Se fuld version : Erstatningskrav
44fire44
12-20-2005, 11:24 PM
Jeg har været så heldig at modtage et forholdsvist lille erstatningskrav på 12.000 (4000 hvis jeg betaler inden 10 dage) fra de kære folk inde fra AntiPiratGruppen
Nu forholder det sig sådan at jeg sidder på et netværk med en trådløs router der IKKE er krypteret - jeg siger ikke at der er en der er logget på min forbindelse, og har downloadet, men jeg benægter det heller ikke (Hvis i forstår sådan en lille en) - altså vil det hjælpe min sag, at jeg sidder på et åbent netværk (og desuden ER filerne allerede væk, borte og slettet, [og lagt over på en anden computer]) - og hvad vil i foreslå at jeg foretager mig?
/44fire44
Alamo
12-21-2005, 02:30 AM
Har du fået det idag? Det beviser bare APG's brutale måde at handle på, hvem har 4000 kr. her i julen? Det er virkelig dårlig advokatskik :twisted:
Klawz
12-21-2005, 06:53 AM
Du skal kontakte advokaten[at]piratgruppen.org, så modtager du en mail med en vejledning.
Det billigste og nemmeste for dig vil være at indgå forlig, men det kunne være meget interessant at høre hvad retten siger til trådløse forbindelser og fildeling...
44fire44
12-21-2005, 11:51 AM
Sådan... - nu har jeg kontaktet advokaten[at]piratgruppen.org - mange tak for hjælpen
Men ja, hvem fanden har 4000 kr i julen? - det er jo nærmest direkte ondt :/ :( :cry:
Anonym
12-21-2005, 04:15 PM
Modtog du den 20 dec. er det ikke lidt underligt ? Har da ikke hørt andre fået på den dato?
Modtog du den 20 dec. er det ikke lidt underligt ? Har da ikke hørt andre fået på den dato?
Tja, men det kan jo være at APG har fået sig nogle nye taktikker.. ;)
44fire44
12-21-2005, 06:40 PM
Brevet er dateret den 16. december
- og brevet ankom med posten den 20...
fra advokat, Mads Jørgensen (fra Johan Schlüters advokatfirma...)
Grr..
Anonym
12-21-2005, 11:46 PM
Brevet er dateret den 16. december
- og brevet ankom med posten den 20...
fra advokat, Mads Jørgensen (fra Johan Schlüters advokatfirma...)
Grr..
Så er den god nok. Scan evt. brevet ind og smid det op her
Så er den god nok. Scan evt. brevet ind og smid det op her
Gerne uden din adresse :wink:
Hvilket netværk siger de, at du har brugt, hvornår, og hvor mange filer?
//michael
44fire44
12-22-2005, 07:32 PM
Jeg er ikke hjemme i skrivende stund, men forligsbeløbet var på lige godt 4000 - og noget med 366 lydoptagelser eller sådan noget
- og brevet har samme ordlyd som dette: http://www.antipirat.dk/gfx/uploads/brev.pdf
Jeg tror deres nye taktik er at forligsbeløbet er så lille, at det ikke kan betale sig at få fat på en advokat - dermed er der vel flere der betaler de 4000 fremfor de 5000 det koster at hyre en advokat
---
Desuden har jeg taget kontakt til Per Overbeck idag, og jeg betaler ikke til APG - men afventer den retsag der kommer i foråret (desuden sagde han at vi ikke skulle regne med at høre mere fra dem) og hvis APG alligevel slæber os i retten, så dækker vores husstandsindkomst, så det ikke bliver noget problem alligevel - så jeg tager kampen op, hvis den skulle komme, selvom beløbet er så lavt som det er - et princip er et princip, og jeg betaler ikke en krone, hvis jeg kan slippe ;) - yet another case busted, dear APG!
God jul til alle
PS. Tusinde tak for hjælpen, kære PG :)
/44fire44
Donni
12-22-2005, 09:01 PM
Det lyder kraftedme nice der er nogen der tar kampen op !
Respekt!
Fight the power!
SilverSurfer
12-22-2005, 11:43 PM
Ja - 44fire44 du har min respekt :wink:
Hold os orienteret - din principfasthed vil kunne gøre en meget stor forskel for en hel del mennesker her og nu, men også i fremtiden såfremt APG "returnerer bolden".
Gid jeg var så principfast som dig - personligt indgik jeg selv et forlig d.å. (mindre beløb), da jeg ikke ville belastes med en eventuel retsag grundet forskellige forhold. Dette selvom sandsynligheden/chancen for en retsag er lille i min optik efter at have læst en del indlæg her (men dog stadig en faktor i mit valg dengang).
Det kan sandsynligvis godt være at APG tilbyder 66% rabat :? hvis man er hurtig ..... mod tidligere 50% (ja..ja.. stadig med 10 dg betænkningstid iht. deres standard skrivelse..doooh :shock: ).
Måske som et led i en ny strategi i at få flere kroner i kassen. Who knows! Det er dog rene spekulationer!
Og til Klawz og alle jer andre = Keep It Up... I gør en forskel... en meget vigtig forskel.
:D
44fire44
12-23-2005, 01:09 AM
Altså nu skal jeg jo lige afvente den retsag der kommer her til foråret :P - og alt efter dens udfald, bedømmer jeg om jeg tager i retten med dem, eller om jeg vil indgå et forlig - men så bliver det på mine, og ikke deres primisser - og så vil jeg de HELT præcist HVILKE af filerne de har "rettighederne til" og ikke bare "ca. 80%" bla bla...
Anyways ved jeg ingen ting, jeg har ikke gjort noget, jeg har intet og vil intet foretage mig :P
Men indtil videre, så skal de ned med nakken!
CrallinZki
12-26-2005, 11:32 AM
:D Må jeg spørger hvilket proggram der er brugt?
Blaugrana
12-26-2005, 01:38 PM
Du skal kontakte advokaten[at]piratgruppen.org, så modtager du en mail med en vejledning.
Det billigste og nemmeste for dig vil være at indgå forlig, men det kunne være meget interessant at høre hvad retten siger til trådløse forbindelser og fildeling...
Hmm plejer PG ikke at rådgive folk til IKKE og indgå et forli med APG? :?
Når der er tale om så "få" penge så vil jeg råde ham til IKKE og betale, da APG sikkert ikke gider bruge tid og penge på at få indkrasset de små øre der er i denne sag.
En anden ting er er når en sag kommer her ind på forumet, så tror jeg APG "aflyser" den allerede der, da de ved vi står stærkere end dem :wink:
44fire44
03-07-2006, 10:44 PM
Så kom dagen hvor jeg modtog 2. brev ;)
- bare lige for at følge op på sagen
Betaler stadig ikke en krone til satans lakajer!
44fire44
04-15-2006, 10:30 PM
Ja, så er 3. brev kommet ind af døren:
- en reminder om at de stadig ikke kan se at der er indbetalt penge, og at han forebeholder sig ret til at lægge sag an mod mig, og at han afventer udfaldet af den sag der kører i landsretten i øjeblikket
- så det gør jeg også ;) - så hvis APG vinder den, er jeg sq på skideren - men det vil jeg se før jeg tror det!!
Så gad vide om man skulle sætte nogle penge til side "in worst case" - det er jo trodsalt 4000 kr i forlig (som man nok godt kunne få dem overtalt til at gå med til) - men selvom inboforsikringen dækker retshjælp, er der stadig en selvrisiko på 2500,- + det evt. erstatningskrav som jeg til blive idømt i retten - det kan hurtigt blive dyrere - som som sagt forholder jeg mig afventende - jeg tror, og håber, stadig at APG får en over snablen i retten, men jeg må nok indse at det bedst kan betale sig at indgå et forlig i min sag - selvom jeg dog mest har lyst til at kæmpe for det! (men ved ikke om jeg har råd :'( )
malkde
04-16-2006, 12:47 AM
Du kunne jo evt. søge om at få din selvrisiko dækket af digitalretshjælp. De penge skal jo netop bruges på at stille op i retten, i stedet for at give efter for deres krav. :wink:
44fire44
04-16-2006, 10:27 PM
du siger noget, malkde ;)
men jeg vil nu stadig afvente mig den retsag der verserer i øjeblikket, for jeg tager stilling
men hvis alt går som jeg regner med, så tager jeg kampen op!
/5x4
malkde
04-17-2006, 03:15 PM
Thats the spirit!!! :D
44fire44
09-14-2006, 11:54 AM
Nu har jeg hørt at der er flere der har modtaget en 4. skrivelse - den med fremhævelsen af begge sager (Viborg og Gladsaxe) - men jeg har stadig modtaget noget, og det ser jeg lidt som et positivt signal
Nu er der også sket en del siden, men man kan håbe på at APG syntes at deres krav mod mig var for små til deres sølle beviser *håber*
Anyways så afventer jeg stadig om jeg modtager mere fra dem
JunkZ
09-15-2006, 03:37 PM
Hej 44fire44 super at du holder os updateret :)
Nu følger jeg ikke så specielt meget med i hvad der forgår af retssager, men hvilke Viborg og Gladsaxe sager relater APG til? den fra Viborg hvor "piraten" ikke mødte op og derved tabte sagen?
Virker lidt underligt, at de sender erstatningskrav ud for efterfølgende kun at sende en form for trussel rykker ud? Nogle der har strækket den så langt, at de rent faktisk gjorde alvor af alle deres trusler?
Tror retssystemet, skal have kikket på det hul de gav APG i sin tid, det er tydeligt at de benytter det til at masse spamme erstatningsbreve ud, tænk hvad der ville ske med vores retsproces hvis alle disse sager skulle bringes for retten?
44fire44
09-18-2006, 10:18 AM
Hej 44fire44 super at du holder os updateret :)
Nu følger jeg ikke så specielt meget med i hvad der forgår af retssager, men hvilke Viborg og Gladsaxe sager relater APG til? den fra Viborg hvor "piraten" ikke mødte op og derved tabte sagen?
Virker lidt underligt, at de sender erstatningskrav ud for efterfølgende kun at sende en form for trussel rykker ud? Nogle der har strækket den så langt, at de rent faktisk gjorde alvor af alle deres trusler?
Tror retssystemet, skal have kikket på det hul de gav APG i sin tid, det er tydeligt at de benytter det til at masse spamme erstatningsbreve ud, tænk hvad der ville ske med vores retsproces hvis alle disse sager skulle bringes for retten?
Hej JunkZ
Jamen i min 3. skrivelse fra APG fik jeg den besked at APG havde "vundet" en sag ved retten i Viborg (Ja, den hvor sagsøgte ikke mødte op, og den sag som nu er anket [hvis der da ikke er indgået forlig = ingen sejr]) og at de forbeholdte sig ret til at udtage stævning mod mig
da jeg ikke har modtaget den 4. skrivelse kan jeg ikke udtale mig konkret om dette, men efter hvad jeg har hørt, står der at APG VIL udtage stævning mod disse personer inden kravet bliver forøldet (et det 5-10 år der er forældelsesfrist?) - men i det brev står der at de har "vundet" sagerne ved Gladsaxe og Viborg
- skønt jeg ved og selv har set retsinfo omkring sagen i Viborg, har jeg intet set om sagen i Gladsaxe
/44fire44
Jeg har også modtaget det famøse 4. brev, som mildest talt er lidt til grin. Ikke mindst fordi deres "bevis"-materiale nu er 2.5 år gammelt efterhånden (februar 2004) med deres faktiske krav i oktober 2004. - Jeg føler heller ikke der er meget tilfælles mellem mine lovlige kopier uden distribution, og to sager afgjort ved 1) udeblivelse fra retssag (Viborg), og 2) tilståelse (Gladsaxe)... Der skal sgu ikke ret megen retsteknik til at vinde under sådanne forhold.
Det virker lidt som om de fortsætter med deres spredehagls-teknik. Jeg håber dog de sagsøger. De har intet på mig, da jeg intet ulovligt faktisk har gjort - beklageligvis mente advokaten ikke, at man kunne sagsøge APG for chikane. Damn.
Vi får at se 44fire44
Tha Freak
09-19-2006, 04:49 PM
Det virker lidt som om de fortsætter med deres spredehagls-teknik. Jeg håber dog de sagsøger. De har intet på mig, da jeg intet ulovligt faktisk har gjort - beklageligvis mente advokaten ikke, at man kunne sagsøge APG for chikane. Damn.
Nej, man kan måske ikke for 1 brev men når de sender ud til mange så kan man vel godt... For hvis de først tabte en sag om chikane, så ville de nok stoppe med at sende så mange brev ud :D
Spørgsmålet er om hvor mange der rent faktisk kan sige, at det er 100% lovligt det de har foretaget sig, da de har fået kravene fra APG. Hvis vi kunne finde dem som har, og kan bevise det - så ville vi måske stå med en pæn slat mennesker, der kunne slå tilbage mod APG med en politi-anmeldelse eller lignende. Men jeg tror den er lettere risikabel. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad Overbeck ville sige til det.
st4rfucker
10-12-2006, 08:21 PM
RESPEKT, NEGL DEM ;b
SnowmanDK
10-24-2006, 01:40 PM
Jeg ved ikke hvor I har jeres oplysninger fra men jeg har domsudskrift fra begge sager.
Gladsaxe:
Krav fra anklagers side:
At betale erstatning (kr. 312.256 + tillæg af processrente).
At slette ulovlige kopier.
Idømmes straf.
Han nægtede sig skyldig. Sagde at han brugte en fake slot så folk ikke kunne hente noget.
APG's medarbejder KUNNE ikke hente filer, så ingen filer som bevis, kun screenshots.
Dom:
At betale kr. 312.256 + tillæg af processrente inden 14 dage samt betale kr. 20.000 til APG til dækning af sagsomkostninger.
Punkt afvist af retten.
Sagsøgte frikendes på dette punkt (Altså ingen straf).
Viborg:
Krav fra anklagers side:
At betale erstatning (kr. 38.528 + tillæg af processrente).
At slette ulovlige kopier.
Idømmes straf.
Sagsøgte MØDTE op men ville ikke udtale sig.
APG's medbragte kun screenshots.
Dom:
At betale kr. 38.528 + tillæg af processrente samt betale kr. 11.320 til APG til dækning af sagsomkostninger.
Sagsøgte skal slette alle ulovlige kopier af film og musik fra sin computer.
Sagsøgte idømmes kr. 5.000 i bøde med forvandlingsstraf på fængsel i 6 dage.
Det er det overordnede der står i dommene.
PS!
Jeg har selv modtaget det famøse 4. brev med at jeg nu ryger i retten.
Venter nu på nyt fra min advokat.
Wingless Angel
10-24-2006, 02:37 PM
Hvor er det vanvittigtigt at personen blev dømt til at skulle betale erstatning på trods af at han reelt ikke delte det på nettet...
malkde
10-25-2006, 11:17 PM
SnowmanDK har du et link til domsudskriften fra Viborg? var ellers helt sikker på at han ikke mødte op i retten, det har diskussionen ellers altid gået på...
Hvis du har den på fil må du gerne maile den til mig.
Marluk
10-27-2006, 02:21 PM
Dvs. at en dansk domstol har godtaget et skærmprint som bevisførelse? Og er sagerne blevet kæret?
GhOstFaCE
10-27-2006, 02:27 PM
Jeg vil gerne hvis en fra Piratgruppen vil kommentere på dette
Er der faldet dom i sager vedr pirat kopiering på baggrund af screendumps?
ja, 2 gange i danmark mener jeg nok, og den ene blev han dømt (fordi han ikke ville udtale sig). den anden kan jeg ikke huske. Og udover det, så var det hvist i sverige en blev frikendt pga. at screensdumpsne ikke kunne bruges som bevis.
Marluk
10-29-2006, 12:08 PM
SnowmanDK, er du ikke rar at svare på mit spørgsmål? Kan du evt. dele den komplette udskrift med os andre?
Hvad er en forvandlingsstraf?
partyalarm
10-29-2006, 12:51 PM
Hvad svare I tilbage på de breve fra APG?
GhOstFaCE
10-29-2006, 12:53 PM
Jeg har kun hørt om ham der blev dømt fordi han udeblev, i den sag blev der ikke dannet precedens for brug at screendumps.
Har ikke hørt om den anden sag, kilde?
Mollerz
10-29-2006, 03:01 PM
Så vidt jeg ved, har 44fire44 slet ikke svaret APG. (jeg kender ham temmeligt godt IRL ;))
PastorBlabber
10-30-2006, 01:08 AM
De skriver dette i det nyhedbrev der netop er blevet sendt ud:
APG har fået afvist en sag om ulovlig fildeling, og i de to sager APG har "vundet" gælder det, at i den ene har fildeleren tilstået at have det ulovlige materiale på sin computer, og i den anden sag dukkede den sagsøgte ikke op til domsforhandling for at afgive forklaring (denne sag er nu anket af den sagsøgte).
- Pastor Blabber
SnowmanDK
11-04-2006, 09:31 AM
Angående forvandlingsstraf:
Det betyder at hvis vedkommende ikke betaler bøden skal han i fængsel og sidde den af.
Mig bekendt er INGEN af sagerne blevet kæret.
Jeg har scannet udskrifterne ind og lagt dem ud som pdf-filer på min hjemmeside her:
http://snowmans.dk
Gå ind under menupunktet "Downloads" så står de nederst på listen.
SnowmanDK
11-18-2006, 04:48 PM
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad Piratgruppens advokater siger til de domme.
Jeg selv har fået brev om stævning og mín egen advokat reagerer ikke på mine henvendelser mere. Hver gang jeg kontakter dem, er det en sekretær der svarer, og hun lover at han ringer snarest muligt... Det er over 3 uger siden nu... Har også prøvet at maile ham, men det har jeg heller ikke fået svar på... Det er over 5 uger siden...
Han mener at jeg SELV skal vurdere om jeg har en chance i retten.
Mig bekendt er det advokatens opgave???
Nogen forslag?
du bør nok skifte til en advokat der tager dig mere alvorlig... lyder ikke somom han er særligt ivrig efter at beholde dig som kunde...
44fire44
12-03-2006, 09:31 AM
Jeg har stadig intet modtaget *7-9-13 - og noget med at banke under et bord* Heldigvis så at sige... Selvfølgelig kan jeg ikke sige mig 100% fri for noget, før at sagen reelt er forældet, men jeg ved da at vejret bliver holdt et splitsekund når postkassen tømmes ;)
Og nej, jeg har på intet tidspunkt taget kontakt til APG - kun Per Overbeck, som netop fortalte at jeg skulle forholde mig afventende
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.