PDA

Se fuld version : RAM problemer?

jokkemokke
12-20-2005, 12:39 AM
Jeg forsøger at få en maskine med Asus P5GDC Deluxe op og køre med en P4 3.2 GHz 640 og 1 GB A-Data DDR2-533(4) 1GX16 RAM.

Når jeg tænder den lyser power on, blæserne og harddisken kører. Ellers sker der ingenting overhovedet (sort skærm og ingen beep koder).

Hvis jeg piller RAM'en ud får jeg 1 lang og 2 korte bip, som bliver ved med at gentage sig.

Under AMI bios beep koder står der at 1 lang og 2 korte betyder fejl på videokort. Et andet sted står der at flere bip der bliver ved at gentage sig betyder RAM fejl. Jeg har prøvet at skifte grafikkortet, men med samme resultat.

Spørgsmålet er nu; er min RAM unnderstøttet af bundkortet. Jeg har placeret den i den gule sokkel til DDR2 RAM, og har forsøgt at have sat i både A'eren og B'eren.

MrDane
12-20-2005, 07:51 PM
efter egen viden skulle din ram bippe " med ram i " hvis der er noget galt med dem, det klart at den bipper når der ingen ram er i, men ja det der med grafikkortet kunne godt være, har du evt en anden pc i huset hvor du kan få prøvet dit gfx af?

-Dane

Acid
12-20-2005, 09:51 PM
Havde en nogenlunde ligende fejl engang, havde glemet at sætte strøm til rammene :lol: Så check lige om de for nok.

banjobouner
12-21-2005, 11:09 PM
Jeg forsøger at få en maskine med Asus P5GDC Deluxe op og køre med en P4 3.2 GHz 640 og 1 GB A-Data DDR2-533(4) 1GX16 RAM.

Når jeg tænder den lyser power on, blæserne og harddisken kører. Ellers sker der ingenting overhovedet (sort skærm og ingen beep koder).

Hvis jeg piller RAM'en ud får jeg 1 lang og 2 korte bip, som bliver ved med at gentage sig.

Under AMI bios beep koder står der at 1 lang og 2 korte betyder fejl på videokort. Et andet sted står der at flere bip der bliver ved at gentage sig betyder RAM fejl. Jeg har prøvet at skifte grafikkortet, men med samme resultat.

Spørgsmålet er nu; er min RAM unnderstøttet af bundkortet. Jeg har placeret den i den gule sokkel til DDR2 RAM, og har forsøgt at have sat i både A'eren og B'eren.

Dine ram kører 533FSB.. Og det skal din processor os gøre.. Så vidt jeg ved er den mindste processor som kører med 533FSB man kan få på 2.8ghz.. Så det kan være fordi det ikke kører sammen FSB ..

Mollerz
12-21-2005, 11:12 PM

Dine ram kører 533FSB.. Og det skal din processor os gøre.. Så vidt jeg ved er den mindste processor som kører med 533FSB man kan få på 2.8ghz.. Så det kan være fordi det ikke kører sammen FSB ..
Dette er så ikke helt rigtigt, da rammene så bare vil køre ned i hastighed, så de passer med processoren.. :)

banjobouner
12-22-2005, 12:15 AM
Hvis rammene er 533 kan de jo ikke hæve sig til 800 kan de ? :D

Mollerz
12-22-2005, 06:41 AM
Hvis rammene er 533 kan de jo ikke hæve sig til 800 kan de ? :D
Nej.. men så går processoren ned i hastighed. :)

banjobouner
12-22-2005, 04:55 PM
Okay :P

tek
12-22-2005, 05:35 PM

Jf denne side: http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm er 1 lang og 2 korte = gfx fejl (hvilket stemmer godt overens med min hukommelse tilbage fra da jeg samlede computere) - så hvis du er sikker på, at dit grafikkort er ok og iøvrigt er kompatibelt, så ville jeg undersøge om alle pins i slottet på mb er ok.

//michael