PDA

Se fuld version : Hamachi.

fluffyclouds
11-24-2005, 07:49 PM
Hamachi.
Det bedste program til formålet anonym fildeling, set med mine øjne :wink:

Programmet gør det kort sagt muligt at lave en LAN forbindelse over internettet, og hvad dertil hører med. Fildeling, gaming, chat, alle aktiviteter krypteret med 256 bits på dit eget private netværk, selvfølgelig beskyttet med password.

Det er svært at beskrive programmet uden at skulle kaste sig ud i et review, så mit bedste råd er at prøve det.

Programmet er gratis og kan downloades her:
http://www.hamachi.cc

-

Skriv endelig din mening om programmet og idéen bag.
Share, share, share.

GhOstFaCE
11-24-2005, 09:20 PM
kan du sige noget om hvilke checks der bliver lavet på om filen du henter så ikke er corrupt? BT har md5 hash, DC TTH osv. Syntes det lyder som en god ide, men hvis det betuyder at ens downloads måske er corrupt i sidste ende så er der ikke meget ide i det :)

fluffyclouds
11-24-2005, 09:40 PM
Andre kan højreklikke på dit brugernavn når du er online på netværket, vælger "Browse", hvorefter personen kan kigge på alle dine delte drev, som var det over en LAN forbindelse.
Da jeg ikke går ud fra folk har ødelagte filer gemt på deres harddiske bør det ikke give nogle problemer.

Systemet kræver selvfølgelig du er på et netværk med folk du stoler på, og det er også derfor jeg mest ser programmet som en privat fildeler.

Håber det forklare lidt.

GhOstFaCE
11-25-2005, 07:43 AM
Andre kan højreklikke på dit brugernavn når du er online på netværket, vælger "Browse", hvorefter personen kan kigge på alle dine delte drev, som var det over en LAN forbindelse.
Da jeg ikke går ud fra folk har ødelagte filer gemt på deres harddiske bør det ikke give nogle problemer.

Systemet kræver selvfølgelig du er på et netværk med folk du stoler på, og det er også derfor jeg mest ser programmet som en privat fildeler.

Håber det forklare lidt.
uhm ja men bare fordi jeg ikke har ødelagte filer på min HD betyder ikke at de ikke er det efter en tur rundt på nettet :p Jeg ved ikke om du nogensinde har downloaded på IRC eller Usenet? på usenet henter du ofte 10% mere fordi du skal have filer til repair af det du henter. På IRC må du bare håbe på tåben i den anden ende har lavet en SFV fil så du kan se hvilken RAR den er gal med

flashgordon
12-01-2005, 10:20 PM
Jeg fandt Hamachi for nogen dage siden, og det virker utrolig smart. Især hvis man vil spille pseudo lan med vennerne.
Jeg kan dog ikke få det til at virke. Jeg kan sagtens installere det og connecte sammen med en ven. Problemet er at vi begge har gul status hvilket betyder at der er nogle problemer...
Jeg har kigget lidt på port forwarding da det skulle være der at problemet ligger. Jeg kan læse mig frem til at man skal have en statisk ip for at port forwarde hvilket jeg desværre ikke har.
Jeg har endvidere læst at hvis man deler sin internet forbindelse og kun den ene har statisk ip kan det give nogen internetforbindelses problemer, hvilket jeg gør. Er det ikke muligt at lave en work-a-around, så det ene kan have en statisk og den anden en flydende ip uden at der opstår problemer?

SAN
12-02-2005, 12:51 AM
For at forwarde skal du bare have statisk IP p[ din computer, ikke nødvendigvis på din router! Det er meget simpelt at lave statisk IP på din computer, tjek guidesektionen her på siden hvis du har problemer!
(Håber det hjalp en smule!)

Tak for tippet forresten! Vil lige se lidt på det, det ser godt ud!

-EDIT-
Vil lige sige efter at have prøvet dette program en lille smule at det virker utroligt fedt!
Der kunne måske være basis for et PG netværk?!?

flashgordon
12-05-2005, 08:32 AM
PG netværk? Hvad er det for en størrelse?

GhOstFaCE
12-05-2005, 09:41 AM
PiratGruppen