Se fuld version : Problem med DVD brænder.
jespereh
12-26-2005, 08:53 PM
Jeg har et problem med min DVD brænder. Det er en LiteOn SHW - 1635s. Der står på pakken, at den kan brænde alm. cder med en hastighed på 48x, men når jeg skal brænde f.eks. en lyd-cd, så er maks. hastigheden man kan vælge på 16x. Jeg har prøvet en del efterhånden, bl.a. tjekket om DMA var aktiveret, hvilket det var. Byttet om på Sec-Slave og Sec-Master hvilket heller ikke hjalp. Er der nogen der har nogle forslag.
jespereh
BamBam
12-27-2005, 01:35 AM
kan det väre at de skiver du har ikke kan brändes mere end i 16x
ellers forsög tage hjem sidste opdatering til din brändere.
jespereh
12-27-2005, 10:24 AM
kan det väre at de skiver du har ikke kan brändes mere end i 16x.
Der står 52x på pakken med brændbare cd'er. Betyder det ikke, at de kan brændes med 52x?
Der er ingen driveropdatering eller noget fra LiteOn's hjemmeside. DVD-brænderen bruger en driver, der allerede er implementeret i Windows XP.
BamBam
12-27-2005, 11:25 AM
er det ikke läse hastigheden som er 52x ??
Nogle gange kan det stå lidt forskelligt på skiverne. Men nok lyder det kunstigt at den ikke körer som det var meningen.
Läsehastighed og skrive hastighed er jo ikke det samme, men det ved du vel.. Så desvärre kan jeg ikke komme på noget andet ellers må du tage kontakt med forsäljningfs stedet og klage :-)
LoveWarez
12-27-2005, 05:07 PM
kan det väre at de skiver du har ikke kan brändes mere end i 16x.
Der står 52x på pakken med brændbare cd'er. Betyder det ikke, at de kan brændes med 52x?
Der er ingen driveropdatering eller noget fra LiteOn's hjemmeside. DVD-brænderen bruger en driver, der allerede er implementeret i Windows XP.
Det er ikke drivers du skal kigge efter, men derimod firmwares. Prøv at se om de ikke har en opdateret firmware på LiteOn`s hjemmeside?
Fugazi
12-27-2005, 08:32 PM
Den kan brænde med 48x
Specifikationer:
http://www.cdfreaks.com/article/237
Der står på cd pakningerne hvor hurtigt du kan brænde cd´erne...hvis det ikke står på cd´erne hvis du evt har no name skiver hvor der ikke står noget, så tjek dem evt på fætter google
Fugazi
P.s men 16x for en cd brænding, går da egentlig pænt hurtigt? Det tar vel ikke så langt tid at brænde 700-800mb.
jespereh
12-29-2005, 12:24 AM
Den kan brænde med 48x
Specifikationer:
http://www.cdfreaks.com/article/237
Der står på cd pakningerne hvor hurtigt du kan brænde cd´erne...hvis det ikke står på cd´erne hvis du evt har no name skiver hvor der ikke står noget, så tjek dem evt på fætter google
Fugazi
P.s men 16x for en cd brænding, går da egentlig pænt hurtigt? Det tar vel ikke så langt tid at brænde 700-800mb.
Det er alm. Memorex CD-R.
Her er linket til dem, men der står også at de kan skrives med 52X.
Fugazi
12-29-2005, 07:33 PM
Du skriver at den kun kan brænde cdr med 16x hastighed, så det kan være at brænderen ikke kan fatte at du ikke har smidt en dvdr i drevet, da den jo netop kan brænde dvdr med 16x hastighed...har du overhovedet prøve at brænde en cd med 16x hastighed.
Hvis du ikke har og prøver det, kan det være at du får en meddelse ala: dude, if you want to burn a cd, don´t throw a dvdr in the drive.
Ellers - hvis du ikke allerede har gjort det - kan du kontakte producenten og høre hvad der ellers kan være galt, eller aflevere brænderen og få pengene igen, da du jo ikke har fået hvad du har betalt for. - med mindre din pc mangler andre opdateringer...du kan også - hvis du gider :roll: - prøve at få hjælp på brænder/recorder fora´s(er det ikke sådan det så fint hedder :) )
Hvis lortet ikke kommer til at virke og du ikke kan få pengene igen, så kan den "brænde i helvede" :lol:
Fugazi
jespereh
12-31-2005, 02:15 PM
Jeg vil godt have lov at takke BamBam og LoveWarez for deres svar. Jeg hentede den seneste firmware opdatering, og vupti, nu brænder den med 48x.
jespereh
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.