PDA

Se fuld version : Snuppet for spil og programmer???

ickick
12-22-2005, 12:13 PM
Kom bare til at tænke på, er der virkelig ikke noget der er blevet snuppet for at downloade spil og programmer i DK? Er alle dem der har fået breve folk der har up/downloaded film og musik???

Lindpind
12-22-2005, 01:17 PM
APG tager sig af folk som deler musik og film.

Dem der tager sig af software (programmer og spil), hedder BSA. Så vidt jeg er informeret går BSA grundlæggende efter firmaer, med piratkopieret software.

ickick
12-22-2005, 01:24 PM
Det er sku utroligt at man (med måde) bare kan downloade spil og software som man vil uden problemer. :)

Der kan man bare se. :D

BeLLe
12-22-2005, 02:46 PM
du kan osse downloade film og musik uden problemer da APG år efter dem der stiller film og musikken til rådighed - altså uploaderne

Fugazi
12-29-2005, 07:51 PM
du kan osse downloade film og musik uden problemer da APG år efter dem der stiller film og musikken til rådighed - altså uploaderne

De fleste pirater uploader vel? Eller er flertallet herinde leechers?...så ville de ikke holde længe på private trackers.

Lindpind
12-29-2005, 07:55 PM
De fleste pirater uploader vel? Eller er flertallet herinde leechers?...så ville de ikke holde længe på private trackers.

Ja, en rigtig pirat uploader. Men det BeLLe mente var, at dem der uploader (læs; ligger tingene op), er i en større farezone.

Fugazi
12-30-2005, 07:18 AM

Ja, en rigtig pirat uploader. Men det BeLLe mente var, at dem der uploader (læs; ligger tingene op), er i en større farezone.

Nååååh :idea: Jeg havde ikke lige tænkt på at der er forskel på om man gør pirat ting tilgængeligt for andre i modsætning til at downloade/uploade det andre har gjort tilgængeligt.

Fugazi

PastorBlabber
12-31-2005, 01:35 PM
Nååååh :idea: Jeg havde ikke lige tænkt på at der er forskel på om man gør pirat ting tilgængeligt for andre i modsætning til at downloade/uploade det andre har gjort tilgængeligt.

Fugazi

Det tror jeg altså heller ikke på der er. Dem der er blevet snuppet er dem der har vist deres delte filer, og så er det lige meget om det er dig der har lagt dem op til at begynde med.

Med mindre altså at du er en scene-releaser, men så er det ikke APG men FBI du skal frygte.

- Pastor Blabber

Lindpind
12-31-2005, 02:37 PM
Med mindre altså at du er en scene-releaser, men så er det ikke APG men FBI du skal frygte.

Ikke når han bor i Danmark. Hér har FBI ikke noget at komme efter :?

Fugazi
01-01-2006, 09:22 PM

Under de rette omstændigheder, kan Danske borgere blive udleveret til andre lande for at blive retsforfulgt og evt. fængslet...har jeg ret, eller er jeg helt galt på den?

Fugazi

Fugazi
01-01-2006, 09:25 PM

Fugazi

Det tror jeg altså heller ikke på der er. Dem der er blevet snuppet er dem der har vist deres delte filer, og så er det lige meget om det er dig der har lagt dem op til at begynde med.

- Pastor Blabber

Ja det mener belle jo. Hvad er sandt...er der en APG´er tilstede der gidder og besvare dette? :wink:

Fugazi

Shimfs
01-10-2006, 11:58 AM
ved godt FBI ikke har noget at gøre i danmark, men sjovt nok har de et kontor her. Selvom de lovmæssigt ikke må gøre noget

GhOstFaCE
01-10-2006, 01:59 PM
ved godt FBI ikke har noget at gøre i danmark, men sjovt nok har de et kontor her. Selvom de lovmæssigt ikke må gøre noget
noget du kan bakke op med nogle artikler eller andet?

Shimfs
01-10-2006, 06:25 PM
kan ikke finde en artikel om det, men det er vel almen viden de har et kontor i danmark, de har kontorer i mange lande.

hvad skal man bruge en artikel til det for?

M.A.D
01-10-2006, 07:13 PM
Kom bare til at tænke på, er der virkelig ikke noget der er blevet snuppet for at downloade spil og programmer i DK? Er alle dem der har fået breve folk der har up/downloaded film og musik???

Det er skam rigtigt nok.

Husk, APG er ingen myndighed, men bare et privatadvokatkontor, som er er blevet hyret til at 'straffe' folk for deres brud på andres rettigheder. De som har hyret denne flok advokater og IT-folk, er hovedsagligt pladeselskaber og filmselskaber eller organisationer indenfor disse fagbrancher.

Det vil sige: Vi har musik- og filmfolk, der har ansat et advokatkontor til at sikre netop deres rettigheder bliver overholdt, og at de som ikke overholder det betaler en erstatning. Og DERFOR går APG kun efter musik og film.

Som der også bliver nævnt, er der en anden organisation, der går efter software, nemlig BSA. BSA anser det dog endnu ikke for SÅ væsentligt et problem, at de vil bruge ressourcer på os almindelige pirater. De går efter kommercielle pirater, fx folk der står i en lagerhal i Holland og kopiere tusindevis af CD'er og sælger dem videre, samt virksomheder der bruger piratkopieret software. BSA har anslået at 1/3 alle danske virksomheder benytter sig af piratkopieret software.

BSA er jo godt klar over, at gevinsten ved at gå efter os er meget meget ringe. Tag Photoshop som eksempel: Det er det mest udbredte (af de avancerede) fotoredigeringsprogram på de dansk computere, og er i langt de fleste tilfælde piratkopieret. Men Photoshop koster i omegnen af 7.000 Dkr, så vidt jeg husker, og BSA er jo godt klar over, at vi almindelige computerbrugere alligevel aldrig ville bruge så mange penge på det.

Det er lidt det samme med spil. Gevinsten ved at gå efter os, er for lille i forhold til hvad de får ud af det. Kopispærringerne virker ret godt på spil i mange tilfælde, og kræver en forholdsvis teknisk viden at kunne få dem til at virke.
Jeg tror nu egentlig, at vi nok skal få en organisation at se, der varetager spiludviklernes rettigheder, da dén industri er ved at vokse sig lige så stor som filmindustrien.

maximuss
01-26-2006, 11:56 AM
Tja, jeg ved nu ikke om der kommer en organisation som varetager spil-producenternes interreser. Jeg syntes nu at de efterhånden har fundet den gyldne løsning, nemlig online spil. En ret stor del af de nye spil som kommer i dag fylder single-player delen en ret lille del og MMO en *meget* stor del. Plus at flere af de store ikke laver single player mere men satser på MMO. Kig bare på Blizzard med deres World of Warcraft som nok må siges at være en stor succes.
Det gode for dem (og det dårlige for os) er at man ikke kan, eller det er svært, at bruge en ulovlig nøgle da de har en tendens til at blive bannet meget hurtigt.

Hvad angår programmer så er jeg fuldstændig enig i at BSA nok ikke går efter Hr. og Fru. Danmark fordi de bruger Photoshop til at skrive lidt info på deres billeder fra det nyindkøbte digital-kamera :)
Jeg er dog af den mening at commerciele udnyttelse incl. firmaer *ikke* skal bruge warez (lidt dobbeltmoralsk, men sådan er jeg :) )

Det var så min 5-øre :D

Redicule^
01-26-2006, 02:06 PM

Under de rette omstændigheder, kan Danske borgere blive udleveret til andre lande for at blive retsforfulgt og evt. fængslet...har jeg ret, eller er jeg helt galt på den?

Fugazi

Jeg har snakket med en Jura studerende om netop det der. Og han siger at du hvis du bliver sagsøgt for at bryde loven, fra et udelandsk firma. Så foregår det for dte første i Danmark efter danske love. Og hvis du skulle i fængsel. Så ville det også blive i Danmark. Så bare rolig. Du ender med 100% sikkerhed ikke i et US Penn for at dl lidt mp3.

Fugazi
01-30-2006, 06:16 PM

Fugazi

Jeg har snakket med en Jura studerende om netop det der. Og han siger at du hvis du bliver sagsøgt for at bryde loven, fra et udelandsk firma. Så foregår det for dte første i Danmark efter danske love. Og hvis du skulle i fængsel. Så ville det også blive i Danmark. Så bare rolig. Du ender med 100% sikkerhed ikke i et US Penn for at dl lidt mp3.

Hurra for det. Der var fanme nok ikke meget ved at blive installert i et US fængsel, fyldt med hardcore gang members, der vil få danske fængsler til at minde om en halv time i skamme krogen og en løftet pegefinger :(

Fugazi

funnyfyr
05-14-2006, 11:56 AM
BSA... What to do about them... måske det ville være smart at fize noget smart def. op før de, måske, vokser sig lige så cruel evil og stupid som THE SCOUNDRELS APG