Her er nogle af syndromerne:
Skærmene bliver løse og vipper meget
Tasterne vil gerne gå i stykker
De kommer gerne et smut til Holland til reperation

Så jeg ville nok kigge mig om efter et andet mærke.. :)

mia
01-07-2006, 05:38 PM
SRJ>>

Tak for afvarlselsen, men har du nogle forslag til hvad det kunne være for en?

Spiri>>

Den skal hovedsagligt bruges til skole arbejde, hvilket betyder at den skal kunne køre følgende programmer samtidigt:

Msn
word
mathcad
firefox
paintshop

Men sagt med andre ord, så skal den helst være så kraftig som overhoved muligt til prisen. Den er ikke kun til studiet, og det gør ikke noget at den larmer lidt, som stærkere computere gør.

SAN
01-07-2006, 06:42 PM
og det gør ikke noget at den larmer lidt, som stærkere computere gør.
Hvis det er en man sidder med i sin klasse (nu ved jeg jo ikke lige hvad studiet går ud på) så kan det godt være irriterende at den larmer, ikke bare for en selv men også for dem der sidder ved siden af, husk at have dette med i dine overvejelser.. 8)

Blaugrana
01-07-2006, 06:53 PM
Den skal hovedsagligt bruges til skole arbejde, hvilket betyder at den skal kunne køre følgende programmer samtidigt:

Msn
word
mathcad
firefox
paintshop

Ja MSN er et meget vigtigt program til skolen ;)
Host er det ikke forbudt på de fleste skoler? host

Men syntes du skal tage et kig på edbpriser.dk der vil du ALTID kunne finde nogen som er billigere og bedre ;)
Hvad må dem max koste?

aL
01-07-2006, 07:31 PM
Hvis det er en man sidder med i sin klasse, så kan det godt være irriterende at den larmer, ikke bare for en selv men også for dem der sidder ved siden af, husk at have dette med i dine overvejelser.. 8)

110% enig! Der er ikke noget der kan forstyrre min koncentration som en laptop der bare står og kæmper for ikke at overophede..

Jeg lagde også stor vægt på batteri-tiden da jeg købte bærbar. Jeg syntes at det er rart at den kan holde strøm en hel forelæsning (ca 4 timer), uden at man skal til at kæmpe med de andre om fordele de stikkontakter der nu engang er.

Og MSN er da ikke forbudt nogen steder, er det? Hvis det er så kan man få et plugin der ændrer ikonet nede i tray og en "panik"-knap der minimerer alle MSN vinduer og ændrer ikonerne..

Nu kender jeg ikke mathcad, men er det ikke det mest krævende program af dem på listen? (Er Paintshop = Photoshop? For det kræver også en del)

Jeg købte min inde på www.zepto.dk . Der kan man selv sammensætte den osv, og man kan fravælge Win XP (man er vel pirat).

Jeg kender to fra mit studie der har Acer bærbare, og de er ovenud tilfredse med dem. Den ene havde også en Acer, før han udskiftede til en nyere af samme mærke.

mia
01-09-2006, 10:00 AM
Blaugrana>>

Jeg glemte lige at nævne at jeg allerede havde været på:

edbpriser.dk
merlin.dk
fona.dk
elgiganten.dk
og noget der hedder noget i nærheden bærbarpriser.dk

aL>>

Den skal selvfølgelig ikke larme som en gal, men det gør ikke så meget hvis det larmer som en acer.
Jeg har været inde på Zepto's hjemmeside, men jeg syntes ikke at jeg kan finde nogle der der er bedre og billigere.