PDA

Se fuld version : ICQ til fildeling

Panzerfaust
01-06-2006, 11:35 PM
Det er vel begrænset hvor mange der bruger ICQ længere her i DK, men så vidt jeg husker er der mulighed for fildeling via ICQ (i hvert fald ICQ Pro 2003b). Nogen som har erfaring med dette?

GhOstFaCE
01-07-2006, 11:01 AM
ja det var rigtigt godt til det engang da man kunne smide genveje til mapper i sin Shared Folder som så på den måde gav mappen en hav af filer der var i mange forsk steder på din HD(er) De lukkede dog af for dette af en eller anden grund og det er blevet ret dødt med p2p på ICQ siden

Men du har en shared folder stadigvæk som du kan smide filer i. Du definere så hvilken gruppe mennesker der må have lov til at kigge i din shared folder og så kan de ellers bare hente løs

Panzerfaust
01-07-2006, 01:17 PM
Menete nok der var noget om snakken. Hvor sikkert er det?

GhOstFaCE
01-07-2006, 11:41 PM
jeg ved ikke hvordan AOL (som købte ICQ) kører det men det er ren p2p. Det eneste AOLs servere modtager er et request på at få lov til at connecte til dig som de sender videre til dig hvor din client så kan vælge at godkende eller deny. Hvis du godkender bliver en IP til IP forbindelse oprettet (altså uden om deres server) og al fil transfer foregår samme vej.
Jeg har aldrig hørt om nogen der blev busted over det ("de" skulle enten have adgang til din liste over filer (ved at du giver dem lov) eller ved at AOL gav dem logs de kunne bruge (hvilket jeg ikke går ud fra sker))

Men som sagt jeg har ikke brugt ICQ shared folder siden AOL købte det og lavede systemet om så du ikke kunne dumpe genveje i shared folder