PDA

Se fuld version : bærbar der mangler grafik

wikkid
12-30-2005, 10:05 AM
Hey

Jeg har formattet en bærbar pc, uden lige at sikre mig jeg havde de nødvendige drivere liggende. Således mangler jeg drivere til grafikkortet. jeg har af omveje fået installeret lyden, man kan ikke finde ud af hvilket grafikkort der sidder i.

Hva gør jeg? PC'en er vel omkring 2 år gammel, og det er en Vega+ med en Athlon processer. Jeg mener at kunne huske det er en eller anden form for ATI kort, men har ikke kunnet finde noget på deres hjemmeside.

LoveWarez
12-30-2005, 11:18 AM
Hvad hedder din bærebar? Producenten plejer at ligge drivers ud på dere hjemmeside.

kilobyte
12-30-2005, 11:32 AM
Du kan bruge det program der hedder Everest (hed i gamle dage Aida32) til at finde ud af hvad der sidder i din computer.
Desværre har de fornyligt valgt ikke at fortsætte der freeware version. Den er dog stadig tilgængelig rundt omkring som f.eks. her: http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml

Ellers kan du jo også hente pro version f.eks. fra TBP...

wikkid
12-30-2005, 10:09 PM
jeg takker - som sagt så står der vega+ på pc'en. Har ikke lige kunnne finde nogen officel hjemmeside på det.

Jeg har tidligere forsøgt med sisandra, men det kunnne kun finde det hardware der var installeret. Det er jo nok noget der er indbygget i bundkortet. ????

Men hva ved jeg - er sgu lidt lost. Men jeg prøver det andet program der blev nævnt. Ellers andre ideer?