Se fuld version : Ny sikekrheds cocktail
Hey venner..
står og skal til at formatere min pc og ville derfor have lidt bud på hvad der kunne være en god cocktail af diverse Virus programmer - firewals - spyware .. etc. kom med jers bud! 8)
Lindpind
12-25-2005, 01:24 PM
Antivirus
Her bruger jeg Bitdefender Professional Plus 9.
Det fungerer særdeles udemærket
Spyware/Malware fjernere
Her er Ad-Aware et rigtig godt bud. Som supplement bruger jeg Spybot - Search and Destroy, som også fjerner malware.
Firwalls
Ingen - Kun den indbyggede i Bitdefender, og det fungerer særdeles godt 8)
Andet
En real time scanner, i dette tilfælde spyware, er en god idé. Her kan du fx bruge SpywareBlaster.
Og til sidst, så husk ikke at gå ind på skumle sider, som fx tilbyder Britney Spears billeder hovr hun poserer uden tøj på.
gklrbritneyspearsgggk.ru/gggrhehe kan altså IKKE anbefales at besøge :wink:
ok kan man stadig godt bruge sp2 sammen med den firewall der er i det virusprogram?
Lindpind
12-25-2005, 02:06 PM
Ja da.. Jeg har dog slået Windows' firewall og antispyware fra. Det er det rene bæ 8)
mUsLi
12-25-2005, 02:55 PM
Jeg kører med antivir som antivirus program.. Nok er det freeware, men det er rigtig godt. Som firewall bruger jeg Outpost, den har også spyware scanner indbygget.
Ok syndes ik der er nogen der nævner Norton.. er det ikke godt eller hvad?
LoveWarez
12-25-2005, 06:36 PM
Nej. Norton er noget af det værste bæ der findes.. Hold fingerne fra den.
Du vil jo sikkert gerne have grunde:
Okay:
1. Den er AAALT for dyr, i forehold til det du får
2. Den har et dårligt ryg med at finde alt for lidt vira
3. Den sløver din computer dramatisk ned.
De tager vidst nok 300kr for 3 måneder eller sådan noget. Det skulle være omvendt: De skulle betale MIG 300kr/kvartalet for at have installeret deres program. :wink:
Det var bare min mening.
Ellers så er min cocktail dette her (det sløver ikke, og er virkeligt godt)
Antivirus
Bullguard Antivirus. Rigtig god scanner
Firewall
Her bruger jeg freeware programmet: Saftey.net rigtig god firewall
Malware/spyware
Her bruges Ad-Aware, og Spybot: Search & Destroy
Realtime-malware scanners
Her er det rigtigt godt at bruge SpywareGuard. Du kan også bruge Spybot:S&D´s indbygget realtime scanner.
M.v.h LoveWarez
broger selv Norton Internet Security 2006 det synnes jeg pesonlit gåt om, det har popop blorker amtiviros firewal og antispam, jeg kan gå på crak sider uden at få popops, har selv lige skarfet den med en 2457 daøs lisæns PIR2
ps havde downloade den,
men det kommer and på hvad for en pc, har den ikke nok ram ja så skal man ikke broge Norton for di at det sløver pcen for meget
wollieDk
12-26-2005, 04:40 PM
Hej er ny har i forumet og GOd jul samt et Godt nytår til jer alle !! Men har da fulgt med længe .Jeg bruger en firewall der hedder Bitguard fra Danware og har gjort det i et par år nu (før var det Norton , men det er ikke godt ) og den funger ganske glimmerne ,osse selv om der skal betales for den men jeg syntes at pengene er givet godt ud og den er ikke særlig dyr .Og så bruger jeg F-prot avirus som er et glimerende program osse betalt for , og sammen med Microsoftes anti spy prog syntes jeg at jeg er ganske godt beskyttet , men der er jo ikke noget der er 100 % i vore dage .Jeg har prøvet efterhånden mange af disse sikkerheds programmer og er altid kommet tilbage til disse to.
chris_wong
12-28-2005, 10:22 PM
Antivir. Yeah!
The name
12-29-2005, 12:39 AM
Jeg er bruger af følgene
Antivirus program
Kaspersky antivirus verdens bedste rigtig nok.
Firewall program.
Zonealarm pro verdens bedste rigtig nok.
Spyware programmer.
Ad-aware.
Spyware blaster.
Spyware Guard.
Trojan program.
Ewido rigtig godt til at finde Trojanske heste med og malware.
Internet Browse.
Mozilla firefox.
Jeg kan gå ind på hjemmesider med en helt masse adware spyware og på en dag får jeg højst 10 adware/spyware og det er de samme hver gang.
Min computer bruger kun 150Mb når den er startet op har godtnok ikke sat Ewido til at starte op når min computer tænder. Vil også lige sige at Outpost er god den kan faktisk det samme som zone alarm men bruger 20Mb mere ram og lidt mere cpu kraft, og norton er endnu være.
The_J
12-29-2005, 03:47 AM
Jeg bruger følgende:
Av: Kaspersky, er ganske tilfreds med det
Fw: Zonealarm, igen, er tilfreds med det
Spyware: Ad aware og Spybot.
tuxnet
12-29-2005, 03:53 AM
Rigtige mænd bruger ikke antivirus. Rigtige mænd græder ;)
Well. Jeg bruger AVG som virus scanner. Det er gratis, og virker som det skal.
GhOstFaCE
12-29-2005, 10:25 AM
Rigtige mænd bruger ikke antivirus. Rigtige mænd græder ;).
Rigtige mænd har sit system sat op til Default Deny istedet for Default Allow, så rigtigt, rigtige mænd bruger ikke antivirus da de kke har brug for det :)
Det er 1000 gange nemmere at holde en liste over hvilke ting der må køre på dit system opdateret end at holde sig opdateret med en liste over hvad der ikke må. AntiVirus er jo altid for sent ude da de først skal identificere virus. Hvis din computer bare siger "nej! gå væk du må ikke køre her" når den ser et nyt program, ja så vil du aldrig få virus. Så simpelt kan det gøres
la7oea
12-29-2005, 11:33 AM
Format c: to ganger i ugen bør være god nok beskyttelse :P
LoveWarez
12-29-2005, 01:16 PM
Verdens bedste antivirus anno 2005 blev kåret til at være Kaspersky Antivirus..
Ghostface: Det er jo ikke alle spywares samt virusser du kan se i din processliste. Nogle virusser, orme, formere sig alt hvad den kan, uden din viden. Efter 2-3 uger vil din harddisk være fuldstændigt proppet med crap, og så er det for sent.
Jeg vil generelt råde ALLE folk der bruger P2P programmer at have MINDTS 1 antivirus, samt 1 firewall. For at være endnu mere sikkert, så vil jeg råde til at i har mindst 1 anti-malware/spyware program. Det skal helst være en real-time scanner, men hvis man scanner 1 til 2 gange vær 30. dag afhænigt af hvor meget du bruger HTTP sider, og hvor mange spil/programmer du henter ned, så er der ingen grund til at have en anti-malware/spyware real-time scanner..
M.v.h LoveWarez
GhOstFaCE
12-31-2005, 12:56 PM
Verdens bedste antivirus anno 2005 blev kåret til at være Kaspersky Antivirus..
Ghostface: Det er jo ikke alle spywares samt virusser du kan se i din processliste. Nogle virusser, orme, formere sig alt hvad den kan, uden din viden. Efter 2-3 uger vil din harddisk være fuldstændigt proppet med crap, og så er det for sent.
Jeg vil generelt råde ALLE folk der bruger P2P programmer at have MINDTS 1 antivirus, samt 1 firewall. For at være endnu mere sikkert, så vil jeg råde til at i har mindst 1 anti-malware/spyware program. Det skal helst være en real-time scanner, men hvis man scanner 1 til 2 gange vær 30. dag afhænigt af hvor meget du bruger HTTP sider, og hvor mange spil/programmer du henter ned, så er der ingen grund til at have en anti-malware/spyware real-time scanner..
M.v.h LoveWarez
LW hvis du ikke har sat dig ind i hvordan Default Deny virkr så kan du altså ikke kommentere på det.. det har ikke noget med process lsiten at gøre. Hvis kun de programmer du vælger må starte og køre så kan ingen virus starte med mindre du er dum nok til at smide den på allow listen. Default_Deny er et gammelt trick der bliver brugt at unix admins verden over, eneste grund til det ikke er udbredt blandt almindelige brugere er fordi de bruger windows som, som sagt kører default_allow hvilket krydret med en bruger der er logget på som admin er direkte åndsvagt
For at noget kan komme på processlisten eller være gemt der så skal det nu engang køres. Et virus er i bund og grund et program der skal exerkveres på den ene eller anden måde. Hvis systemet ikke lader programmet exerkvere så sker der ikke noget
Men et godt råd til windows brugere er at lave en alm bruger account som i bruger til daglig brug og dropper at lege rundt i admin mode med mindre der skal ændres noget eller installeres noget. Du sparer dig selv for urtligt mange problemer, specielt hvis du har børn der også bruger computeren
Harmster
01-01-2006, 12:18 PM
Her er hvad jeg bruger
Antivirus
Kaspersky
Spyware
Webroot Spy Sweeper
[/b]
Siin-wu
01-01-2006, 07:02 PM
sort mange siger Norton æder ram... NIS2006 bruger ik engang over 15mb ram her...? men nu bruger så ik antivirusen i den da det er rigtigt den stinker men firewallen er fin.. slipper for de forbanded adds :P
bruger AVG for antiV.
Spybot og adaware se til det.
chris_wong
01-04-2006, 08:10 PM
Lige nu... Linux.
Brogaard
01-06-2006, 09:04 PM
Bruger ikke selv antivir og meget andet, men har på de gamles computer installeret følgende der virker rigtig godt.
Antivir: Avast - dyr i "drift", men godt opdateret og realtime scanner alt der kan scannes. Dette kræver en del system resourcer, men er godt til folk der ikke ved hvordan nettet virker.
Firewall: Kerio - God firewall der beskytter mod det meste, og har utallige opsætnings muligheder (også en easy mode, hvis du ikke er så meget inde i det)
Spyware: SpywareBlaster, SpywareGuard
Begrænset bruger adgang i windows
Firefox og Thunderbird
--
Da Kerio også blocker for Activex, VBScript og AD/Spyware, er du godt sikret på denne måde, men den er dyr i resourcer. Især Avast kræver en nogenlunde comp.
LoveWarez
01-07-2006, 01:28 AM
sort mange siger Norton æder ram... NIS2006 bruger ik engang over 15mb ram her...? men nu bruger så ik antivirusen i den da det er rigtigt den stinker men firewallen er fin.. slipper for de forbanded adds :P
bruger AVG for antiV.
Spybot og adaware se til det.
Ja, det er så også nortons Antivirus jeg mener.
Deres firewall er sådan set udemærket! Rigtigt brugervenlig, og en god GUI, samt at den blokere det den skal..
Jeg bruger:
Antivirus: Etrust Antivirus og F-Secure
Spyware: Ad-Aware, Spybot Serch & Destroy og Spy Sweaper
Mcafee er der ikke nogen der nævner.. nogen der har efaringer med det..? bruger det selv pt og er meget tilfreds med det!
chris_wong
04-17-2006, 09:31 PM
Tip: E-trust er gratis at hente herfra http://www.my-etrust.com/microsoft/
Bruger det selv i øjeblikket. Det er meget letvægt og selvvedligeholdende.
Cron!X
04-18-2006, 08:38 PM
Jeg bruger NOD32 som anti-virus, sygate som firewall, Spybot, Ad-aware og Windows defender som anti-spyware... er helt tilfreds med dem allesammen...
TheFallenAngel
05-07-2006, 02:44 PM
http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/
Der er nogle reviews som i måske kan bruge.
Greyline
05-07-2006, 05:46 PM
Antivirus
AVG Antivirus
Firewall
Sygate Personal Firewall
PeerGuardian 2
Malware/spyware
Ad-Aware
og
Firefox / Thunderbird (hjælper MEGET)
Antivirus: Ingen
Firewall: Iptables
Malware/spyware/adware: Ingen
operativsystem: Linux/Unix/OSX
deepblue
05-22-2006, 02:27 PM
Anti-virus:
Kaspersky 6.0
Firewall:
Kerio
Adware, Spyware:
Ad-aware 1.06
Spybot 1.4
SpywareBlaster 3.5.1
SpywareGuard 2.2.0
Og det er sgu noget der virker!!
Får aldrig spyware, virus, attacks eller noget. Og alle dem jeg har givet samme konfiguration, oplever heller ingen problemer med det.
Så det kan anbefales.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.