Se fuld version : dc++ - sikkerhed?
oliver2
12-16-2005, 07:43 PM
Hej.
Jeg har i lang tid brugt Torrents, Azureus for at være mere præcis, til at downloade - Bearshare til enkelte små ting.
Nu prøvede jeg så lige dc++ og holy mama, det gik stærkt :D
Problemet er bare, at folk snakker om, at det er så usikkert mht. APG osv? Passer dette? Er det "farligere" end andre progs?
På forhånd tak.
/oliver
Lindpind
12-16-2005, 10:01 PM
Hvis du ikke ved hvad du gør er det. Muligheden for at sikre dig, du kan for det første FJERNE hakket i indstillingen; Allow other users to browse my shares.
oliver2
12-16-2005, 10:10 PM
Jaeh, det kunne måske være en meget god idé, tak for det :)
Men øhm, hva mener du med at jeg ved hvad jeg gør?
Little Joint
12-16-2005, 10:31 PM
Lindpind det med fjerne flueben for at folk må se ens file list er desværre bare ikke i dc++. Dc++ er farligt så snart du deler en masse. Altså du bliver kun busted på det du deler.
KcintiM
12-16-2005, 10:42 PM
Det er vist i bearshare og andre man skal fjerne fluebente "Allow other users to browse my share"
Panzerfaust
12-19-2005, 03:07 PM
Nu ved jeg ikke hvad det er du helt præcist dl'er. Men hvis det er andet end ikke-copyrighted ting måske endda i store mængder, så et alternativ til p2p nk at anbefale. Hvis du er usolidarisk, dvs. hvis du ikke sharer, så går p2p vel nok an, men på den anden side, de fleste dc++ hubs kræver vel at man sharer (10, 100 eller 200gb). Det er vel kun kazaa (?) hvor man ser igennem fingrene med free-riders (fordi brugerne ikke aner ud eller ind). Som jeg ser det er dc++ vel glimrende for en nyder, men ikke for en yder... Derimod kan jeg ikke se ulemper (udover hastigheden og et til tider for poppet udvalg) ved bittorent. Kvaliteten er i top, systemet er reliable, strukturen sikrer anonymitet osv. Det er vel almen sund fornuft, hvis man ikke er megahaj, at undgå P2p.
Nu er jeg langt fra ekspert på området, så hvis jeg har formået at genoplive/skabe myter, så må I gerne lige "give mig tørt på." Der er jo lidt en tendens til at p2p bliver karakteriseret ligeså farligt som kviksand i 1980erne, og det er ikke min mening.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.